Έρχεται το νέο «ντίζελ» που θα παράγεται από σκουπίδια

diesel

Ιταλική εταιρεία επιθυμεί να δώσει παράταση στη ζωή των πετρελαιοκινητήρων, εργαζόμενη πάνω στον διμεθυλαιθέρα ως καύσιμο. Ποια είναι τα οφέλη του.

Στο χρονοντούλαπο της ιστορίας αναμένεται να περάσουν οι κινητήρες βενζίνης και diesel, εφόσον εγκριθεί από τα μέλη της ΕΕ και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο η πρόταση της Κομισιόν για κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, με ορίζοντα το 2035.

Στο πλαίσιο αυτό, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν προβεί σε μια μαζική στροφή προς την ηλεκτρική ενέργεια, εμπλουτίζοντας συνεχώς τις γκάμες τους με σχετικής τεχνολογίας μοντέλα.

Στον αντίποδα, η ηλεκτροκίνηση – προσώρας τουλάχιστον – δεν υπηρετεί τις ανάγκες των φορτηγών μεγάλων αποστάσεων, δεδομένων των περιορισμών που απορρέουν από τη σημερινή τεχνολογία μπαταριών. Επομένως, πολλές εταιρείες στρέφονται σε άλλα συστήματα κίνησης, συμπεριλαμβανομένης της τεχνολογίας των κυψελών καυσίμου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
diesel

Φυσικά, δεν απουσιάζουν και όσοι αντιμάχονται το διαφαινόμενο νέο status quo της αυτοκίνησης, καταβάλλοντας κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να κρατήσουν στη ζωή τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Μαζί με αυτές συστρατεύτηκε πρόσφατα και η ιταλική εταιρεία Ecomotive Solutions, που επικεντρώνεται στην εξέλιξη εναλλακτικών, φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών.

Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι στέφθηκε με επιτυχία ένα πιλοτικό πρόγραμμα χρήσης διμεθυλαιθέρα (Di-Methyl-Ether) ως καύσιμο σε πετρελαιοκινητήρες οχημάτων επαγγελματικής χρήσης, γεγονός που ενδέχεται να δώσει παράταση ζωής στα diesel μοτέρ.

διμεθυλαιθέρας
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τι είναι ο διμεθυλαιθέρας

Πρέπει να αναφέρουμε ότι το DME είναι μια οργανική χημική ένωση που περιέχει άνθρακα, υδρογόνο και οξυγόνο. Σε συνθήκες περιβάλλοντος (θερμοκρασία 25 °C) είναι άχρωμο, μη τοξικό και εξαιρετικά εύφλεκτο αέριο και χρησιμοποιείται εκτενώς στη χημική βιομηχανία ως προωθητικό αέριο -ως υγρό υπό πίεση - σε ένα τυπικό αεροζόλ, αλλά και ως ψυκτικό υγρό (φρέον) στα ψυγεία.

Η παραγωγή του γίνεται είτε έμμεσα από διεργασίες αφυδάτωσης μεθανόλης, είτε απευθείας από αέριο σύνθεσης (syngas), το οποίο παράγεται από φυσικό αέριο, άνθρακα ή βιομάζα, δηλαδή γεωργικά, δασικά και οργανικά υπολείμματα και απόβλητα.

Στη συνέχεια, σε συνθήκες χαμηλής πίεσης (μόλις 5 bar) μπορεί να μετατραπεί σε υγρό, και επομένως είναι εύκολα μεταφέρσιμος και αξιοποιήσιμος.

Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά που τον τοποθετούν στην κατηγορία των υποσχόμενων καθαρών, εναλλακτικών καυσίμων είναι ο υψηλός αριθμός κετανίων, (όσο μεγαλύτερος είναι ο τελευταίος τόσο ευκολότερη γίνεται η διαδικασία ανάφλεξης του καυσίμου), ενώ για την κατανάλωσή του από ένα πετρελαιοκίνητο όχημα απαιτούνται μόνο κάποιες μικρής έκτασης προσαρμογές στον κινητήρα του.

διμεθυλαιθέρας
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο διμεθυλαιθέρας έχει ήδη αναγνωριστεί ως καθαρό και αποδοτικό εναλλακτικό καύσιμο, καθώς οι εκπομπές NOx (οξείδια του αζώτου) και σωματιδίων είναι πολύ χαμηλές, ενώ οι εκπομπές CO2 είναι σημαντικά μικρότερες απ' οτι του ντίζελ.

«Αναγνωρίζουμε το DME ως ένα από τα πιο βιώσιμα εναλλακτικά καύσιμα για τις οδικές μεταφορές βαρεών οχημάτων. Τα πλεονεκτήματά του είναι πολλά: Μπορεί να παραχθεί από μια μεγάλη ποικιλία ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, χαρακτηρίζεται από την πλήρη απουσία θείου και η καύση του εκπέμπει ελάχιστο NOx. Αυτά τα χαρακτηριστικά το καθιστούν σε ένα από τα καταλληλότερα καύσιμα ώστε να υποστηριχθεί η οικολογική μετάβαση για τη μείωση των εκπομπών CO2», αναφέρει σε ανακοίνωσή της Εcomotive Solutions, η οποία συνεργάστηκε με πανεπιστήμιο της Χάιφα του Ισραήλ.

Ο διμεθυλαιθέρας χρησιμοποιήθηκε από την Εcomotive Solution ως καύσιμο σε κινητήρες diesel στα φορτηγά Iveco Eurocargo.

Σημειώνεται ότι εξονυχιστικές δοκιμές πάνω στον διμεθυλαιθέρα έχει πραγματοποιήσει και η Volvo. Το 2011 η σουηδική εταιρεία έθεσε σε κυκλοφορία 10 βαρεά οχήματα (φορτηγά και λεωφορεία) που κατανάλωναν εξολοκλήρου DME, διανύοντας έως και 800.000 χλμ. μέχρι το καλοκαίρι του 2013.

volvo dme
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ