Το νέο μεγάλο ηλεκτρικό SUV αλλάζει τις ισορροπίες στον κόσμο του αυτοκινήτου, αποτελώντας το ασφαλέστερο μοντέλο που έχει κατασκευάσει η Volvo.
«Αυτό είναι το ασφαλέστερο Volvo όλων των εποχών». Πρόκειται για τον ισχυρισμό της ίδιας της σουηδικής εταιρείας η οποία ακολουθεί πιστά το όραμά της να παραμείνει ο «βασιλιάς της ασφάλειας» στον κόσμο του αυτοκινήτου, ενώ παράλληλα θέλει να αυξήσει και τα ποσοστό ασφάλειας των μετακινήσεων σε παγκόσμιο επίπεδο.
Με δεκαέξι αισθητήρες υπερήχων, οκτώ κάμερες, πέντε συστήματα ραντάρ και έναν πολύ εντυπωσιακό αισθητήρα LiDAR στην οροφή, το νέο Volvo EX90 σίγουρα δεν αστειεύεται στον τομέα της ασφάλειας. Σύμφωνα με τη Volvo, όλα αυτά τα συστήματα δημιουργούν μια αόρατη ασπίδα γύρω από το αυτοκίνητο, γεγονός που το κάνει σχεδόν αδύνατο να εμπλακεί σε ένα σοβαρό ατύχημα.
BUY NOW
Ο αισθητήρας LiDAR, ένα είδος ραντάρ που λειτουργεί με λέιζερ, μπορεί να ανιχνεύσει εμπόδια και άλλους κινδύνους σε απόσταση έως και 250 μέτρων, ακόμη και στο βαθύ σκοτάδι ή με έντονο οπίσθιο φωτισμό.
Οι φιλοδοξίες των Σουηδών είναι σίγουρα εφικτές. Η Volvo ικανοποιείται μόνο όταν κανείς δεν τραυματίζεται σοβαρά ή χάνει την ζωή του σε ένα νέο μοντέλο της. Ο Ανώτερος Τεχνικός Σύμβουλος του Κέντρου Ασφάλειας της Volvo στο Γκέτεμποργκ είναι σίγουρος ότι η Volvo μπορεί να διατηρήσει το προβάδισμα στον τομέα της ασφάλειας. «Πρώτα από όλα, είμαι πολύ χαρούμενος που και άλλες μάρκες κατασκευάζουν πολύ ασφαλή αυτοκίνητα. Αυτός είναι τελικά ο στόχος: να γίνει ο κόσμος μας πιο ασφαλής. Παρόλα αυτά, η Volvo είναι και παραμένει πλοηγός. Ερευνούμε διαρκώς πραγματικά, ρεαλιστικά σενάρια εδώ και χρόνια και ως εκ τούτου γνωρίζουμε καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο που ελλοχεύουν οι κίνδυνοι».
Παρόλο που το EX90 δίνει μεγάλη προσοχή στην πρόληψη ατυχημάτων, θα πρέπει φυσικά να προσφέρει την απόλυτη προστασία εάν τα πράγματα πάνε στραβά. Το νέο SUV δεν έχει ακόμη βρεθεί αντιμέτωπο με τον τοίχο του Euro NCAP, αλλά αναμφίβολα θα τα πάει περίφημα. Σύμφωνα με την Volvo, όλοι οι επιβαίνοντες είναι καλά προστατευμένοι, ακόμα και αν κάθονται στην τρίτη σειρά καθισμάτων.
Όλη αυτή η προστασία όμως έχει ένα τίμημα, που δεν είναι άλλο από το βάρος. Το αμιγώς ηλεκτρικό EX90 ζυγίζει κάτι παραπάνω από 2,8 τόνους και αυτό δεν είναι καθόλου καλό για τους πεζούς. Η Volvo το ξέρει αυτό, και με την «έξυπνη» σχεδίαση και κατασκευή των προφυλακτήρων και των ζωνών παραμόρφωσης, μπορεί να αντισταθμίσει αυτό το γεγονός σε μεγάλο βαθμό.
Η Volvo γνωρίζει καλύτερα από τον καθένα ότι η ασφάλεια δεν αφορά μόνο το αυτοκίνητο, αλλά και τον οδηγό. Όπως μάλιστα αναφέρει και η ίδια, «Η απόσπαση της προσοχής του οδηγού είναι η μεγαλύτερη αιτία ατυχημάτων. Γι' αυτό το νέο EX90 όχι μόνο παρακολουθεί στενά το περιβάλλον του, αλλά και τον οδηγό. Όλα παρακολουθούνται, από τις κινήσεις των ματιών μέχρι τη θέση του κεφαλιού. Με αυτόν τον τρόπο το σύστημα μπορεί να δει αν ο οδηγός είναι κουρασμένος ή δεν έχει την προσοχή του στον δρόμο».