Έρχεται ο νέος αυτοκινητόδρομος που αλλάζει τη Νοτιοδυτική Πελοπόννησο -Ποιες περιοχές θα ενώσει

αυτοκινητόδρομος

Η ολοκλήρωση του νέου οδικού άξονα θα σημάνει τη μείωση των χρονοαποστάσεων μεταξύ δημοφιλών τουριστικών περιοχών και την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.

Νέες αναπτυξιακές προοπτικές, αυξημένα επίπεδα οδικής ασφάλειας, και μειωμένους χρόνους μετακίνησης θα προσφέρει στη Μεσσηνία και τη Νοτιοδυτική Πελοπόννησο ο νέος οδικός άξονας Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη.

Σύμφωνα με πρόσφατη ενημέρωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, προχωρά η εκπόνηση των οριστικών μελετών, σύμφωνα με τη σύμβαση ΣΔΙΤ (σύμπραξη δημοσιου-ιδιωτικού τομέα), έχει γίνει η εγκατάσταση δύο εργοταξίων και υλοποιούνται πρόδρομες εργασίες.

Το έργο έχει προϋπολογισμό 310 εκατ. ευρώ και αφορά στην κατασκευή-αναβάθμιση της Ε.Ο. Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη, συνολικού μήκους 50 χλμ. Περιλαμβάνει τα ακόλουθα διακριτά τμήματα:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το τμήμα Καλαμάτα-Ριζόμυλος έχει μήκος 16,4 χλμ., το τμήμα Ριζόμυλος-Πύλος έχει μήκος 25,7 χλμ. και το τμήμα Πύλος-Μεθώνει είναι μήκους 7,9 χλμ.

καλαμάτα-ριζόμυλος-πύλος-μεθώνη

Ειδικότερα, το τμήμα Καλαμάτα-Ριζόμυλος αφορά στη βελτίωση του υφιστάμενου οδικού δικτύου συνολικού μήκους περίπου 16,4 χλμ. Η αρχή του έργου βρίσκεται σε υδιστάμενο ισόπεδο κόμβο, στην περιοχή της εξόδου από την πόλη της Καλαμάρας και το τέλος του στη ΧΘ 16+411 στην οποία συνδέεται με το οδικό τμήμα Ριζόμυλος-Πύλος.

Το τμήμα Πύλος-Ριζόμυλος χωροθετείται κοντά στην Πύλο σε απόσταση 380 μ. περίπου νοτιοδυτικά από τη θέση γνωστή ως «μηδέν», ενώ το πέρας της χάραξης στον οικισμό Ριζόμυλος όπου συναρμόζεται με τον οδικό άξονα Ριζόμυλος-Καλαμάτα.

Το τμήμα Πύλος-Μεθώνη χωροθετείται επί της υφιστάμενης Ε.Ο. Πύλος-Μεθώνη και ταυτίζεται με το τέλος της μελέτης «Ενιαία Παράκαμψη Γιάλοβας και Πύλου (Χ.Θ. 13+266,40), ενώ το πέρας χωροθετείται στη βόρεια είσοδο της πόλης Μεθώνης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο νέος δρόμος θα είναι ταχείας κυκλοφορίας, δηλαδή με πιο ήπια χαρακτηριστικά και δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση. Η διάρκεια της σύμβασης της ΣΔΙΤ με την οποία υλοποιείται το έργο, είναι 360 μήνες (30 χρόνια), από τα οποία τα 4 είναι για την κατασκευή και τα άλλα 26 για τη συντήρηση.

Με την ολοκλήρωση του ο νέος οδικός άξονας θα συνδέσει την πρωτεύουσα της Μεσσηνίας, Καλαμάτα, με τους σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς σε Πύλο και Μεθώνη, λειτουργώντας συνεργατικά με το Διεθνές Αεροδρόμιο Καλαμάτας.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ