Ηλεκτρικό αυτοκίνητο -Τι πρέπει να προσέξεις για να διατηρήσεις στα ύψη την αξία του

Γεμίζει φορτιστές η Ελλάδα Φορτίζω παντού 2023

Σε δισεπίλυτο γρίφο έχει εξελιχθεί ο προσδιορισμός της μεταπωλητικής αξίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, λόγω των ελάχιστων διαθέσιμων δεδομένων.

Η μεταπωλητική αξία ενός αυτοκινήτου ανέκαθεν ήταν ένας από τους βασικούς παράγοντες που επηρέαζαν την τελική επιλογή αγοράς ενός τετράτροχου προϊόντος.

Επί παραδείγματι, ένας υποψήφιος αγοραστής καινούργιου αυτοκινήτου ο οποίος αμφιταλαντεύεται ανάμεσα σε δύο διαφορετικών εταιρειών αυτοκίνητα πόλης, ίσως προτιμήσει αυτό που σε βάθος χρόνου διατηρεί τη μεγαλύτερη μεταπωλητική αξία.

«Επί πολλές δεκαετίες ο αγοραστής ενός καινούργιου πολυτελούς pick-up με θερμικό κινητήρα, είχε πλήθος δεδομένων στη διάθεσή του που τον διαβεβαίωναν ότι μετά από πέντε χρόνια θα μπορούσε να πουλήσει το όχημά του ως μεταχειρισμένο, εισπράττοντας πίσω ένα σημαντικό μέρος από το ποσό που είχε διαθέσει για την αγορά του», ανέφερε μιλώντας στο Business Insider ο Patrick Anderson, ιδρυτής της εταιρείας ανάλυσης οικονομικών και βασικών εμπορικών δεδομένων Anderson Economic Group.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Η επέλαση, ωστόσο, των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην παγκόσμια αγορά έρχεται να ταράξει τα λιμνάζοντα νερά της αυτοκινητοβιομηχανίας και να σκορπίσει πλήθος ερωτημάτων σχετικά με το αν το μηδενικών ρύπων μοντέλο που σκέφτεται κανείς να αγοράσει αποτελεί μία καλή επένδυση που θα αποφέρει όφελος στον ιδιοκτήτη του όταν αυτός αποφασίσει να το πουλήσει.

«Κανείς δεν γνωρίζει πόσα χρήματα θα επιστραφούν στον ιδιοκτήτη του Tesla Cybertruck ή του Lucid Air», πρόσθεσε ο Patrick Anderson.

Αυτό διότι μέχρι σήμερα τα δεδομένα είναι ιδιαίτερα περιορισμένα. Tα μόλις λίγα υπάρχοντα στοιχεία αφορούν στα μοντέλα της Tesla, η οποία έχει πουλήσει τα περισσότερα αυτοκίνητα στην παγκόσμια αγορά, ενώ ακόμα και αυτά τα δεδομένα μπορούν να αλλάξουν με έναν απρόβλεπτο τρόπο.

Για παράδειγμα, η μέση υποτίμηση ενός Tesla Model 3 μέσα σε μία τετραετία είναι της τάξεως του 4%. Οι πρόσφατες, ωστόσο, γενναιόδωρες εκπτώσεις οδήγησαν σε πτώση της αξίας του ηλεκτρικού sedan στην αγορά των μεταχειρισμένων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
φόρτιση ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Παράλληλα, σε αντίθεση με τα συμβατικά αυτοκίνητα, στα οποία βασικός παράγοντας για τη μεταπωλητική τους αξίας είναι τα διανυθέντα χιλιόμετρα, στα ηλεκτρικά καθοριστικό ρόλο διαδραματίζει η απόδοση της μπαταρίας που χάνεται προϊόντος του χρόνου.

Παρ΄ολα αυτά, δεδομένων των τεράστιων επενδύσεων που υλοποιούνται, τα επόμενα χρόνια αναμένονται σημαντικές βελτιώσεις στις μπαταρίες ώστε να έχουν μεγαλύτερη αντοχή στη μείωση της απόδοσής τους.

Τι πρέπει να προσέχουν οι αγοραστές καινούργιων ηλεκτρικών μοντέλων

Δεδομένης της σπουδαιότητας (αλλά και του κόστους) των μπαταριών, ο Patrick Anderson συμβουλεύει τους αγοραστές καινούργιων αυτοκινήτων να λαμβάνουν όλα τα προληπτικά μέτρα που θα αποτρέψουν τη μείωση της χωρητικότητας μιας μπαταρίας, άρα και την υποβάθμιση της μεταπωλητικής αξίας του οχήματος.

Για παράδειγμα πρέπει να γνωρίζουν ότι σε χαμηλές θερμοκρασίες, η αυτονομία και η απόδοσης της μπαταρίας μειώνονται, χωρίς, όμως, να επηρεάζεται η μακροζωία της. Στον αντίποδα, οι ιδιαίτερα υψηλές θερμοκρασίας επιφέρουν την ταχύτερη «γήρανση» της μπαταρίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιπροσθέτως, για να μη χάσει η μπαταρία τις ιδιότητες δεν πρέπει να φορτίζεται στο 100% της χωρητικότητάς της. Το ιδανικό είναι η φόρτιση να κυμαίνεται μεταξύ 20% και 70-80%. Τόσο η πλήρης εκφόρτιση όσο και η πλήρης φόρτιση στο 100% μπορούν να επιταχύνουν την απώλεια μεγάλου μέρους της χωρητικότητας της μπαταρίας.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ