Αυτός είναι ο νέος αυτοκινητόδρομος που θα σε χρεώνει με βάση τα χιλιόμετρα που κάνεις -Πού θα κατασκευαστεί
Από δικαιότερες χρεώσεις και ταχύτερες μετακινήσεις θα επωφελούνται όσοι ταξιδεύουν σε έναν νέο αυτοκινητόδρομο της χώρας μας.
Μόνο σε έναν αυτοκινητόδρομο της χώρας μας εφαρμόζεται σήμερα το σύστημα Χιλιομετρικής Χρέωσης που επιτρέπει στους χρήστες να πληρώνουν την πραγματική αξία της απόστασης που διανύουν.
Πρόκειται για την Ολυμπία Οδό με το σύστημα “Hybrid” στις εισόδους και τις εξόδους του αυτοκινητοδρόμου το οποίο υπολογίζει τα χιλιόμετρα που διανύει ο οδηγός και του επιστρέφει αυτόματα τη διαφορά.
BUY NOW
Η χιλιομετρική χρέωση, βέβαια, τα επόμενα χρόνια θα εφαρμοστεί και σε έναν ακόμη αυτοκινητόδρομο που θα κατασκευαστεί. Αυτός είναι ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) και συγκεκριμένα το τμήμα παραχώρησης Χανιά – Ηράκλειο που θα είναι και το μοναδικό το οποίο θα έχει διόδια.
Αυτά θα είναι ηλεκτρονικά, δίχως μπάρες, με τους οδηγούς να μην σταματάνε σε σταθμούς διοδίων. Αντιθέτως, τα ΙΧ θα καταγράφονται στην είσοδο και την έξοδο από τον αυτοκινητόδρομο, προκειμένου να χρεώνονται ηλεκτρονικά, καταβάλλοντας το ανάλογο αντίτιμο.
Πρόκειται για ένα μοντέλο διοδίων με πολύ μεγάλα πλεονεκτήματα. Πέρα από τον περιορισμό της οικονομικής επιβάρυνσής των οδηγών, οι οδηγοί θα εξοικονομούν και χρόνο μιας και δεν θα σταματούν για σταθμούς για κάποια συναλλαγή.
Παράλληλα, όπως έχουμε γράψει, τα διόδια θα είναι «σκιώδη», δηλαδή το Δημόσιο θα καταβάλλει συμπληρωματικά διόδια από τον κρατικό «κορβανά» ώστε να αντισταθμιστεί η απώλεια εσόδων που θα έχει ο παραχωρησιούχος λόγω των χαμηλών κυκλοφοριακών διελεύσεων που προβλέπονται.
Υπενθυμίζεται ότι το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο (σ.σ. τα υπόλοιπα είναι τα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος και Χερσόνησος-Νεάπολη) είναι το μοναδικό του ΒΟΑΚ που δεν έχει συμβασιοποιηθεί.
Την Πέμπτη 21 Δεκεμβρίου αποσφραγίστηκαν οι φάκελοι των τεχνικών προσφορών και πλέον το ενδιαφέρον στρέφεται στο άνοιγμα των οικονομικών προσφορών.
Το τμήμα Ηράκλειο-Χανιά, μήκους 157 χλμ. που προχωράει με τη μέθοδο της παραχώρησης, έχει προϋπολογισμό 1,75 δισ. ευρώ και θα περιλαμβάνει 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ, 26 σήραγγες, 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 20 νέους ανισόπεδους κόμβους, ενώ προβλέπεται και η αναβάθμιση των 18 υπαρχόντων.