Η νέα γέφυρα που θα ενώσει την Ελλάδα με την Τουρκία -Καλωδιωτή, με τρία ανοίγματα και δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση
Αντίστροφα μετράει ο χρόνος για την έναρξη κατασκευής της δεύτερης οδικής γέφυρας στον Έβρο που θα δημιουργήσει μια επιπλέον σύνδεση μεταξύ της χώρας μας και την Τουρκία.
Την άγουσα της υλοποίησης παίρνει σιγά-σιγά η δέυτερη οδική γέφυρα που θα συνδέει την Ελλάδα με την Τουρκία στον Έβρο, στο πέρασμα Κήποι-Υψάλα, διευκολύνοντας τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταξύ των δύο χωρών.
Στο συγκεκριμένο οδικό έργο αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, στο πλαίσιο της παρουσίασης των σημαντικών έργων που υλοποιούνται στο σύνολο της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, σε συνέντευξη Τύπου στην Κομοτηνή.
BUY NOW
Όπως ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας , η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» έχει αναλάβει, για λογαριασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αλλά και της τουρκικής πλευράς, τη μελέτη της οδικής γέφυρας, συνολικού μήκους περίπου 840 μέτρων.
Η κατασκευή της κύριας κεντρικής καλωδιωτής γέφυρας θα γίνει με δύο διαφορετικές δημοπρατήσεις, μία από την ελληνική και μία από την τουρκική πλευρά, για το τμήμα της γέφυρας που αφορά στην εκάστοτε επικράτεια, και αντίστοιχα η κατασκευή από δύο αναδόχους, έναν για κάθε πλευρά.
Ο οριστική μελέτη της γέφυρας θα παραδοθεί τον Ιούνιο του 2024, και σύμφωνα με τον υπουργό, θα ακολουθήσει άμεσα η σύνταξη κοινών τευχών δημοπράτησης και η δημοπράτηση του έργου.
Προ ολίγων εβδομάδων, το σημείο που θα κατασκευαστεί η γέφυρα επισκέφτηκε ο περιφερειάρχης της Αδριανούπολης, Γιουνούς Σεζέρ, επισημαίνοντας ότι το συγκεκριμένο έργο θα επιταχύνει τις διελεύσεις μεταξύ των συνοριακών πυλών.
Το έργο και τα οφέλη του
Η γέφυρα θα είναι καλωδιωτή “extradosed” τριών ανοιγμάτων, με το μήκος της να ανέρχεται σε 840 μ., εκ των οποίων τα 344 μ. θα βρίσκονται εντός της ελληνικής επικράτειας. Θα έχει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, λωρίδα έκτακτης ανάγκης και πλευρικές διαμορφώσεις πεζοδρομίων για τον κάθε κλάδο.
Σχετικά με τα οφέλη του έργου, αυτό θα βελτιώσει τις συνθήκες οδικής ασφάλειας και κυκλοφοριακής άνεσης, θα συμβάλλει στην εθνική πολιτική περιφερειακής ανάπτυξης και γενικότερα στην περαιτέρω ανάπτυξη των σχέσεων των δύο χωρών, Ελλάδας και Τουρκίας.
Επιπλέον, η γέφυρα θεωρείται ιδιαίτερα σημαντική διότι θα εξυπηρετεί λειτουργικά τη διασύνδεση Ελλάδας και Τουρκίας με τον Πανευρωπαϊκό Διάδρομο IV (Βερολίνο-Σόφια-Θεσσαλονίκη), τη λειτουργική σύνδεση της Τουρκίας μέσω της Εγνατίας Οδού με τον Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου Χ και τις βαλκανικές χώρες, με άμεσα οικονομικά οφέλη για την Ελλάδα.
Όσον αφορά στην ολοκλήρωση του έργου, σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εγνατίας Οδού, Κωνσταντίνο Κουτσούκο, αυτή δύσκολα θα επιτευχθεί πριν το 2026.
Μερικά από τα άλλα οδικά έργα στα οποία αναφέρθηκε ο κ. Σταϊκούρας είναι ο Κάθετος Άξονας της Εγνατίας Οδού «Αρδάνιο – Ορμένιο» / Παράκαμψη Προβατώνα, ο Κάθετος Άξονας Δράμας-Αμφίπολης, και ο Κάθετος Άξονας Εγνατίας Οδού / Τμήμα «Δράμα – Καβάλα» / Υποτμήμα «Κρηνίδες – Σταυρός».