Ένας απροσδόκητος αντίπαλος έρχεται για τη νέα, ηλεκτρική γενιά της Porsche Cayman: ένα νέο και σύγχρονο πισωκίνητο sports-coupe από την Caterham, που θα κινείται από ηλεκτρικό κινητήρα της Yamaha.
Η Yamaha δεν έχει μεν κατασκευάσει ποτέ δικό της αυτοκίνητο, αλλά δεν είναι ξένη στην αυτοκινητοβιομηχανία. Πριν από περίπου μία δεκαετία παρουσίασε έναν αντίπαλο του Miata, αλλά το πρωτότυπο αυτό δεν έφτασε ποτέ στην παραγωγή.
Πολύ παλιότερα, τη δεκαετία του '60, η εταιρεία μοτοσικλετών (και πολλών άλλων) του Τόκιο είχε συνεργαστεί με την Toyota για την εξέλιξη του 2000GT, πριν αναλάβει τη μηχανική και παραγωγή των κινητήρων V6 και V8 των σπορ εκδόσεων SHO της Ford.
BUY NOW
Η Yamaha, επίσης, είχε συνεισφέρει στο Lexus LFA με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα V10, καθώς και με τετρακύλινδρους κινητήρες στα Toyota Celica και MR2 και στη Lotus Elise. Υπήρχε επίσης το μικρό πρωτότυπο Motiv, όπως και το supercar OX99-11 του 1992, με κινητήρα V12, που επίσης δεν έφτασε στην παραγωγή.
Και τώρα ήρθε η ώρα για τη νέα της εμπλοκή στους τέσσερις τροχούς - αυτή τη φορά, για πρώτη φορά, στην ηλεκτρικίνηση. Η εταιρεία του Τόκιο ανέλαβε την εξέλιξη του συστήματος ηλεκτροκίνησης του νέου sportscar που παρουσίασε η Caterham.
Πρόκειται για την έκδοση παραγωγής του Caterham Project V, του ηλεκτρικού πρωτοτύπου με βάρος μόλις 1.190 κιλών που έκανε το ντεμπούτο του πέρσι στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood.
Το σύστημα ηλεκτροκίνησης της Yamaha αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το μέσον του 2025, ενώ η παραγωγή αναμένεται να ξεκινήσει το 2026. Η Caterham δεν έχει αποκαλύψει λεπτομέρειες για τον ηλεκτροκινητήρα της Yamaha, αλλά το αρχικό concept του Project V ήταν πισωκίνητο με 268 ίππους.
Το πρωτότυπο στο Goodwood είχε διάταξη 2+1 θέσεων, αλλά φτάνοντας στην παραγωγή πιθανότατα θα υιοθετήσει διάταξη 2+2. Η Caterham ανέφερε, τότε, ότι η επιτάχυνση 0-100 km/h έρχεται σε λιγότερο από 4,0 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 230 km/h.
Η μπαταρία λιθίου-ιόντων του ηλεκτρικού coupe έχει χωρητικότητα 55,0 kWh, εξασφαλίζοντας αυτονομία 400 χιλιομέτρων (στον κύκλο WLTP), καθώς και ικανότητα φόρτισης DC στα 150 kW που εξασφαλίζει την πλήρωση της μπαταρίας σε ποσοστό 20-80% σε περίπου 15 λεπτά.
Προς το παρόν δεν είναι γνωστό πότε θα βγει στην παραγωγή αυτό το πισωκίνητο, ηλεκτροκίνητο sports-coupe από την Caterham, αλλά όταν αυτό συμβεί θα αποτελέσει έναν εναλλακτικό αντίπαλο της νέας γενιάς της Porsche Cayman, που θα είναι αμιγώς ηλεκτρική.