Porsche 911 GT3: Όσα αξίζει να γνωρίζετε για την ανανέωση του θρύλου του Weissach

Porsche 911 GT3 Touring

Η Porsche 911 GT3 -μαζί με την πιο «διακριτική» παραλλαγή της, GT3 Touring- (στην τρέχουσα γενιά 992.2) ανανεώθηκε με αφορμή την επέτειο των 25 ετών της κορυφαίας σπορ έκδοση του γερμανικού sportscar.

Η πρώτη και κύρια αλλαγή της 911 GT3 για το 2025 είναι η μείωση του βάρους. Ακολουθούν ορισμένες μικρές παρεμβάσεις στον κινητήρα και στην ανάρτηση, και κάποιες επιπλέον επιλογές εξατομίκευσης για τους ιδιοκτήτες της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Φυσικά, το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων παραμένει, να βασιλεύει με το μεγαλείο της αίσθησής του στην καρδιά των παθιασμένων οδηγών. Εξάλλου, μην ξεχνάμε ότι η 911 GT3 είναι ένα νόμιμο για το δημόσιο δρόμο «όπλο» αγωνιστικής οδήγησης στην πίστα. Ας δούμε τις αλλαγές της ανανέωσής της πιο αναλυτικά, λοιπόν:

Μείωση του βάρους: Η 911 GT3 είναι πλέον μια ελαφρύτερη κατασκευή με το Weissach Package, χάρη στη χρήση ανθρακονημάτων σε σημεία όπως η οροφή, ο διαχύτης. Από το ίδιο υλικό είναι τα πτερύγια στα άκρα της πίσω αεροτομής, τα καλύμματα των καθρεφτών και τα μικρά πτερύγια στο ρύγχος.

Παράλληλα, στη “δίαιτα” της 911 GT3 σε αυτό το πακέτο συμβάλλουν οι προαιρετικές ζάντες μαγνησίου, που εξοικονομούν 9 κιλά, αλλά και η χρήση CFRP (πολυμερή ενισχυμένα με ανθρακονήματα) στην αντιστρεπτική δοκό και στις ενισχύσεις του πίσω άξονα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην περίπτωση της GT3 Touring, το Lightweight Package είναι παρεμφερές με το πακέτο Weissach, σχεδόν με τα ίδια εξαρτήματα - και φυσικά χωρίς το βάρος της πίσω πτέρυγας. Παράλληλα, δίνεται η δυνατότητα για μια νέα ελαφριά μπαταρία 40 Ah λιθίου που εξοικονομεί περίπου 4,5 κιλά σε σύγκριση με τη στάνταρ 60 Ah του προηγούμενου μοντέλου.

Αναβαθμίσεις στον κινητήρα: Ο ατμοσφαιρικός 4.0-λίτρων flat-six κινητήρας παραμένει κατά κύριο λόγο αμετάβλητος, αποδίδοντας ακόμα 502 ίππους στις εντυπωσιακές 9.000 στροφές ανά λεπτό. Όμως, για να πληροί τις αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων, η Porsche εγκατέστησε νέο σύστημα εξάτμισης με τέσσερις καταλύτες και δύο φίλτρα σωματιδίων, ενώ οι κυλινδροκεφαλές και τα προφίλ εκκεντροφόρων αναθεωρήθηκαν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για τον λόγο αυτόν, της ανάγκης μεώσης των ρυπων, η ροπή έχει μειωθεί ελαφρώς σε σχέση με τον προκάτοχο. Από τα 470 Nm έπεσε στα 450 Nm. Παρά τη μείωση, οι επιδόσεις παραμένουν εντυπωσιακές: τα 0-100 km/h έρχονται σε 3,2 δευτερόλεπτα με το αυτόματο κιβώτιο PDK και σε 3,7 δευτερόλεπτα με το χειροκίνητο.

Διατηρείται το χειροκίνητο κιβώτιο: Παρά τις ανησυχίες ότι το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτω φτάνει στο τέλος της ζωής του ακόμα και για την 911, όταν η 992.2 παρουσιάστηκε νωρίτερα φέτος ο κλασσικός πατροπαράδοτος επιλογέας ταχυτήτων ήταν παρόντας – και το ίδιο ισχύει τώρα και για τις νέες GT3 και GT3 Touring του 2025. Το 7-τάχυτο PDK παραμένει επίσης διαθέσιμο κατ’ επιλογήν, με κάποιες βελτιώσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ρύθμιση του κιβωτίου: Μια ακόμη μικρή αλλά σημαντική αλλαγή για την Porsche 911 GT3 του 2025 είναι ότι η τελική σχέση του κιβωτίου είναι τώρα κατά 8% πιο κοντή. Πιθανότατα αυτό οφείλεται άμεσα στη μείωση της ροπής.

Σύμφωνα με τον οδηγό-θρύλο της εταιρείας, Walter Röhrl, η κοντύτερη σχέση σημαίνει ότι το αυτοκίνητο είναι καλύτερο στην οδήγηση σε επαρχιακούς δρόμους. Επιπλέον, η GT3 του 2025 έχει αναθεωρημένες ρυθμίσεις των αποσβεστήρων, ενώ το τιμόνι λέγεται ότι είναι ακόμα πιο θετικό σε αίσθηση. Τέλος, η αεροδυναμική έχει επίσης βελτιωθεί για καλύτερη ροή αέρα και ψύξη των φρένων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αλλαγές στο εσωτερικό: Στο διάκοσμό της, η 911 GT3 παραμένει πιστή στη φιλοσοφία της ως αυτοκίνητο πίστας. Έτσι, η νέα ψηφιακή οθόνη παρέχει κρίσιμα δεδομένα όπως πίεση ελαστικών και στάθμη λαδιού.

Η GT3 Touring, η πιο «διακριτική» παραλλαγή της θηριώδους GT3, προσφέρει -για πρώτη φορά- επιλογή για πίσω καθίσματα ή τα νέα carbon bucket καθίσματα για πίστα με αφαιρούμενα προσκέφαλα (για όσους θέλουν να την οδηγήσουν στην πίστα φορώντας κράνος). Για περισσότερη άνεση βεβαίως μπορεί κανείς να επιλέξει τα Adaptive Sports Seats Plus, με 18 ρυθμίσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τέλος, η Porsche άκουσε τους ένθερμους υποστηρικτές της 911 και επανέφερε το παραδοσιακό περιστρεφόμενο κλειδί για τον κινητήρα, ενώ τώρα η 911 GT3 συνοδεύεται και με ένα εξειδικευμένο ρολόι χειρός, εξαγωνικού σχήματος, με καντράν πανομοιότυπο με τον πίνακα οργάνων της 911 GT3.

Οι νέες 911 GT3 και GT3 Touring θα είναι διαθέσιμες για παραγγελία στο τέλος του 2024, με τιμές που αναμένεται να ξεκινούν λίγο πάνω από τις 200.000 ευρώ στη Γερμανία. Οι πρώτες παραδόσεις αναμένονται το καλοκαίρι του 2025.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ