«Μπλε Διάδρομος»: Ο νέος αυτοκινητόδρομος που θα ενώνει την Ελλάδα με την Ευρώπη

μπλε διάδρομος

Ο «Μπλε Διάδρομος» θα εκτείνεται κατά μήκος των ακτών της Αδριατικής και του Ιονίου πελάγους, φέρνοντας πιο κοντά την Ελλάδα με την Ιταλία.

Δεκάδες είναι τα μεγάλα υπό υλοποίηση οδικά έργα στη χώρα μας, τα οποία θα σημάνουν το τέλος της απομόνωσης πολλών περιοχών και θα ενισχύσουν την οδική ασφάλεια.

Ορισμένα, μάλιστα, από τα έργα έχουν… υπερεθνικό χαρακτήρα, μιας και αποτελούν «κομμάτια» ακόμα μεγαλύτερων οδικών πρότζεκτ που διασχίζουν πλήθος χωρών, με πολύπλευρα οφέλη τόσο για τις επιβατικές όσο και τις εμπορευματικές μεταφορές.

Ένα από τα πιο ενδεικτικά παραδείγματα είναι ο οδικός άξονας Ιωάννινα-Κακαβιά που έχει εισέλθει στις «ράγες» υλοποίησης, μιας και έχει προχωρήσει η απόφαση κατακύρωσης και ανάθεσης της υπόψη σύμβασης, έχει ολοκληρωθεί ο προσυμβατικός έλεγχος του Ελεγκτικού Συνεδρίου και έχει ενημερωθεί η Βουλή των Ελλήνων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
μπλε διάδρομος

Το εν λόγω οδικό έργο, προϋπολογισμού περίπου 300 εκατ. ευρώ, αποτελεί στρατηγικής σημασίας τμήμα του φαραωνικού αυτοκινητοδρόμου Αδριατικής-Ιουνίου με μήκος 1.500 χιλιομέτρα.

Γνωστός και ως «Μπλε Διάδρομος», ο υπερδρόμος θα εκτείνεται κατά μήκος των ακτών της Αδριατικής και του Ιονίου πελάγους, διασχίζοντας τη δυτική ακτή της Βαλκανικής χερσονήσου.

Ειδικότερα, θα περνά από συνολικά 8 χώρες που είναι οι εξής: Αλβανία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Κροατία, Ελλάδα, Ιταλία, Μαυροβούνιο, Σερβία και Σλοβενία.

Ο δρόμος σχεδιάζεται να κατασκευαστεί ως ένας σύγχρονος αυτοκινητοδρόμος που θα ξεκινά από την Τεργέστη της Ιταλίας, θα περνά από τη Σλοβενία, θα εισέρχεται στην Κροατία κοντά στη Ριέκα και θα συνεχίζει μέσω της Κροατίας ως μέρος του αυτοκινητόδρομου Α1.

μπλε διάδρομος
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο δρόμος από την Κροατία θα φτάνει στο Μαυροβούνιο μέσω της γέφυρας Pelješac, ενώ περνώντας την πόλη Ulcinj (Μαυροβούνιο) ο αυτοκινητόδρομος θα εισέρχεται στην Αλβανία νότια της λίμνης Σκόδρας (Skadar) και θα συνεχίζει, περνώντας τα Σκόδρα, τα Τίρανα, το Φιέρ και το Αργυρόκαστρο. Μόλις εξέρχεται από την Αλβανία, ο αυτοκινητόδρομος θα συνεχίζει με το τμήμα Ιωάννια-Κακαβιά (βόρεια επέκτασης της Ιονίας Οδού), ενώ θα καταλήγει στην Καλαμάτα.

Σημειώνεται ότι το τμήμα Ιωάννινα-Κακαβιά θα είναι ένας σύγχρονος κλειστός αυτοκινητόδρομος με μήκος 70 περίπου χιλιόμετρα, μιάμιση λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση (χωρίς διαχωριστική νησίδα) και θα πλαισιώνεται από 14 συνολικά ανισόπεδους κόμβους.

Το έργο χωρίζεται σε δύο τμήματα: Το Ιωάννινα-Καλπάκι μήκους 46,4 χλμ. με 6 ανισόπεδους κόμβους και το Καλπάκι-Κακαβιά με μήκος 23,11χλμ. Συνολικά θα γίνει αναβάθμιση σε μήκος 67,5 χιλιόμετρα.

O χρόνος ολοκλήρωσης και παράδοσης του έργου είναι 54 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης η οποία εκτιμάται ότι θα πραγματοποιηθεί τον Σεπτέμβριο.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ