Με το βλέμμα στο μέλλον η BMW κάνει reset στη σχεδίαση και την προσέγγισή της στα μοντέλα της Σειράς X παρουσιάζοντας στο παγκόσμιο κοινό τη Vision Neue Klasse X.
Neue Klasse ονομάζεται η σχεδιαστική προσέγγιση των Βαυαρών αναφορικά με τα μελλοντικά τους μοντέλα και αποτελεί τη νέα τάξη πραγμάτων για την BMW, με το όραμα της εταιρείας να εκφράζεται πλέον και ως SUV με την Vision Neue Klasse X, έναν περίπου χρόνο μετά από το sedan concept.
Την ολοκαίνουργια και αμιγώς ηλεκτρική σχεδιαστική μελέτη της BMW είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά στην Πορτογαλία στο πρωτοφανές event για τα δεδομένα του BMW Group κατά το οποίο γνωρίσαμε από πρώτο χέρι το νέο MINI John Cooper Works Countryman, το αμιγώς ηλεκτρικό Countryman SE ALL4 αλλά και την μικρή ηλεκτρική μοτοσυκλέτα CE 02 eParkourer της BMW Motorrad.
BUY NOW
Και ενώ η δημοσίευση των «γνωριμιών» με τα μοντέλα του ομίλου των Βαυαρών ξεκίνησε σχεδόν αντίστροφα ελέω δημοσιογραφικού εμπάργκο, η Vision Neue Klasse X ήταν και η πρώτη που μας αποκαλύφθηκε με το που πατήσαμε πόδι στη χώρα της Ιβηρικής Χερσονήσου ως κάτι «πολύ περισσότερο από ένα απλό αυτοκίνητο ή ένα ειδικό πρωτότυπο».
Η μελέτη και η εξέλιξη της Vision Neue Klasse X βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο και δεν αναλώνεται μόνο στη νέα σχεδιαστική γλώσσα που θα υιοθετήσουν τα SUVs της BMW στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον αφού το πρώτο «Χ» μοντέλο Neue Klasse θα ξεκινήσει να παράγεται στο εργοστάσιο του Ντέμπρετσεν στην Ουγγαρία το 2025.
Κατά την παρουσίαση της σχεδιαστικής μελέτης που προμηνύει, όπως όλα δείχνουν την επόμενη ηλεκτρική X3, οι άνθρωποι της BMW μας μίλησαν εκτενώς για τη βιωσιμότητα και την κυκλικότητα στην επιλογή των υλικών για τη δημιουργία της Vision Neue Klasse X.
Λόγος έγινε επίσης και για τα σημαντικά βήματα προόδου που έχουν γίνει και θα εφαρμοστούν και στο μοντέλο παραγωγής αναφορικά με τη λειτουργία και τον έλεγχο του νέας γενιάς συστήματος κίνησης και των υπόλοιπων συστημάτων του αυτοκινήτου, τις νέες και μεγαλύτερης ενεργειακής χωρητικότητας μπαταρίες αλλά και την επιλογή των υλικών που στοχεύουν στη βιωσιμότητα και την κυκλική οικονομία.
Σχεδιαστικά η μελέτη της BMW κοιτάζει το μέλλον αντλώντας ωστόσο χαρακτηριστικά στοιχεία από το ένδοξο παρελθόν των Βαυαρών, τα οποία και αναμιγνύει με τις τελευταίες τάσεις στο design των τεσσάρων τροχών.
Ο μονολιθικός, όπως τον χαρακτηρίζουν οι Βαυαροί σχεδιασμός του αμαξώματος αποπνέει αίσθηση στιβαρότητας στον παρατηρητή που ενισχύεται από τους πολύ μικρούς αρμούς και τα φουσκωμένα φτερά με το σχήμα της Neue Klasse X να είναι, σύγχρονο, εύπεπτο και την ίδια στιγμή διακριτικά δυναμικό.
Μπροστά εκείνο που αναμφίβολα τραβά το βλέμμα και φέρνει το παρελθόν της BMW στο παρόν είναι η «νέα» σχεδίαση των σήμα κατατεθέν νεφρών που βάζει στοπ στο ολοένα και μεγαλύτερο μέγεθός τους τα προηγούμενα χρόνια.
Τα νεφρά είναι τρισδιάστατα και φωτιζόμενα και σε συνδυασμό με τα εντελώς διαφορετικής σχεδιαστικής αντίληψης φωτιστικά σώματα, επίσης τρισδιάστατα εσωτερικά δίνουν μια πολύ ελκυστική πρώτη εντύπωση για τις σχεδιαστικές αναζητήσεις της BMW, ενώ δημιουργήθηκαν με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορούν να επικοινωνούν με τον ανθρώπινο παράγοντα αλλά και να εξατομικεύονται σύμφωνα με τις προτιμήσεις του οδηγού.
Άλλα στοιχεία που παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον στην Vision Neue Klasse X είναι τα μεγάλα σε μέγεθος παράθυρα χωρίς πλαίσιο, οι μικρές χειρολαβές αφής που είναι άγνωστο αν θα περάσουν και στο μοντέλο παραγωγής, η μεγάλη σε μέγεθος γυάλινη οροφή, αλλά και η αεροδυναμική σχεδίαση του πίσω μέρους.
Συνολικά, η «αυτοπεποίθηση» δεν μοιάζει να λείπει από το αμάξωμα της Vision Neue Klasse X που έχει αλλάξει σημαντικά σε σχέση με την υπάρχουσα γενιά SUV της BMW αλλά είναι άμεσα αναγνωρίσιμη ως τέτοια, κάτι που θα ισχύει και για τη δυναμική της συμπεριφορά, σύμφωνα και με τους ανθρώπους της εταιρείας.
Σε σχέση με αυτά που γνωρίζουμε εντελώς διαφορετικό παρουσιάζεται το εσωτερικό με την σχεδιαστική λιτότητα και τις καθαρές γραμμές να δημιουργούν μια αναμφίβολα προχωρημένη εικόνα, όπως και η απουσία χρωμίου από οποιοδήποτε σημείο- όπως και στο αμάξωμα.
Το Panoramic Vision, η «μπάρα» πληροφοριών της BMW, που διατρέχει το ταμπλό στο πάνω μέρος του από τη μία άκρη μέχρι την άλλη, συνδυάζεται με την μεγάλη κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής του νέας γενιάς συστήματος πολυμέσων της BMW και στα μοντέλα παραγωγής της Neue Klasse θα συμπληρώνεται από το βελτιωμένο τρισδιάστατο Head-Up Display.
Σημαντικό ρόλο στην εμπειρία που βιώνει οδηγός και επιβάτες παίζει και ο ατμοσφαιρικός φωτισμός με τα χρώματα που εμφανίζονται να μεταφέρονται και στις υφασμάτινες επιφάνειες του ταμπλό μέσω οπίσθιου φωτισμού.
Η κυκλικότητα βρίσκεται στο επίκεντρο Vision Neue Klasse X και η BMW έχει κάνει μεγάλα βήματα στην αξιοποίηση ανακυκλωμένων και ανακυκλώσιμων υλικών, ενώ από υλικό φυτικής προέλευσης έχει κατασκευαστεί το κάτω μέρος της επένδυσης στις πόρτες, με τα ανακυκλωμένα υλικά να χρησιμοποιούνται και στο αμάξωμα SUV.
Με χειρισμό που θα βρίσκεται πολύ κοντά στα σύγχρονα smartphones το νέο σύστημα πολυμέσων της BMW θα προσφέρει μεγάλες δυνατότητες εξατομίκευσης, ακόμη και στον ήχο του συστήματος κίνησης που φτάνει στα αυτιά των επιβατών.
Αναφορικά με την απόδοση της Vision Neue Klasse X η BMW κάνει λόγο για τεχνολογικό άλμα χάρη στην 6η γενιά του eDrive συστήματος κίνησης. Εκτός από τους νέους και βελτιωμένους ηλεκτρικούς κινητήρες το σύστημα χαρακτηρίζεται από τις επίσης νέες και κυλινδρικές πλέον κυψέλες μπαταριών ιόντων λιθίου, με ενεργειακή πυκνότητα υψηλότερη κατά πάνω από 20% σε σχέση με εκείνη των πρισματικών κυψελών που χρησιμοποιούνταν προηγουμένως.
Το παραπάνω, σε συνδυασμό με τη μετάβαση σε ένα ηλεκτρικό σύστημα 800 volt, θα βελτιώσει την ταχύτητα φόρτισης έως και κατά 30% - επιτρέποντας 300 χιλιόμετρα αυτονομίας με μια ταχυφόρτιση μόλις 10 λεπτών, ενώ αυξημένη έως και 30% παρουσιάζεται η συνολική αυτονομία.
Σημαντικό ρόλο στην αύξηση της αυτονομίας παίζει και η αεροδυναμική της Vision Neue Klasse X παρουσιάζει μειωμένη αντίσταση κατά 20% σε σχέση με ένα συγκρίσιμο μοντέλο της τρέχουσας γκάμας, ενώ τα νέου τύπου ελαστικά αλλά και το ειδικό σύστημα πέδησης για αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της BMW συμβάλλουν στην αύξηση της συνολικής αποδοτικότητας του έως και 25%.
Για τη δυναμική συμπεριφορά, την εύρυθμη λειτουργία των συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού αλλά και του συστήματος κίνησης φροντίζουν τα νέας γενιάς ηλεκτρονικά που έχουν ως βάση τη νέα στοίβα λογισμικού που αναπτύχθηκε εσωτερικά από το BMW Group.
Στο κομμάτι του υλισμικού τη «μετάφραση» κάνουν οι νέοι «υπερ-εγκέφαλοι» της BMW, οι νέας γενιάς επεξεργαστές που εξέλιξαν οι Βαυαροί εσωτερικά. Με πολλαπλάσια ισχύ σε σχέση με τα σημερινά μοντέλα οι υπολογιστές υψηλής απόδοσης που θα συνεργάζονται σε στοιχεία και λειτουργίες που μέχρι τώρα επεξεργάζονταν ανεξάρτητα.
Ο ένας από αυτούς τους υπολογιστές ελέγχει ολόκληρο το σύστημα μετάδοσης κίνησης και τη δυναμική οδήγησης διαθέτοντας έως και δέκα φορές μεγαλύτερη υπολογιστική ισχύ. Ο δεύτερος υπολογιστής θα επιτρέψει, σύμφωνα με την BMW, το επόμενο βήμα στην αυτοματοποιημένη οδήγηση.