Με ένα φαινομενικά απλό κόλπο οι μηχανικοί της Toyota κατάφεραν να βελτιώσουν την απόδοση των σπορ αυτοκινήτων τους εκμεταλλευόμενοι τους νόμους της Φυσικής.
Η εξέλιξη βελτιώνει το είδος και αυτό ισχύει φυσικά και στον κόσμο των τεσσάρων τροχών με εντυπωσιακά αποτελέσματα να έρχονται πολλές φορές από τυχαίες και τελικά πολύ οικονομικές στην εφαρμογή τους ανακαλύψεις.
Αυτό ακριβώς ισχύει και στην περίπτωση της Toyota, οι μηχανικοί της οποίας ανακάλυψαν έναν ιδιαίτερα οικονομικό τρόπο για να βελτιώσουν την αεροδυναμική απόδοση συνολικά αλλά και τη σταθερότητα των σπορ μοντέλων τους σε υψηλές και χαμηλότερες ταχύτητες κατά την ανανέωση του πισωκίνητου coupe GR86 το 2016.
BUY NOW
Συγκεκριμένα κατά την εξέλιξη και ανανέωση του 2+2 coupe, οι μηχανικοί της Toyota ανακάλυψαν διακριτές διαφορές που ήταν σχετικές με την αεροδυναμική απόδοση των μοντέλων που χρησιμοποιούσαν κατά το στάδιο της εξέλιξης και των GR86 παραγωγής.
Η αιτία εντοπίστηκε στα διαφορετικά υλικά με τα οποία κατασκευάζονταν διάφορα τμήματα των πρωτότυπων (για παράδειγμα οι προφυλακτήρες) σε σχέση με εκείνα που χρησιμοποιούνταν στα μοντέλα παραγωγής, λόγω του στατικού ηλεκτρισμού που δημιουργούσαν.
Όταν οι τροχοί ξεκινούν να περιστρέφονται δημιουργείται στατικός ηλεκτρισμός θετικού φορτίου στα ελαστικά, ο οποίος έπειτα μεταδίδεται στο αμάξωμα, ακόμη περισσότερο σε σημεία όπως το παρμπρίζ και τους προφυλακτήρες. Με τον αέρα που κυλά γύρω από το αμάξωμα να έχει επίσης θετικό φορτίο, ο αέρας απωθείται από το αμάξωμα και δεν ρέει γύρω του όπως θα έπρεπε. Αυτό μειώνει την αεροδυναμική του απόδοση.
Εδώ είναι που μπαίνουν στο παιχνίδι οι αλουμινένιες ταινίες. Εφόσον τοποθετηθούν στρατηγικά σε συγκεκριμένα σημεία του αμαξώματος μειώνουν τον στατικό ηλεκτρισμό και έτσι ο αέρας που έχει το ίδιο φορτίο δεν απωθείται με την ίδια δύναμη και «έρχεται» και ρέει πιο κοντά στο αμάξωμα.
Με τον αέρα να ρέει πιο κοντά στο αμάξωμα βελτιώνεται η συνολική αεροδυναμική απόδοση του αυτοκινήτου αφού δημιουργούνται λιγότερες αναταράξεις και ανεπιθύμητες περιδινήσεις γύρω από το αμάξωμα, ενώ γίνεται παράλληλα πιο αποδοτική «εκμετάλλευση» των αεροδυναμικών βοηθημάτων, όπως είναι τα σπλίτερ και οι αεροτομές.
Η Toyota έχει εφαρμόσει τις αλουμινένιες ταινίες στο GR86 ήδη από το 2017, ενώ τώρα τις προσφέρει ως αναβάθμιση και για άλλα μοντέλα που έχουν δεχτεί τις βελτιώσεις της Gazoo Racing, όπως είναι η 4κίνητη GR Corolla.
Την αποτελεσματικότητα της αλουμινένιας ταινίας -μπορείτε να την προμηθευτείτε και από καταστήματα με λογικό σχετικά κόστος- φαίνεται ότι διαπίστωσε στην πράξη και ο επαγγελματίας drifter, Ken Gushi, ο οποίος παρέλαβε και εγκατέστησε μόνος του το kit αναβάθμισης της ιαπωνικής εταιρείας για την GR Corolla του 2023 κάνοντας λόγο για σημαντική βελτίωση της σταθερότητας του αυτοκινήτου. Δείτε περισσότερα στο ακόλουθο video.