Αυτοί είναι οι νέοι αυτοκινητόδρομοι της Ελλάδας -Πότε θα είναι έτοιμοι, γιατί θα αλλάξουν τη χώρα

αυτοκινητόδρομος

Υπό υλοποίηση βρίσκονται ορισμένα μεγάλα οδικά έργα στη χώρα μας που αλλάζουν τον χάρτη των υποδομών της, λειτουργώντας ως πολλαπλασιαστής της οικονομικής μεγέθυνσης.

Μείωση των χρόνων μετακινήσεων, ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, αναπτυξιακή ώθηση. Πρόκειται για τα βασικά οφέλη που προσφέρονται από την ολοκλήρωση μεγάλων οδικών έργων, σαν αυτά που υλοποίουνται αυτή τη στιγμή στη χώρα μας.

Σε αυτά συγκαταλέγονται νέοι οδικοί άξονες που κατασκευάζονται σχεδόν σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, βασιζόμενοι στα πιο σύγχρονα πρότυπα. Ακολουθούν τα σημαντικότερα υπό υλοποίηση οδικά έργα.

Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας, Ε65

Τον περασμένο Απρίλιο παραδόθηκε το μεγαλύτερο τμήμα (μήκους 135 χλμ.) του Ε65 από τη Λαμία μέχρι την Καλαμπάκα και απομένουν τα τελευταία 46 χλμ. μέχρι την Εγνατία Οδό, δυτικά των Γρεβενών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ε65 αυτοκινητόδρομος κεντρικής Ελλάδας

Τα εναπομείναντα χιλιόμετρα αφορούν εξολοκλήρου το βόρειο τμήμα του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας, το οποίο έχει υλοποιηθεί σε ποσοστό άνω του 50%.

Μόλις ολοκληρωθεί ο Ε65 -περίπου στο τέλος του 2025- θα αποτελέσει τον τρίτο κάθετο εθνικό άξονα της ηπειρωτικής χώρας, επιτρέποντας στους πολίτες να μετακινούνται από την Αθήνα στα Γρεβενά σε 4 ώρες, την ίδια ώρα που το ταξίδι Λαμία-Εγνατία Οδός θα διαρκεί 1 ώρα 45 λεπτά.

Αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος

Πρόοδο υλοποίησης άνω του 50% καταγράφει και ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος συνολικού μήκους 75 χλμ. εκ των οποίων τα 62 χλμ. είναι σε νέα χάραξη μέσω της κοιλάδας της Ήλιδας.

Τα πρώτα 24 χλμ., δηλαδή το 29% του νέου αυτοκινητοδρόμου είναι ασφαλτοστρωμένα στις περιοχές της Αμαλιάδας, του Πύργου, της Κάτω Αχαϊας και του Μιντιλογλίου.

Πάτρα πύργος
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επόμενα ορόσημα είναι μέχρι το τέλος του έτους το ποσοστό ολοκλήρωσης να έχει υπερβεί το 75% και ο αυτοκινητόδρομος να παραδοθεί στην κυκλοφορία το καλοκαίρι του 2025, εντασσόμενος στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος, που θα μειώσει το ταξίδι Αθήνα-Πύργος σε περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά, θα έχει 2 λωρίδες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, με ενδιάμεση κεντρική διαχωριστική νησίδα.

Μπράλος-Άμφισσα

Το έργο, με ημερομηνία περαίωσης την 15η Αυγούστου 2027, βρίσκεται στο στάδιο της εκπόνησης των μελετών, έχοντας ολοκληρωθεί το 90% του προγράμματος γεωτεχνικών εργασιών. Επίσης, έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 90% οι εργοταξιακές εγκαταστάσεις.

Το φυσικό αντικείμενο του έργου είναι η μελέτη και κατασκευή των παρεμβάσεων βελτίωσης του τμήματος Μπράλος – Άμφισσα, σε δύο υπο-τμήματα: Το Μπράλος – Αρχή παράκαμψης Γραβιάς και Μεταλλεία Βωξίτη – Άμφισσα, συνολικού μήκους 24 χλμ.

Περιλαμβάνεται η κατασκευή μεγάλων τεχνικών έργων, όπως είναι η κατασκευή 2 σηράγγων συνολικού μήκους περίπου 4,7 χλμ., 7 γεφυρών συνολικού μήκους άνω του 1 χλμ., 6 ισόπεδων κόμβων, ανισόπεδων και υπόγειων διαβάσεων, καθώς και ενός δικτύου δευτερευουσών οδών για τη σύνδεση με το λοιπό υφιστάμενο οδικό δίκτυο.

Στο ίδιο τμήμα υπάρχουν άλλα 2 χλμ. κατασκευασμένου έργου που είναι η παράκαμψη Γραβιάς, όπως επίσης και το τέλος της παράκαμψης Γραβιάς έως τα Μεταλλεία Βωξίτη μήκους περίπου 5 χλμ. Το τελευταίο τμήμα αποτελεί αντικείμενο άλλης εργολαβίας η οποία έχει ξεκινήσει εργασίες πέρυσι. Το συνολικό, λοιπόν, μήκος του Μπράλος-Άμφισσα είναι 31 χλμ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο οδικός άξονας Μπράλος-Άμφισσα συνιστά τμήμα του διαγώνιου άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο, ο οποίος θα επιτρέψει τη μείωση της απόστασης μεταξύ Λαμίας και Πάτρας από 185 χλμ. σήμερα στα 160 χλμ., και θα συρρικνώσει τον χρόνο οδήγησης για ένα ΙΧ στο μισό, δηλαδή από 3 ώρες σήμερα σε 1,5.

ΒΟΑΚ

Χαρακτηρίζεται ως ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος υπό κατασκευή σε όλη την Ευρώπη τη συγκεκριμένη περίοδο. Το συνολικό μήκος του είναι 294 χλμ. και διατρέχει οκτώ δήμους της περιφέρειας Κρήτης κατά μήκος της Βόρειας ανεπτυγμένης ακτής της νήσου και στους τέσσερις νομούς.

Με την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ (σ.σ. υπολογίζεται το 2030) θα μειωθεί σημαντικά ο χρόνος για τη διαδρομή Χανιά – Ηράκλειο και τη διαδρομή Χανιά – Άγιος Νικόλαος, ενώ θα αναβαθμιστεί η οδική ασφάλεια, με αισθητή μείωση θανατηφόρων ατυχημάτων και σοβαρών τραυματισμών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διπλή σύνδεση Λευκάδας

Το έργο αφορά στη σύνδεση της Λευκάδας με τον οδικό άξονα Άκτιο-Δυτικός Άξονας μέσω δύο νέων οδικών τμημάτων και συγκεκριμένα το τμήμα «Βόνιτσα-Λευκάδα», μήκους περί τα 16 χλμ. και το τμήμα «Άκτιο-Άγιος Νικόλαος» με 5 χλμ.

Το τμήμα «Άκτιο-Άγιος Νικόλαος» ολοκληρώθηκε στα μέσα Απριλίου 2023, ενώ το έτερο τμήμα εκτιμάται ότι θα δοθεί στην κυκλοφορία πριν το τέλος του 2024.

Βόνιτσα-Λευκάδα

Τα νέα οδικά τμήματα αντικαθιστούν ή βελτιώνουν ήδη υπάρχοντα τμήματα, ενώ στο αντικείμενο της εργολαβίας περιλαμβάνεται, επίσης, η κατασκευή κάθε είδους έργων, που αφορούν στον νέο αγωγό ύδρευσης Λευκάδας, συνολικού μήκους περίπου 7,85 χλμ.

Flyover

Το αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει μία υπερυψωμένη ταχεία λεωφόρο μήκους 7,54 χλμ. πάνω από τη σημερινή ανατολική περιφερειακή οδό η οποία παράλληλα θα διευρυνθεί, θα αποκτήσει νέους κόμβους και τεχνικά στοιχεία και θα εκσυγχρονιστεί σε συνολικό μήκος 12 χιλιομέτρων. Τέσσερα χιλιόμετρα θα είναι σε συνεχή γέφυρα -εξού και η ονομασία Flyover, καθώς στα μάτια του οδηγού που θα κινείται στον υφιστάμενο δρόμο, θα φαίνεται σαν να “ίπταται” ένας επιπλέον άξονας

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μόλις ολοκληρωθεί (έως τον Μάιο του 2027, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του υπουργείου Υποδομών) -μεταξύ άλλων- θα παρέχεται δωρεάν, ταχεία και ασφαλή παράκαμψη του αστικού ιστού της πόλης της Θεσσαλονίκης, θα ενισχυθεί η οδική ασφάλεια και θα αναβαθμιστεί το  τουριστικό προϊόν της Βόρειας Ελλάδας, καθώς σήμερα δεν είναι ικανοποιητική η προσβασιμότητα στο Αεροδρόμιο «Μακεδονία» και στους τουριστικούς προορισμούς της Χαλκιδικής, ιδίως κατά τις περιόδους αιχμής.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ