Μέσω πατεντών που είδαν το φως της δημοσιότητας αποκαλύφθηκε το επόμενο μοντέλο της Lada, το οποίο βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε προχωρημένο στάδιο της εξέλιξης.
Πολλά είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ρώσικη αυτοκινητοβιομηχανία AvtoVAZ έπειτα από τις κυρώσεις που έχει δεχτεί η Ρωσία λόγω της εισβολής της στην Ουκρανία αλλά και της εξόδου των κατασκευαστών αυτοκινήτου που δραστηριοποιούνταν στη χώρα, μεταξύ των οποίων και της Renault, με την οποία η Ρώσοι είχαν συνεργασία.
Τα προβλήματα βέβαια δεν σταματούν την AvtoVAZ, η οποία συνεχίζει να εξελίσσει μοντέλα που θα παρουσιαστούν για να διευρύνουν ή να αναβαθμίσουν την γκάμα της Lada.
BUY NOW
Η επόμενη γενιά του θρυλικού Niva έχει μπει επίσημα στον πάγο, αφού θα βασιζόταν σε πλατφόρμα του γαλλικού ομίλου. Ωστόσο, η AvtoVAZ έχει ένα άλλο μοντέλο στα σκαριά που θα βασίζεται σε άλλο του Renault Group και το όνομα αυτού είναι Iskra που σημαίνει «σπίθα» στις περισσότερες σλάβικες γλώσσες.
Το όνομα έγινε γνωστό από πατέντες που κατατέθηκαν στο Ομοσπονδιακό Ινστιτούτο Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας (Federal Institute of Industrial Property) της Ρωσίας, στις οποίες περιλαμβάνονται και τα σχέδια του νέου μοντέλου παραγωγής της Lada, τα οποία βλέπετε στις οθόνες σας.
Το μοντέλο που διέρρευσε είναι η station wagon έκδοση του Iskra, το οποίο αναμένεται να παραχθεί και σε άλλους τύπους αμαξωμάτων και να αντικαταστήσει στην γκάμα της Lada το Granta. Ένα σεντάν Iskra θεωρείται δεδομένο, όπως και μια πιο «περιπετειώδη» έκδοση του station wagon με ελαφρώς μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος και προστασίες τουλάχιστον στους θόλους των τροχών.
Το Iskra βασίζεται στο Dacia Logan, όμως, σύμφωνα με τους Ρώσους, εκτός από το πλαίσιο, δεν έχει άλλα κοινά σημεία με το μοντέλο των Ρουμάνων, ούτε στον τομέα της σχεδίασης. Αισθητικά ακολουθεί την τρέχουσα σχεδιαστική γλώσσα των επιβατικών της Lada με το design να αποτελεί εξέλιξη αυτής.
Σχεδόν το σύνολο των εξαρτημάτων και μηχανικών και μη μερών του Iskra έχουν σχεδιαστεί και κατασκευάζονται εγχώρια ή προέρχονται από Κινέζους προμηθευτές, όπως είναι για παράδειγμα το CVT κιβώτιο.
Αναφορικά με τους κινητήρες το Iskra που τοποθετείται στην μικρομεσαία κατηγορία ως ένα προσιτό για το ευρύ κοινό μοντέλο, αναμένεται να είναι διαθέσιμο με 4κύλινδρο μοτέρ εσωτερικής καύσης 1,6 λίτρου σε δύο εκδόσεις με απόδοση 80 και 106 ίππων αντίστοιχα.
Στην κορυφή των εκδόσεων αναμένεται να βρίσκεται ένας κινητήρας 122 ίππων με χωρητικότητα 1,8 λίτρο, ενώ όλοι οι κινητήρες θα συνδυάζονται στάνταρ με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.
Οι ολοκληρωμένες από πλευράς σχεδίασης πατέντες που διέρρευσαν μας δείχνουν ότι το επίσημο ντεμπούτο του Lada Iskra δεν απέχει πολύ χρονικά από το να γίνει πραγματικότητα, ενώ ως αντικαταστάτης του Granta στην γκάμα της ρώσικης εταιρείας, οι τιμή του εκτιμάται ότι θα ξεκινά από τα 8.000 ευρώ.