Το νέο γερμανικό hot-hatch των 400 ίππων θα έρθει τον Ιούλιο με το RS Torque Splitter, ένα νέο σύστημα κατανομής της ροπής στους πίσω τροχούς που 'θα επιστρέπει τα ελεγχόμενα drifts στην πίστα'.
Η γενιά του 2022 του Audi RS3 βρίσκεται λίγες εβδομάδες πριν από την επίσημη και ολοκληρωμένη αποκάλυψή της, μέσα στον προσεχή Ιούλιο, αλλά η γερμανική εταιρεία έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες φωτογραφίες και ένα μεγάλο νέο: το σύστημα RS Torque Splitter.
Το RS Torque Splitter επιτρέπει την αυτόνομη κατανομή της ροπής σε καθέναν από τους πίσω τροχούς, χρησιμοποιώντας από έναν -ηλεκτρονικά ελεγχόμενο από την κεντρική μονάδα- πολύδισκο συμπλέκτη σε καθέ απαό τα δύο πίσω ημιαξόνια.
BUY NOW
Πρόκειται για ένα εξελιγμένο σύστημα Torque Vectoring το οποίο, υποστηρίζει η Audi, βελτιώνει την συμπεριφορά ελέγχοντας καλύτερα την υποστροφή και προσφέρει καλύτερη σταθερότητα σε όλες τις φάσεις της στροφής και καλύτερη κατευθυντικότητα στέλνοντας τη ροπή στον εξωτερικό πίσω τροχό. Ταυτόχρονα επιτρέπει την ολίσθηση των πίσω τροχών για πλαγιολισθήσεις σε ελεγχόμενο περιβάλλον - όπως σε κλειστούς δρόμους ή στην πίστα.
Ανάλογα με τις συνθήκες και τις επιθυμίες, ο οδηγός μπορεί μέσω του Drive Mode να επιλέξει ανάμεσα σε πέντε προφίλ του RS Torque Splitter. Με το Comfort/Efficiency επιλέγεται η μέγιστη άνεση, ενώ με το Auto ελέγχεται στο μέγιστο βαθμό η υποστροφή / υπερστροφή. Το Dynamic στέλνει τη μέγιστη ροπή στους πίσω τροχούς και το RS Torque Rear επιτρέπει τις ολισθήσεις, ενώ το RS Performance επιλέγεται για τον αγωνιστικού τύπου έλεγχο της υπό/υπερστροφής, για άρτιο πάτημα με στόχο έναν καλό γύρο στην πίστα.
Στο ρύγχος του νέου Audi RS3 θα παραμείνει ο γνωστός πεντακύλινδρος 2.5 turbo κινητήρας, απόδοσης 400 ίππων και 500 Nm ροπής - η οποία είναι κατά 20 Nm αυξημένη σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Μια τροποποίηση επίσης είναι η νωρίτερη, και διαρκέστερη, εμφάνιση του peak της ισχύος, στις 5.200-7.000 σ.α.λ., μέσω του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.
Το τελευταίο έχει τώρα πιο συμπαγή σχεδιασμό και επικοινωνεί καλύτερη με την κεντρική ηλεκτρονική μονάδα, και με το Launch Control, για ταχύτερες εκκινήσεις και αλλαγές σχέσεων. Με την αναβάθμιση κιβωτίου και ροπής, το νέο RS3 είναι 3 δέκατα ταχύτερο στα 0-100 km/h, που έρχονται τώρα σε 3,8 δευτερόλεπτα, ενώ ο περιοριστής τελικής ταχύτητας προαιρετικά τώρα μπορεί να ρυθμιστεί στα 290 km/h.
Κατά τα άλλα, οι μηχανικοί της Audi έχουν σφίξει κι άλλο τα αμορτισέρ, τα αμοορτισέρ και τους συνδέσμους στην ανάρτηση του νέου RS3 και έχουν χαμηλώσει το ύψος από το έδαφος κατά 10 mm σε σχέση με το S3 και 25 mm από το Α3. Η εμπρός ανάρτηση χρησιμοποιεί γόνατα McPherson και η πίσω πολλαπλούς συνδέσμους που έχουν τροποποιηθεί για να ταιριάξουν με το νέο σύστημα RS Torque Splitter.
Προαιρετικά, το νέο RS3 θα διαθέτει την ενεργητική ανάρτηση RS Sport Suspension Plus, κεραμικά φρένα, το πακέτο ρυθμίσεων RS Dynamic Package που μεταξύ άλλων 'ξεκλειδώνει' την τελική των 290 km/h, αλλά και για πρώτη φορά τα ελαστικά Pirelli P Zero Trofeo R.
Το νέο RS θα διατίθεται τόσο σε πεντάθυρη έκδοση Sportback όσο και σε τετράθυρη sedan.