Μπήκαν στην Ελλάδα οι πρώτες μπαριέρες που σώζουν τις ζωές των μοτοσυκλετιστών -Πού βρίσκονται

Στις υφιστάμενες μεταλλικές μπαριέρες ενός δρόμου της Αττικής προσαρτήθηκε πρόσθετη δοκός που αποτρέπει τον θανατηφόρο τραυματισμό των αναβατών μοτοσυκλέτας σε περίπτωση ατυχήματος.
Ασπίδα προστασίας στους μοτοσυκλετιστές, την πιο ευάλωτη ομάδα χρηστών του οδικού δικτύου, επιθυμεί να υψώσει η Περιφέρεια Αττικής, μέσω ενός πιλοτικού έργου που το βλέπουμε για πρώτη φορά σε δρόμο του Λεκανοπεδίου.
Πρόκειται για την εγκατάσταση μεταλλικών στηθαίων ασφαλείας - ειδικά σχεδιασμένων για τους αναβάτες μοτοσυκλετών – σε δύο σημεία της Παλαιάς Εθνικής Οδού Αθηνών-Θηβών, λίγο έξω από τη Μάνδρα Αττικής, στο ύψος του Αγ. Χαραλάμπους.
BUY NOW

Ειδικότερα, όπως βλέπετε στις φωτογραφίες του carandmotor.gr, σε δύο τμήματα των υφιστάμενων πλευρικών μεταλλικών στηθαίων ασφαλείας προσαρτήθηκε μια πρόσθετη γαλβανισμένη μεταλλική δοκός, που είναι ειδικά σχεδιασμένη ώστε να μειώνει τις πιθανότητες θανατηφόρου τραυματισμού των αναβατών μοτοσυκλέτας.

Σε περίπτωση ατυχήματος, ο ευάλωτος χρήστης του δρόμου γλιστράει κατά μήκος του συγκεκριμένου συστήματος προστασίας, και έτσι αποτρέπεται η πρόσκρουσή του στον ορθοστάτη των στηθαίων που συνήθως οδηγεί σε διαμελισμό, ή η εκτροπή του κάτω από τις μπαριέρες.

Το εν λόγω σύστημα προστασίας των χρηστών δίκυκλων απαντάται ήδη σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες, με τη Γαλλία να αποτελεί μία από τις πρώτες που το δοκίμασε, στα τέλη της δεκαετίας του 1980.

Μακρά ιστορία στη χρήση τέτοιου είδους συστημάτων έχει επίσης και η Γερμανία, η οποία το 1984 προέβη στην εγκατάσταση 80 χλμ. προστατευτικών δοκών ως μέρος ενός δοκιμαστικού προγράμματος, από το οποίο αποδείχθηκε ότι ο κίνδυνος τραυματισμού των μοτοσυκλετιστών όταν προσκρούουν στην πρόσθετη μεταλλική δοκό ήταν σημαντικά χαμηλότερος συγκριτικά με τις παραδοσιακές μπαριέρες.
Το συγκεκριμένο έργο εντάσσεται στο ευρύτερο σχέδιο δράσης της Περιφέρειας Αττικής για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και την ελαχιστοποίηση των τροχαίων δυστυχημάτων στους δρόμους αρμοδιότητάς της.
Νέα στηθαία στη γέφυρα Πέτρου Ράλλη
Με δεδομένο, λοιπόν, ότι τα συστήματα αναχαίτισης οχημάτων αποτελούν ένα από τα βασικά μέσα που μπορούν να αποτρέψουν τη μετατροπή ενός τροχαίου ατυχήματος σε δυστύχημα, η Περιφέρεια έχει θέσει σε προτεραιότητα την αντικατάσταση όσων αδυνατούν πλέον να φέρουν εις πέρας το έργο τους.

Ένα από τα έργα που αναμένεται να δούμε το επόμενο διάστημα, είναι αυτό της τοποθέτησης προκατασκευασμένων τσιμεντένιων στηθαίων (Σ.Α.Ο.) στη θέση των στηθαίων που καταστράφηκαν τον Απρίλιο του 2022, μετά από πρόσκρουση οχήματος στην αερογέφυρα επί της οδού Πέτρου Ράλλη.
Το έργο φέρει τίτλο «Αποκατάσταση κατεστραμμένων στηθαίων ασφαλείας και επέκταση αυτών στο οδικό δίκτυο αρμοδιότητας ΔΙ.ΔΙ.Μ.Υ, Περιφέρειας Αττικής (ΠΑΟΔ)», προϋπολογισμού 2.020.893,69€ (πλέον Φ.Π.Α.) και με απόφαση που αναρτήθηκε πριν από λίγες ημέρες στη Διαύγεια έχει προσωρινό μειοδότη.
Όπως διαπιστώσαμε, από την ημέρα του τροχαίου δυστυχήματος μέχρι και σήμερα στο συγκεκριμένο σημείο έχουν τοποθετηθεί εργοταξιακά στηθαία, μιας και η εγκατάσταση ενός «μόνιμου» συστήματος αναχαίτισης οχημάτων -που είναι ασφαλώς και πιο αποτελεσματικό- απαιτούσε την αποκατάσταση ορισμένων φθορων στη γέφυρα -δράση που έχει δρομολογηθεί.
Πέρα από τη γέφυρα επί της οδού Πέτρου Ράλλη, το παραπάνω έργο προβλέπει και τη σταδιακή αντικατάσταση των στηθαίων ασφαλείας παλαιού τύπου και την τοποθέτηση, σε θέσεις που δεν υπάρχουν, νέων στηθαίων (Σ.Α.Ο.) και προκατασκευασμένων τσιμεντένιων.
Τέλος θα γίνουν εργασίες αντιμετώπισης επείγουσων αναγκών επισκευής, συντήρησης και αντικατάστασης κατεστραμμένων μεταλλικών στηθαίων που θα εντοπιστούν σε κεντρικές ή παράπλευρες νησίδες, σε εξωτερικές οριογραμμές οδοστρωμάτων, σε πεζοδρόμια και γέφυρες κλπ.