Αυτές είναι οι νέες σήραγγες που θα αλλάξουν τους δρόμους της Ελλάδας -Πού θα βρίσκονται
Το νέο κεφάλαιο που αφορά στα μεγάλα τεχνικά έργα της χώρας, περιλαμβάνει καινούργιες οδικές σήραγγες τόσο σε αυτοκινητοδρόμους όσο και εντός της Αθήνας.
Σε extreme makeover έχει υποβληθεί τα τελευταία χρόνια το οδικό δίκτυο της χώρας μας, χάρη στην κατασκευή σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων που έχουν ενισχύσει σε θεαματικό βαθμό την ασφάλεια και έχουν μειώσει τις αποστάσεις.
Καθοριστική συμβολή στα παραπάνω έχουν κάποιες οδικές σήραγγες που έμειναν «κληρονομία» στις υποδομές της χώρας, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τις σήραγγες που παρακάμπτουν την αιματοβαμμένη Κοιλάδα των Τεμπών, όπως και αυτές της Κακιάς Σκάλας.
BUY NOW
Μέσα στα επόμενα χρόνια, η λίστα με τις «ελληνικές» σήραγγες θα εμπλουτιστεί με νέα μεγάλα τεχνικά έργα που θα εξυπηρετούν τον ίδιο σκοπό, ήτοι τη μείωση του χρόνου ταξιδιού των οδηγών, πάντα με κεντρικό πυλώνα την ασφάλεια.
Σήραγγα Όθρυος Ε65
Μία από τις σήραγγες που έχει ήδη διανοιχθεί είναι η σήραγγα Όθρυος στο νότιο τμήμα (Λαμία-Ξυνιάδα) του E65. Με μήκος 3 χλμ. αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα οδικά τουνελ στην Ελλάδα, ενώ λογίζεται ως στρατηγικής σημασίας, μιας και συνδέει το νότιο τμήμα με το εν λειτουργία κομμάτι του Ε65 από την Ξυνιάδα μέχρι τα Τρίκαλα. Υπενθυμίζεται ότι το νότιο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας θα ολοκληρωθεί στα τέλη του 2023 ή στις αρχές του 2024.
Σήραγγες Μπράλου-Άμφισσα
Σήραγγες θα περιλαμβάνει και ο αυτοκινητόδρομος «Μπράλος-Άμφισσα» ο οποίος αποτελεί μέρος του «Διαγώνιου Οδικού Άξονα» Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο που συνδέει τον αυτοκινητόδρομο Π.Α.Θ.Ε. (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι) με την Ιόνια Οδό.
Το μήκος του αυτοκινητοδρόμου «Μπράλος-Άμφισσα», ο οποίος αποτελεί τμήμα του
διαγώνιου άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο. είναι 25 χλμ. και πέρα από τις δύο σήραγγες, περιλαμβάνει οκτώ ισόπεδους κόμβους και ισάριθμε γέφυρες.
Σήραγγες ΒΟΑΚ
Οδικά τούνελ δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν και από τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), το μεγαλύτερο οδικό έργο στην Ευρώπη με μήκος 294 χλμ. και προϋπολογισμό ύψους 2,2 δισ. ευρώ. Συνολικά ο ΒΟΑΚ θα έχει 31 σήραγγες, οι 26 εκ των οποίων θα διανοιχθούν στο τμήμα Χανια-Ηράκλειο και πέντε στο Χερσόνησος-Νεάπολη.
Σήραγγα Χαλκίδας
Αντίστροφα μετρά ο χρόνος προκειμένου να πέσουν οι υπογραφές για το μεγάλο οδικό έργο στην Εύβοια, την Παράκαμψη Χαλκίδας, με προϋπολογισμό 125 εκατ. ευρώ και προαίρεση 85 εκατ. ευρώ.
Το έργο, που θα βελτιώσει τη σύνδεση της Αθήνας και της Χαλκίδας με τη Βόρεια Εύβοια και θα αποσυμφορήσει τον αστικό ιστό της πρωτεύουσας του νομού Ευβοίας, περιλαμβάνει δύο οδικά τμήματα: Το πρώτο από τη Νέα Λάμψακο μέχρι τη Σήραγγα Βαθροβουνίου μήκους 2 χλμ. και εν συνεχεία το τμήμα Σήραγγα Βαθροβουνίου μέχρι τα Ψαχνά μήκους 14,7χλμ.
Ως προαίρεση περιλαμβάνονται τα τμήματα:
α) το τμήμα πριν τη Νέα Λάμψακο, προς Χαλκίδα / Υψηλή Γέφυρα, δηλαδή το τμήμα "Α. Κ. Σχηματαρίου – Νέα Λάμψακος", μήκους 4,0 χλμ. περίπου,
β) το τμήμα της παράκαμψης Ψαχνών και
γ) το τμήμα της αρτηρίας σύνδεσης Βόρειας – Νότιας Εύβοιας που συνδέει τον ανισόπεδο κόμβο Λιανής Άμμου της παράκαμψης Χαλκίδας με το οδικό δίκτυο προς τη νότια Εύβοια.
Σήραγγες Σκαραμαγκά
Σήμερα οι ημιτελείς «δίδυμες» σήραγγες που βρίσκονται στον Σκαραμαγκά δίπλα ακριβώς από την Ιερά Οδό και περίπου 400 μέτρα από τη λίμνη Κουμουνδούρου, δεν οδηγούν στο πουθενά.
Με την ολοκλήρωση, ωστόσο, του εθνικής σημασίας έργου σύνδεσης της Δυτικής Περιφερειακής του Αιγάλεω με την Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου και την ολοκλήρωση του τριπλού κόμβου του Σκαραμαγκά οι σήραγγες «φαντάσματα» θα ζωντανέψουν.
Επέκταση Λεωφ. Κύμης
Μέσα στους προσεχείς μήνες αναμένεται να «πέσουν» οι υπογραφές και για το έργο της επέκτασης της Λεωφ. Κύμης που θα σηματοδοτήσει τη δημιουργία μίας νέας εξόδου προς την Ε.Ο. στον κόμβο της Καλυφτάκη, βάζοντας τέλος στις μεγάλες ουρές που σχηματίζονται στον κόμβο της Μεταμόρφωσης. Από τα συνολικά 3,5 χλμ. του έργου, τα 2,5 χλμ. θα έχουν τη μορφή σήραγγας, δημιουργώντας το μεγαλύτερο αστικό τούνελ της χώρας.
Σήραγγα Ηλιουπόλεως
Πρόκειται για μία ακόμα αστική σήραγγα, η οποία θα αποτελέσει επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού προς το Ελληνικό. Σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα, το έργο προβλέπει την κατασκευή μίας σήραγγας μήκους λίγο πάνω από 3 χλμ., με τρεις λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας, που θα ξεκινά να βυθίζεται στο ύψος της Καισαριανής και θα καταλήγει σε σύνδεση με τη Λεωφ. Βουλιαγμένης, κοντά στον σταθμό του Μετρό του Αγίου Δημητρίου.
Για τη μετακίνηση από τη Λεωφ. Κατεχάκη στη Λεωφ. Βουλιαγμένης θα απαιτούνται περίπου 10 λεπτά, όταν σήμερα – και ειδικά κατά τις ώρες αιχμής – ο χρόνος διάνυσης της συγκεκριμένης απόστασης φτάνει τη μισή ώρα.
Υπογειοποίηση Ποσειδώνος
Πρόκειται για ένα έργο που θα έχει μήκος 1,3 χλμ., εκ των οποίων τα 2/3 έχουν ήδη έχει σκαφθεί. Κατασκευάζεται με τη μέθοδο cut and cover (Εκσκαφή και Επανεπίχωση).
Το υπογειοποιημένο τμήμα (που θα ξεκινά από την παραλία Αλίμου και θα φθάνει έως το ύψος της μαρίνας του Ελληνικού) θα κατασκευαστεί επιτόπου με «κουτιά οπλισμένου σκυροδέματος» τα οποία στην τελική τους μορφή θα αποδώσουν 3 λωρίδες ανα ρεύμα κυκλοφορίας, όπως δηλαδή είναι και σήμερα στο υφιστάμενο τμήμα. Το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας στο υπόγειο τμήμα θα είναι 70 χλμ/ώρα.
Όπως έχουν επισημάνει στελέχη της Lamda Development, όταν ολοκληρωθεί το έργο δεν θα χρειαστεί να διακοπεί η κυκλοφορία της λεωφόρου και θα επιλεχθεί ένα βράδυ για να «κουμπώσει» ο υφιστάμενος άξονας με το νέο υπογειοποιημένο τμήμα του.
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ