Έρχεται νέα Γραμμή Μετρό στην Αθήνα -Τι ξεχωριστό θα έχει σε σχέση με τις υπόλοιπες

Μετρό

Η πιο σύγχρονη γραμμή της Αθήνας θα είναι η νέα που θα ενώνει το Άλσος Βεΐκου με το Γουδή, εξυπηρετώντας δεκάδες χιλιάδες πολίτες καθημερινά.

Συνεχίζεται το ταξίδι των μηχανημάτων διάνοιξης σηραγγών TBM στο υπέδαφος της Αθήνας όπου θα βρίσκεται η Γραμμμή 4 του Μετρό, το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που υλοποιείται στη χώρα μας με προϋπολογισμό 1,5 δισ. ευρώ.

Ο ένας «Μετροπόντικας» έχει ξεκινήσει από το φρέαρ της Κατεχάκη με κατεύθυνση το κέντρο στον Σταθμό του Ευαγγελισμού και ένα ακόμη μηχάνημα ταξιδεύει από το φρέαρ της Βεΐκου, επίσης με κατεύθυνση τον Σταθμό του Ευαγγελισμού. Το κάθε ΤΒΜ ή Μετροπόντικας, σκάβει σε ημερήσια βάση κατά μέσο όρο 15 μέτρα, τοποθετώντας 10-12 «δαχτυλίδια» όπως λέγεται η μόνιμη τσιμεντένια επένδυση της σήραγγας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η γραμμή θα μήκος περίπου 13 χλμ. και θα προσθέσει 15 σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή.

γραμμή 4 μετρό

Τι ξεχωριστό θα έχει

Η νέα Γραμμή 4 θα εισάγει αρκετές καινοτομίες έναντι των τριών εν λειτουργία γραμμών που. Εκ των πιο σημαντικών θα είναι ότι θα λειτουργεί εξ αρχής αυτόματα. Οι συρμοί θα είναι, δηλαδή, driverless (δίχως οδηγό), όπως θα συμβεί και στο Μετρό της Θεσσαλονίκης.

Επίσης θα εφαρμοστεί το σύστημα σηματοδότησης και ελέγχου συρμών τεχνολογίας CBTC (Communications-Based Train Control) που με τη βοήθεια διάφορων υποσυστημάτων, θα αποτρέπει την πρόσκρουση των συρμών.

συρμός μετρό
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ειδικότερα, με την αρωγή ιδιαίτερα ισχυρών υπολογιστικών συστημάτων τόσο επί των συρμών όσο και στο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας, το CBTC μπορεί και υπολογίζει σε πραγματικό χρόνο την ακριβή θέση κάθε συρμού και έτσι επιτρέπει αυτοί να έχουν ασφαλείς αποστάσεις μεταξύ τους. Επίσης, μπορεί να ελέγχει την ταχύτητα του κάθε συρμού, και να τον επιβραδύνει εφόσον κριθεί απαραίτητο.

Τέλος, κατά μήκος όλων των αποβαθρών των σταθμών της γραμμής 4 θα εγκατασταθούν αυτόματες θύρες, οι οποίες θα ανοίγουν μόνο κατά την άφιξη του συρμού στον εκάστοτε σταθμό, που θα αποτρέπουν τις πτώσεις στις ράγες.

Σύμφωνα με το ισχύον χρονοδιάγραμμα η Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας θα είναι έτοιμη το 2029.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ