Μπήκαμε σε λεωφορείο της Αθήνας χωρίς εισιτήριο και δοκιμάσαμε το νέο σύστημα πληρωμής -Πώς λειτουργεί

σύστημα ανέπαφων συναλλαγών ΟΑΣΑ

Το carandmotor.gr επιβιβάστηκε σε λεωφορείο γραμμής Express του Αεροδρομίου και επιβεβαίωσε τη διευκόλυνση που παρέχει στο επιβατικό κοινό το σύστημα των ανέπαφων πληρωμών.

Ημερομηνία ορόσημο αποτελεί η 24η Απριλίου του 2024 για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, καθώς ξεκίνησε η πιλοτική εφαρμογή του συστήματος ανέπαφων πληρωμών που σηματοδοτεί την είσοδο του ΟΑΣΑ σε μια νέα ψηφιακή εποχή.

Το σύστημα εφαρμόζεται αρχικά στα λεωφορεία των γραμμών Express (Χ93, Χ95, Χ96, Χ97) του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), δίνοντας τη δυνατότητα στο επιβατικό κοινό να πληρώνει κατά την επιβίβασή του στο λεωφορείο απλά πλησιάζοντας την τραπεζική του κάρτα (είτε την ίδια, είτε το ψηφιακό της αντίγραφο σε smartphone ή smartwatch) στον ειδικό αναγνώστη των επικυρωτικών μηχανημάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επομένως, ο επιβάτης δεν χρειάζεται να προμηθευτεί τα γνωστά εισιτήρια ATH.ENA Ticket και ATH.ENA Card, κάτι που του επιτρέπει να εξοικονομήσει σημαντικό χρόνο, μιας και εισιτήριο είναι η ίδια η τραπεζική κάρτα, είτε σε πλαστική μορφή είτε ενσωματωμένη στο κινητό τηλέφωνο με λειτουργία NFC (Apple Pay wallet ή Google Pay wallet).

στάση χίλτον express
carandmotor.gr

Θυμίζουμε ότι σύμφωνα με εξαγγελίες, το σύστημα των ανέπαφων πληρωμών θα εφαρμοστεί στο σύνολο των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας αρμοδιότητας του ΟΑΣΑ (Λεωφορεία, Τρόλεϊ, Μετρό, Τραμ) έως τα τέλη του 2024.

Το carandmotor.gr επιβιβάστηκε στο λεωφορείο Χ95 (Σύνταγμα-Αεροδρόμιο) ώστε να διαπιστώσει ίδιοις όμμασι τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος των ανέπαφων πληρωμών, επιβεβαιώνοντας ότι πρόκειται για μια διαδικασία που ολοκληρώνεται απρόσκοπτα και γρήγορα, με τον επιβάτη να χρεώνεται αυτόματα το ποσό του εισιτηρίου.

σύστημα ανέπαφων πληρωμών
carandmotor.gr
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πώς, όμως, επιβεβαιώνουν οι ελεγκτές ότι ο επιβάτης έχει πληρώσει με την τραπεζική του κάρτα; Όπως μας ενημέρωσε ο ΟΑΣΑ, ο έλεγχος γίνεται μέσω των υφιστάμενων συσκευών με τις οποίες διενεργείται και η επαλήθευση επικύρωσης των παραδοσιακών εισιτηρίων.

Σήμερα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, το ποσοστό πληρωμής εισιτηρίου απευθείας μέσω τραπεζικής κάρτας ανέρχεται σε 5%, παρουσιάζοντας αυξητικές τάσεις, ενώ -με δεδομένη τη διευκόλυνση που προσφέρει το σύστημα των ανέπαφων πληρωμών- το ποσοστό αναμένεται να εδραιωθεί σε υψηλά επίπεδα μόλις εφαρμοστεί στο σύνολο των ΜΜΜ και ενημερωθεί περαιτέρω το επιβατικό κοινό για την ύπαρξή του.

Μέχρι τότε, καθοριστική συμβολή στην περαιτέρω προώθηση του συστήματος των ανέπαφων πληρωμών θα έχει η κατάργηση της δυνατότητας των επιβατών να προμηθεύονται εισιτήρια από τον οδηγό των λεωφορείων Express του Αεροδρομίου, κάτι το οποίο θα εφαρμοστεί το προσεχές διάστημα.

σύστημα ανέπαφων πληρωμών
carandmotor.gr
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αξίζει δε να σημειωθεί ότι το σύστημα ανέπαφων πληρωμών χρεώνει αυτομάτως το ποσό των 5,5 ευρώ στο οποίο ανέρχεται η τιμή του εισιτηρίου στις λεωφορειακές γραμμές, και επομένως όσοι είναι δικαιούχοι μειωμένου εισιτηρίου (2,70 ευρώ) πρέπει να είναι εφοδιασμένοι με ATH.ENA Ticket ή ATH.ENA Card.

Με τη νέα αυτή υπηρεσία, η Αθήνα εντάσσεται στη λίστα των ευρωπαϊκών πόλεων, όπως η Μαδρίτη, το Μιλάνο, και το Λονδίνο που δίνουν τη δυνατότητα στους επιβάτες να μετακινούνται με απλό, ασφαλή και άνετο τρόπο, συμβάλλοντας στην αύξηση της χρήσης των ΜΜΜ.

Φυσικά, τα εισιτήρια ATH.ENA Ticket ή ATH.ENA Card δεν θα καταργηθούν. Επί της ουσίας, θα παραμείνουν μια εναλλακτική επιλογή, αλλά με δεδομένη την ευκολία που θα παρέχει η πληρωμή απευθείας από την τραπεζική κάρτα και το κινητό τηλέφωνο, η χρήση τους εκτιμάται ότι θα μειωθεί θεαματικά.

σύστημα ανέπαφων πληρωμών
carandmotor.gr
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ποια είναι τα οφέλη για τον επιβάτη

Με την εφαρμογή της χρήσης τραπεζικών καρτών για την επιβίβαση στα ΜΜΜ της πρωτεύουας, το επιβατικό κοινό δεν θα χρειάζεται:

- Να προμηθευτεί εισιτήριο μέσω των εκδοτηρίων ή των εκδοτικών μηχανημάτων (ΑΜΕΚ), και επομένως εξοικονομεί χρόνο.

- Να γνωρίζει τα διαθέσιμα προϊόντα μετακίνησης για να επιλέξει το κατάλληλο. Το σύστημα στην πλήρη ανάπτυξη του θα χρεώνει στον επιβάτη το πιο οικονομικό προϊόν κομίστρου, με βάση τις μετακινήσεις του. Μια εξαιρετικά χρηστική λειτουργία για τους επιβάτες που δεν είναι εξοικειωμένοι με το σύστημα μετακινήσεων της Αθήνας, όπως οι επισκέπτες από άλλες πόλεις και οι τουρίστες.

- Να αναζητήσει σημεία πώλησης, ή να περιμένει σε ουρές για την αγορά εισιτηρίου, προκειμένου να μετακινηθεί με τα ΜΜΜ.

Όφελος θα έχει και ο ΟΑΣΑ, μιας και το σύστημα θα μειώσει τα λειτουργικά του κόστη από την έκδοση χάρτινων εισιτηρίων. Αυτό μολονότι μπορεί να επαναφορτιστεί, πολλοί αφού το «χτυπήσουν» το πετούν.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ