Αλλάζουν όλα στους δρόμους της Ευρώπης -Σε ποιους δεν θα επιτρέπεται η οδήγηση στην αριστερή λωρίδα

aristerh-lwrida

Το καθημερινό μποτιλιάρισμα, η ηχορύπανση εντός αστικού ιστού και η αυξανόμενη ατμοσφαιρική ρύπανση αποτελούν προβλήματα που απασχολούν σχεδόν κάθε σύγχρονη μεγαλούπολη, ωστόσο οι αρμόδιες αρχές ορισμένων πόλεων τολμούν και εφαρμόζουν ριζοσπαστικά μέτρα.

Σε λίγες ημέρες πρόκειται να ισχύσει περιορισμός κυκλοφορίας στην αριστερή λωρίδα της περιφερειακής οδού του Παρισιού (Boulevard Périphérique), στην οποία κατά τις ώρες αιχμής θα επιτρέπεται μόνο η κυκλοφορία ταξί, λεωφορείων και οχημάτων έκτακτης ανάγκης, καθώς και ΙΧ στα οποία επιβαίνουν τουλάχιστον δύο άτομα ή που προορίζονται για car sharing (συνεπιβατισμό).

Περίπου 1,5 εκ. οδηγοί χρησιμοποιούν τον αυτοκινητόδρομο του Παρισιού καθημερινά. Σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία, το 80% αυτών των οδηγών ταξιδεύουν μόνοι τους. Οι αρμόδιες αρχές του Παρισιού γνωρίζουν ότι αν μειωνόταν αυτό το ποσοστό, θα ελαττωνόταν δραστικά τόσο η κυκλοφοριακή συμφόρηση όσο και η ρύπανση του αέρα αλλά και η ηχορύπανση που κατά γενική ομολογία επιδρούν πολύ αρνητικά στο βιοτικό επίπεδο των Γάλλων πολιτών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Προκειμένου να μειωθεί η ατμοσφαιρική ρύπανση και ο αριθμός των ατυχημάτων, το Παρίσι είχε μειώσει το όριο ταχύτητας στην Périphérique από 70 στα 50 χλμ./ώρα τον περασμένο Οκτώβριο. Κατά τη διάρκεια των περασμένων Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, μία λωρίδα του δρόμου είχε δεσμευτεί προσωρινά για τους συμμετέχοντες και τους συντελεστές των Αγώνων.

Πλέον, η κυκλοφορία στην αριστερή λωρίδα του δρόμου θα είναι διαθέσιμη μόνο για τα παραπάνω οχήματα κατά τις ώρες αιχμής. Πιο συγκεκριμένα, ο περιορισμός της κυκλοφορίας θα τεθεί σε εφαρμογή στις 3 Μαρτίου, και θα ισχύει από Δευτέρα έως Παρασκευή, μεταξύ 7.00 και 10.20 π.μ. και από 4.00 έως 8.00 μ.μ.

Θα υπάρξει και μία μεταβατική φάση ώστε να προσαρμοστούν ομαλότερα οι οδηγοί στον νέο κανονισμό, έως την 1η Μαΐου. Από τότε και έπειτα θα επιβάλλεται πρόστιμο 135 ευρώ στους παραβάτες, το οποίο θα επικυρώνεται από τις κάμερες που λειτουργούν ήδη στον δρόμο και αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε περίπτωση κυκλοφοριακής συμφόρησης ή ατυχήματος, ο περιορισμός θα αίρεται προσωρινά, ενώ ανάλογοι περιορισμοί ισχύουν ήδη σε άλλες γαλλικές πόλεις, όπως το Στρασβούργο, η Ρεν και η Λυών, με τους οδηγούς να ενημερώνονται για την ύπαρξη αντίστοιχων λωρίδων με πινακίδες κυκλοφορίας που φέρουν έναν λευκό ρόμβο σε μπλε φόντο.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ