Το «πράσινο» diesel HVO100, είναι ήδη διαθέσιμο σε αρκετές χώρες της Ευρώπης και υπόσχεται ότι μπορεί να δώσει το «φιλί της ζωής» στους πετρελαιοκινητήρες.
Παρ’ όλο που η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει στρέψει το βλέμμα της στην ηλεκτροκίνηση, κρίνοντας ότι αποτελεί το βασικό μέσο για την απανανθρακοποίηση των μεταφορών, στο προσκήνιο συνεχίζουν να βρίσκονται και κάποια εναλλακτικά καύσιμα που υπόσχονται ότι μπορούν να έχουν και αυτά συμβολή στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
Σε αυτή την κατηγορία φαίνεται ότι ανήκει και το “HVO100” (hydrotreated vegetable oil), δηλαδή «υδρογονωμένο φυτικό έλαιο» που αποτελεί μια μορφή ανανεώσιμου ντίζελ, και παρασκευάζεται από διάφορα απόβλητα, υπολείμματα και ανανεώσιμες πρώτες ύλες, συμπεριλαμβανομένου του χρησιμοποιημένου μαγειρικού λαδιού.
BUY NOW
Όσον αφορά τον αριθμό «100» στην ονομασία του, αυτός υποδηλώνει ότι το καύσιμο είναι 100% υδρογονωμένο φυτικό έλαιο, ήτοι δεν έχει αναμειχθεί με συμβατικό ντίζελ.
Τα μεγάλα πλεονεκτήματά του παραφινικού diesel είναι ότι σε σύγκριση με το ορυκτό καύσιμο, παράγει έως και 90% λιγότερο CO2 σε όλο τον κύκλο ζωής του, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι είναι συμβατό με όλους τους υπάρχοντες πετρελαιοκινητήρες και δεν απαιτεί καμία τροποποίηση των αυτοκινήτων ή της υποδομής διανομής.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει η Neste, μια φινλανδική εταιρεία που αποτελεί την ηγέτιδα δύναμη στην παραγωγή HVO100, το καύσιμο της ουσιαστικά αποτελεί ένα «χημικό αντίγραφο» του ορυκτού πετρελαίου κίνησης και επομένως λειτουργεί σε όλα τα diesel οχήματα.
Παρ' όλα αυτά, προτείνει στους καταναλωτές να ακολουθούν τις οδηγίες του κατασκευαστή του αυτοκινήτου τους, δεδομένου ότι ενδέχεται να υπάρχουν εξαιρέσεις, και επομένως ο εφοδιασμός με ΗVO100 να σηματοδοτούσε την εμφάνιση βλάβης στον κινητήρα.
Όπως αναφέρουν ξένα ειδησεογραφικά Μέσα, το HVO100 έχει αρχίσει να κάνει την εμφάνισή του σε αρκετά πρατήρια καυσίμων στη Γερμανία, ενώ ήδη διατίθεται σε χώρες όπως η Φινλανδία, το Βέλγιο, η Δανία, η Ολλανδία και η Σουηδία, και το δίκτυο διάθεσής του εκτιμάται ότι υπερβαίνει τα 1.000 πρατήρια. Όσον αφορά στην τιμή του, το HVO100 (πληροί ήδη το πρότυπο DIN EN 15940) είναι λίγο ακριβότερο από το ορυκτό diesel.
Τέλος, η Toyota η οποία προ ολίγων μηνών ανακοίνωσε ότι τα Land Cruiser και Hilux είναι συμβατά με το HVO100, επισημαίνει ότι η υφιστάμενη ετήσια παραγωγή του εν λόγω καυσίμου ανέρχεται σε 4 εκατ. τόνους, ενώ στόχος μέχρι το 2030 είναι να αυξηθεί σε 15,5 εκατ.