Παρουσιάστηκε η νέα μεγάλη πλατφόρμα του ομίλου Stellantis -Ποια μοντέλα θα βασιστούν πάνω της
Ο όμιλος Stellantis ετοιμάζει μια σειρά από νέα μοντέλα για να ενισχύσει τις μάρκες του γκρουπ, τα οποία θα βασίζονται με τη σειρά τους σε μια νέα πλατφόρμα πολλαπλών ρόλων.
Η νέα πλατφόρμα STLA Large είναι το επόμενο βήμα στη στρατηγική ανάπτυξης του ομίλου Stellantis, μια πλατφόρμα «μπαλαντέρ» πάνω στην οποία θα βασίζονται πολλά και διαφορετικά μοντέλα που θα κάνουν την εμφάνισή τους έως και το 2026.
Η νέα πλατφόρμα μπαλαντέρ STLA Large έχει σχεδιαστεί από την αρχή για να προσφέρει μεγάλη ελευθερία στους σχεδιαστές των θυγατρικών του ομίλου Stellantis αφού πάνω σε αυτή μπορούν να δημιουργηθούν μοντέλα διαφορετικών κατηγοριών.
BUY NOW
Επίσης η νέα πλατφόρμα του ομίλου Stellantis μπορεί να υποστηρίξει διαφορετικά συστήματα κίνησης: από συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης και plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης μέχρι αμιγώς ηλεκτρικές προτάσεις.
Παράλληλα, η STLA Large προσφέρει δυνατότητα κίνησης στον εμπρός, τον πίσω ή και στους δύο άξονες, για τη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης σειράς μοντέλων που μπορούν να καλύψουν κάθε ανάγκη.
Στα αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα κίνησης της πλατφόρμας, η αρχιτεκτονική θα είναι 400 V και η ενεργειακή χωρητικότητα των μπαταριών που θα μπορεί να φέρει η πλατφόρμα θα κυμαίνεται από 85 έως και 118 kWh για αυτονομία που θα φτάνει έως και τα 800 χιλιόμετρα με μία φόρτιση.
Η νέα «ραχοκοκαλιά» του ομίλου Stellantis θα αξιοποιηθεί για τη δημιουργία μοντέλων που ανήκουν στις μεγαλύτερες κατηγορίες από πλευράς μεγέθους, κάτι που φαίνεται και από το μεταξόνιο της, το οποίο ξεκινά από τα 2.870 χλστ. και μπορεί να φτάσει έως και τα 3.075 χλστ., με το συνολικό μήκος του μοντέλου να ξεπερνά στην τελευταία περίπτωση τα 5.100 χλστ.
«Ρυθμιζόμενη», ανάλογα με τις προδιαγραφές και την κατηγορία του εκάστοτε μοντέλου είναι και η απόσταση από το έδαφος που μπορεί να φτάσει από τα 140 έως και τα 288 χλστ., ενώ οι θόλοι μπορούν να φιλοξενήσουν τροχούς με διάμετρο έως και 858 χλστ.
Τα αυτοκίνητα που θα παρουσιαστούν και θα βασίζονται στην STLA Large είναι το επερχόμενο Dodge Carger, το οποίο θα αντικαταστήσει στην γκάμα της αμερικάνικης εταιρείας το υπάρχον Challenger, αλλά και το νέο Jeep Wagoneer S.
Έξι ακόμη αυτοκίνητα αναμένεται να κάνουν την εμφάνισή τους έως το 2026, τα οποία θα αποτελούν λογικά τις ναυαρχίδες στην γκάμα των θυγατρικών του ομίλου αφού προορίζονται για τις Alfa Romeo, Maserati και Chrysler.
Παράλληλα, οι άνθρωποι του Stellantis κάνουν λόγο για την ευκολία στην διαχείριση υψηλών ιπποδυνάμεων που χαρακτηρίζει τη νέα τους πλατφόρμα αφήνοντας παράλληλα υπόνοιες για ιπποδυνάμεις κοντά ή ακόμη και πάνω από τους 1.000 ίππους.