
Μια νέα μπαταρία ιόντων αλουμινίου εμφανίζει ελάχιστη απώλεια της ικανότητάς της να αποθηκεύει ενέργεια, ακόμη και μετά από 10.000 κύκλους φόρτισης.
Οι επιστήμονες Wei Wang, Shugaying Jiao και η ερευνητική ομάδα τους στην Αμερικανική Ένωση Χημικών (ACS) κατασκεύασαν μία μπαταρία ιόντων αλουμινίου, η οποία μπορεί να αντέξει 10.000 κύκλους φόρτισης με ελάχιστη απώλεια χωρητικότητας, ενώ ταυτόχρονα είναι φιλική προς το περιβάλλον.
Πιο συγκεκριμένα, η εν λόγω μπαταρία προσφέρει μια πιο ασφαλή, βιώσιμη και οικονομικά αποδοτική λύση για την αποθήκευση ενέργειας, καθώς χρησιμοποιεί στερεό ηλεκτρολύτη.
BUY NOW
Η συγκεκριμένη τεχνολογία αποφεύγει τα προβλήματα με τα οποία σχετίζονται οι υγροί ηλεκτρολύτες, καθώς αυτοί προκαλούν δυνητικά διάβρωση και είναι πολύ ευαίσθητοι στην υγρασία. Εξαιτίας αυτών των ελαττωμάτων, ήταν αδύνατο να αξιοποιήσει κανείς αυτόν τον τύπο μπαταρίας για μακροχρόνια λειτουργία.

Με την προσθήκη αλάτων φθοριούχου αργιλίου, ο ηλεκτρολύτης έγινε πορώδης, γεγονός που αυξάνει την αγωγιμότητά του. Κατά τη διάρκεια των πειραμάτων, η μπαταρία παρουσίασε αυξημένη αντοχή στην υγρασία, ενώ διατηρήθηκε σταθερή και η θερμοκρασία της.
Ένα ακόμη πολύ σημαντικό πλεονέκτημα είναι η αντοχή στα πολλαπλά χτυπήματα με αιχμηρό αντικείμενο, χωρίς μάλιστα να παρατηρείται ανάφλεξη. Αξιοσημείωτο είναι ότι η αντοχή της στα χτυπήματα διατηρήθηκε και σε θερμοκρασία 200 βαθμών Κελσίου.

Τέλος, η μπαταρία υπόσχεται εξαιρετικά μεγάλη διάρκεια ζωής, αντέχοντας 10.000 κύκλους φόρτισης με απώλεια μικρότερη του 1% της αρχικής χωρητικότητάς της.
Η έρευνα βρίσκεται ακόμα σε πρώιμο στάδιο, ωστόσο οι δυνατότητες αυτής της τεχνολογίας είναι ανυπολόγιστες, ειδικά για τους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων. Στόχος των ερευνητών από δω και πέρα είναι η περαιτέρω αύξηση της ικανότητας αποθήκευσης ενέργειας αλλά και των κύκλων φόρτισης.