Αυτό είναι το νέο καύσιμο που θα σώσει τους κινητήρες -Δες αν μπαίνει στο αυτοκίνητό σου

Pratirio kausimon

Λιγότερο ρυπογόνο από το παραδοσιακό πετρέλαιο, το Diesel HVO 100 ή Gazole XTL επιτρέπει μείωση των εκπομπών έως και 90%, χωρίς να κοστίζει πολύ παραπάνω.

Με την Ευρωπαϊκή Ένωση να κάνει αγώνα για τη μείωση των ρύπων που εκπέμπουν τα οχήματα, με κύριο στόχο την επικράτηση της ηλεκτροκίνησης, αρκετά εναλλακτικά καύσιμα που υπόσχονται ότι μπορούν να βοηθήσουν στην προστασία του περιβάλλοντος κάνουν την εμφάνισή τους.

HVO gallia 1
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένα τέτοιο καύσιμο είναι και το Diesel HVO 100 ή Gazole XTL, το οποίο είναι ένα «υδρογονωμένο φυτικό έλαιο», που κατασκευάζεται από απόβλητα τροφίμων, χρησιμοποιημένα λάδια και ζωικά λίπη. Η διαδικασία παρασκευής του είναι σχεδόν παρόμοια με τη διεργασία του υδρογόνου, και μόλις οι πρώτες ύλες καθαριστούν από τις ακαθαρσίες, τότε μετατρέπονται σε υδρογονάνθρακες.

Το συγκεκριμένο καύσιμο μπορεί να μειώσει τις εκπομπές CO2 έως και 90%, ενώ οι εκπομπές λεπτών και ultrafine σωματιδίων, τα οποία είναι πολύ επικίνδυνα για την υγεία, μπορούν να μειωθούν κατά 65%. Ταυτόχρονα δεν οδηγεί σε υπερκατανάλωση ή απώλεια ισχύος, μειώνοντας παράλληλα τον θόρυβο του κινητήρα.

HVO gallia  2

Το Diesel HVO 100 αυξάνει συνεχώς τη δημοτικότητά του και μπαίνει στη μια αγορά μετά την άλλη. Χρησιμοποιείται ήδη στην Ισπανία, τις σκανδιναβικές χώρες και τη Γερμανία, ενώ πλέον είναι διαθέσιμο και στα πρατήρια καυσίμου της Γαλλίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρά τα πλεονεκτήματά του και τον διαφορετικό τρόπο παρασκευής του, το HVO 100 δεν κοστίζει πολύ περισσότερο από το κλασικό diesel. Η διαφορά στην τιμή κυμαίνεται μεταξύ 10 και 20 λεπτών του ευρώ, με πολλές κυβερνήσεις να σκέφτονται ήδη τη μείωση της φορολογίας του, ώστε να δοθεί ένα επιπλέον κίνητρο στους καταναλωτές για να το επιλέξουν, καθώς θα είναι φθηνότερο.

HVO gallia 3

Αν και η επιλογή του συγκεκριμένου καυσίμου δεν αλλάζει την ενεργειακή ταυτότητα του οχήματος όσον αφορά τους ρύπους του, θα μπορούσε να αποτελέσει τη βάση για επανεξέταση των κανονισμών που έρχονται από τις ευρωπαϊκές αρχές, δίνοντας επιπλέον παράταση στη ζωή των οχημάτων diesel.

Σημειώνεται ότι μόνο τα οχήματα που έχουν εγκριθεί για τη χρήση HVO100 θα πρέπει να το χρησιμοποιούν. Αυτή η πληροφορία αναγράφεται συνήθως με την ένδειξη XTL στο καπάκι του ρεζερβουάρ των νεότερων μοντέλων, ενώ ακολουθεί ενδεικτικά μια λίστα με τα συμβατά οχήματα:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

BMW: Όλα τα οχήματα diesel που κυκλοφόρησαν στην αγορά από το 2000 είναι συμβατά.

MINI: Όλα τα οχήματα diesel που κυκλοφόρησαν στην αγορά από το 2001 είναι συμβατά.

Ford: Τα συμβατά οχήματα FORD με κινητήρα diesel είναι:

  • Transit 2.0L EcoBlue
  • Transit Custom 2.0L EcoBlue
  • Tourneo Custom 2.0L EcoBlue
  • Ranger 2.0L EcoBlue/ 3.0L EcoBlue
  • Transit/Tourneo Connect 1.5L EcoBlue
  • Νέο Transit Connect 2.0L EcoBlue
  • Νέο Tourneo Connect 2.0L EcoBlue
  • Transit Courier 1.5L Duratorq
  • Νέο Transit Courier 1.5L EcoBlue.

ISUZU: Κανένα όχημα δεν είναι συμβατό με το diesel XTL.

Mercedes-Benz - Επιβατικά οχήματα και επαγγελματικά οχήματα: Μόνο τα οχήματα με τη συγκεκριμένη σήμανση "XTL" στη δεξαμενή είναι συμβατά. Σε κάθε περίπτωση, συμβουλευτείτε το εγχειρίδιο χρήσης.

Renault Group: Όλα τα οχήματα diesel των μαρκών του Ομίλου Renault (Renault και Dacia) που πληρούν τα πρότυπα εκπομπών Euro 6 είναι συμβατά με το XTL diesel.

HVO gallia 4

Stellantis: Τα οχήματα Diesel των μαρκών Peugeot, Citroën, DS και Opel/Vauxhall που είναι εξοπλισμένα με αυτοκόλλητο στην τάπα του ρεζερβουάρ καυσίμου και με γραπτή πληροφορία στο εγχειρίδιο χρήσης του οχήματος είναι συμβατά με το ντίζελ XTL. Για όλες τις άλλες μάρκες του Ομίλου Stellantis (Fiat, Alfa Romeo, Abarth, Lancia, Chrysler και Jeep), τα οχήματα Euro 6 που κατασκευάστηκαν μετά την 1η Σεπτεμβρίου 2014 και είναι εξοπλισμένα με κινητήρα Diesel 1.3 L, 1.6 L, 2.0 L, 2.2 L είναι συμβατά με το ντίζελ XTL.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Toyota Motor Corporation: Μόνο τα μοντέλα Toyota με τη συγκεκριμένη σήμανση "XTL" που αναφέρονται παρακάτω είναι συμβατά με το ντίζελ XTL. Όλα τα άλλα μοντέλα των μαρκών Toyota και Lexus δεν είναι συμβατά.

Volkswagen group: Για τα οχήματα των μαρκών VW, SEAT, CUPRA, AUDI, SKODA και VW, μόνο όσα φέρουν τη συγκεκριμένη σήμανση "XTL" στην τάπα του ρεζερβουάρ καυσίμου είναι συμβατά.

Volvo Car: Κανένα όχημα δεν είναι συμβατό με το ντίζελ XTL.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ