Audi Q3: Η νέα γενιά του γερμανικού SUV υιοθετεί το σχέδιο και την τεχνολογία του Q5
Το καλοκαίρι αναμένεται να δούμε την πρώτη επίσημη εικόνα της νέας γενιάς του άκρως δημοφιλούς στην Ευρώπη C-SUV της Audi, το νέο Q3 - ένα από τα τελευταία μοντέλα της γερμανικής εταιρείας με θερμικό κινητήρα.
Το νέο Audi Q3, το επόμενο βήμα του Ingolstadt σε μια άκρως δημοφιλή κατηγορία απέναντι στις BMW X1, Mercedes GLA, Volvo XC40 και το MINI Countryman, θα βγει στους ευρωπαϊκούς δρόμους πριν το τέλος του έτους, κλασσικά στις εκδόσεις SUV και Sportback.

Η φάση των τελικών δοκιμών εξέλιξης των πρωτοτύπων ολοκληρώνεται, αλλά τα καμουφλάζ στα τελευταία από τα πρωτότυπα αυτά κάνει σαφές ότι το νέο Q3 είναι εμπνευσμένο σχεδιαστικά από το νέο Audi Q5.
BUY NOW
Αυτό σημαίνει ότι είναι πολύ πιο δυναμικό: με πιο φαρδιά και κάθετη κυψελοειδή μάσκα, πλαισιωμένη από μεγάλους αεραγωγούς και πιο λεπτά LED φωτιστικά σώματα - που διαθέτουν την τεχνολογία της επιλογής προσαρμογής από τον οδηγό του μοτίβου που θα έχουν τα επιμέρους pixels της “φωτεινής υπογραφής” τους.

Αντίστοιχα λεπτότερα είναι τα φωτιστικά σώματα και στο πιο στρογγυλεμένο πίσω μέρος, και είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα συνδέονται μέσω LED μπάρας σε όλο το πλάτος. Η διακριτική αεροτομή οροφής θα ενσωματώνει ένα επιπλέον φως φρένων, όπως στο Q5.
Περνώντας στο εσωτερικό, όπου η σχετική αύξηση του μήκους θα αυξήσει και τους χώρους, το νέο Q3 θα υιοθετήσει το νέο «Digital Stage» cockpit της Audi - όπου ο ψηφιακός πίνακας οργάνων «Virtual Cockpit» και η κεντρική οθόνη αφής (και οι δύο OLED) θα στεγάζονται σε μια ενιαία, κυρτή επιφάνεια μπροστά από τον οδηγό.

Όμως, το μικρότερο και πιο προσιτό Q3 πιθανότατα θα διαθέτει μικρότερες οθόνες από τον μεγαλύτερο “αδερφό του (που ενσωματώνει οθόνη 14,5’’ για το infotainment και 11,9’’ για τον πίνακα οργάνων). Και σίγουρα δεν θα έχει την ξεχωριστή οθόνη 10,9’’ για τον συνοδηγό.
Το νέο Q3 θα βασίζεται σε μια εκτενώς αναβαθμισμένη εκδοχή της πλατφόρμας MQB evo -την ίδια που χρησιμοποιούν τα Volkswagen Tiguan και Cupra Terramar- αντί για την Premium Platform Combustion (PPC) της Audi, η οποία φιλοξενεί τα νέα Q5, A5 και A6.

Θα είναι ένα από τα τελευταία Audi που θα λανσαριστούν με κινητήρες εσωτερικής καύσης και θα διατίθεται με επιλογές βενζίνης, diesel και plug-in hybrid. Όσοι αναζητούν ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV της μάρκας θα πρέπει να στραφούν στο παρόμοιου μεγέθους Audi Q4 e-tron.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, το Q3 θα διαθέτει την ίδια γκάμα κινητήρων με το Tiguan, δηλαδή βενζινοκινητήρες 1.5 και 2.0 TSI με υποβοήθηση ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48V για βελτιωμένη απόδοση, καθώς και έναν 2.0 TDI diesel. Οι βασικές εκδόσεις θα είναι προσθιοκίνητες, με επιλογή τετρακίνησης στις ισχυρότερες.

Το plug-in hybrid σύστημα του Q3 θα είναι ίδιο με του Tiguan και του Terramar, συνδυάζοντας τον υπερτροφοδοτούμενο 1.5 TSI κινητήρα βενζίνης με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, έναν ηλεκτροκινητήρα 113 ίππων και μπαταρία 19,7 kWh. Με αυτό το σύστημα, το Q3 PHEV θα προσφέρει πάνω από 110 km ηλεκτρικής αυτονομίας και σχεδόν 300 ίππους.Η κορυφαία έκδοση επιδόσεων RS Q3 ενδέχεται να επιστρέψει στη νέα γενιά, πιθανώς με τον 5κύλινδρο κινητήρα 394 ίππων από το Audi RS 3.
Το νέο Audi Q3 αναμένεται να ξεκινά στην Ευρώπη από τις περίπου 43.000 ευρώ. Δεδομένου ότι μέσα στο 2025 η γερμανική εταιρεία θα βάλει τέλος στην παραγωγή του Q2, μέχρι να παρουσιαστεί η ηλεκτρική νέα γενιά του B-SUV (που αργεί ακόμα) το νέο Q3 θα είναι το πιο συμπαγές SUV στη γκάμα του Ingolstadt.