Έρχονται νέες κάμερες στους δρόμους της Αθήνας -Πoιοι κινδυνεύουν με πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος

Κάμερες ταχύτητας

Την τοποθέτηση καμερών σε δρόμους όπου καταγράφεται υψηλή επικινδυνότητα ατυχημάτων αποφάσισε η Κυβερνητική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας, ώστε να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα.

Προ των πυλών βρίσκεται ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, η εισαγωγή του οποίου σε δημόσια διαβούλευση φαίνεται ότι είναι προγραμματισμένη τον προσεχή Αύγουστο, ώστε να εισαχθεί προς ψήφιση στη Βουλή τον Οκτώβριο του 2024.

Όπως έχουμε γράψει, η εφαρμογή του νέου ΚΟΚ αποτελεί ένα από τα βασικά «όπλα» του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τη δραστική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στους δρόμους, με τις ποινές να είναι ανάλογες με τη σοβαρότητα της παράβασης.

Καθοριστικό ρόλο, βέβαια, στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας θα διαδραματίσουν και ορισμένες άλλες πρωτοβουλίες που βρίσκονται στην ατζέντα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σε συνεργασία με άλλα υπουργεία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο πλαίσιο της πρόσφατης 7ης Συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας αποφασίστηκε και η τοποθέτηση καμερών, σε σημεία των οδών με υψηλή επικινδυνότητα ατυχήματων -δηλαδή σε τοποθεσίες που τελούνται συχνά τροχαία ατυχήματα.

δρόμος με αυτοκίνητα στην Αθήνα

Όπως έχει αποδειχθεί, η ισχυρή παρουσία τεχνικών μέσων βεβαίωσης παραβάσεων διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στο να αποτρέπονται οι φίλοι της ταχύτητας να βυθίζουν το πόδι τους στο γκάζι, με αποτέλεσμα να μειώνεται θεαματικά το ποσοστό τροχαίων ατυχημάτων.

Μεταξύ άλλων, καθοριστική συμβολή στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας αναμένεται να έχει και το σύστημα online βεβαίωσης των παραβάσεων, το οποίο ουσιαστικά βάζει τέλος στο σβήσιμο των κλήσεων -μια πρακτική που μπορει να εδραιώσει στη συνείδηση του παραβάτη οδηγού το αίσθημα της ατιμωρησίας, με αποτέλεσμα να επαναλαμβάνεται η οδική παράβαση και να υπονομεύεται η οδική ασφάλεια.

Τέλος, κατά την 7ης Συνεδρίασης της Κυβερνητικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας η επιτροπή εισηγήθηκε την αναβάθμιση του μαθήματος οδικής ασφάλειας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, μετά από την αξιολόγηση της τριετούς πορείας του εκπαιδευτικού προγράμματος, ενώ εγκρίθηκε το νέο εγχειρίδιο των υποψήφιων οδηγών, την ίδια ώρα που επισημάνθηκε και η ανάγκη δημιουργίας νέου εγχειριδίου για ειδικές κατηγορίες υποψήφιων οδηγών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα πρόστιμα για υπερβολική ταχύτητα

Σήμερα, με τον υφιστάμενο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, αυτός που υπερβαίνει το ανώτατο όριο ταχύτητας έως 20 χλμ/ώρα, τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 40 ευρώ.

Για υπέρβαση του ανώτατου ορίου ταχύτητας πάνω από 20 χλμ/ώρα, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 100 ευρώ.

Για υπέρβαση του ανώτατου ορίου ταχύτητας πάνω από 30 χλμ/ώρα, καθώς και για κίνηση οχημάτων στους αυτοκινητόδρομους με ταχύτητα πάνω από 150 χλμ/ώρα, στις οδούς ταχείας κυκλοφορίας με ταχύτητα πάνω από 130 χλμ/ώρα και στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο με ταχύτητα πάνω από 120 χλμ/ώρα, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 350 ευρώ και επί τόπου αφαίρεση της άδειας οδήγησης, από αυτόν που βεβαιώνει την παράβαση, για 60 ημέρες.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ