Νέος αυτοκινητόδρομος Λάρισα-Τρίκαλα: Το έργο που θα φέρει πιο κοντά τις δύο πόλεις
Ασφαλέστερες και ταχύτερες θα γίνουν οι μετακινήσεις στο Λάρισα-Τρίκαλα, με την ολοκλήρωση της νέας οδικής αρτηρίας που ολοκληρώνει τον κλειστό αυτοκινητόδρομο.
Ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου και συρρίκνωση της διάρκειας ταξιδιού για το Λάρισα-Τρίκαλα θα επιφέρει η νέα οδική αρτηρία, συνολικού μήκους 5,5 χλμ. από τον τον ισόπεδο κόμβο Τερψιθέας έως τον ανισόπεδο κόμβο Ραχούλας.
Πρόκειται για ένα έργο με το οποίο ολοκληρώνεται στο σύνολό του ο κλειστός αυτοκινητόδρομος που ενώνει τις δύο πόλεις της Θεσσαλίας, αναβαθμίζοντας τις μετακινήσεις, την ίδια ώρα που δίνει αναπτυξιακή ώθηση στις περιοχές. Το έργο έχει συνολικό προϋπολογισμό 27,5 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014-2020.
BUY NOW
Όπως ανακοίνωσε η Περιφέρεια Θεσσαλίας, οι εργασίες κατασκευή της νέας οδικής αρτηρίας προχωρούν με αμείωτη ένταση. Έργα εξελίσσονται: στον κύριο τμήμα της αρτηρίας σε συνολικό μήκος 1,1 χλμ. με εκσκαφές, εξυγίανση και κατασκευή επιχώματος, καθώς και στο παράπλευρο δίκτυο και στις δυο κατευθύνσεις της οδού, σε συνολικό μήκος 8,9 χλμ. με εκσκαφές, εξυγίανση και κατασκευή επιχώματος. Παράλληλα, έχουν κατασκευαστεί τα απαραίτητα τεχνικά.
«Συνεχίζονται τα έργα της Περιφέρειας για την αναβάθμιση της οδικής σύνδεσης Λάρισας – Τρικάλων. Τα δημόσια έργα είναι μια συνεχής μάχη δυσκολιών. Παρότι έχει γίνει η παρακατάθεση της απαλλοτρίωσης, κάποιοι ιδιοκτήτες στην περιοχή εξακολουθούν να μην απελευθερώνουν το χώρο που καταλαμβάνουν προκειμένου να αποδοθεί ελεύθερο το μέτωπο των εργασιών στον ανάδοχο και για να γίνουν οι απαραίτητες μετατοπίσεις των δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφελείας. Εμείς συνεχίζουμε τις εργασίες για την κατασκευή ενός σύγχρονου και ασφαλούς αυτοκινητόδρομου που εξυπηρετεί το ευρύτερο δημόσιο συμφέρον, αναβαθμίζει την περιοχή και δίνει υπεραξία στις περιουσίες των ανθρώπων που διαθέτουν ακίνητα εκατέρωθεν της οδού» δηλώνει ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Κώστας Αγοραστός.
Συνοπτικά το αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει:
- Τη μετατροπή σε Κυκλικό Κόμβο διαμέτρου 60 m με δύο λωρίδες, του υφιστάμενου σηματοδοτούμενου Ι/Κ Τερψιθέας, στη Χ.Θ. 6+600 της εθνικής οδού
- Τη διαπλάτυνση - βελτίωση της κύριας αρτηρίας, από τον Ι/Κ Τερψιθέας (Χ.Θ. 6+600) έως πριν τον Α/Κ Ραχούλας (Χ.Θ. 12+073), μήκους 5.5Κm. Με τυπική διατομή για β4v*σ πλάτους 21,30/24,30 m, με δύο (2) λωρίδες κυκλοφορίας πλάτους 3,50 m και Λ.Ε.Α. 2,00 m ανά κατεύθυνση και συνολικό πλάτος οδοστρώματος 21,30 m, ενώ το πλάτος καταστρώματος προκύπτει μεγαλύτερο ή ίσο των 24,30 m.
- Η ασφάλιση επιτυγχάνεται με την τοποθέτηση μονόπλευρων πλευρικών μεταλλικών στηθαίων ασφαλείας (Σ.Α.Ο.) εκατέρωθεν κατά μήκος της κύριας αρτηρίας και αμφίπλευρων αξονικών μεταλλικών στηθαίων ασφαλείας (Σ.Α.Ο.) στον άξονα της αρτηρίας, για τον διαχωρισμό των κινήσεων.
- Την κατασκευή παράπλευρου δικτύου εκατέρωθεν της κύριας αρτηρίας σε όλο το μήκος αυτής, για την εξυπηρέτηση των παρόδιων ιδιοκτησιών.
- Η τυπική διατομή για την αριστερή παράπλευρη οδό είναι η δ2 πλάτους 7,00/8,50 m, με μία (1) λωρίδα κυκλοφορίας πλάτους 3,50 m ανά κατεύθυνση. Για την δεξιά παράπλευρη οδό χρησιμοποιείται η τυπική διατομή δ2, από την αφετηρία μέχρι τη θέση της Κάτω Διάβαση, ενώ για το υπόλοιπο τμήμα χρησιμοποιείται η διατομή ε2 πλάτους 6,50/8,00 m, με μία (1) λωρίδα κυκλοφορίας πλάτους 3,25 m ανά κατεύθυνση.
- Την κατασκευή τεχνικού Κάτω Διάβασης που συνδέει και τις εκατέρωθεν παράπλευρες οδούς, στη Χ.Θ. 8+391 της αρτηρίας, στη διασταύρωση με την οδό προς Κ.Τ.Ε.Ο. Λάρισας.
- Την κατασκευή νέου Τεχνικού κιβωτοειδούς οχετού 6,00 x 4,00 m κατάντη της υφιστάμενης γέφυρας στο ρέμα Βαλλάριας στη Χ.Θ. 9+341 της αρτηρίας.
- Την εκατέρωθεν επέκταση υφιστάμενου Τεχνικού στη Χ.Θ. 11+966 της αρτηρίας, με κιβωτοειδείς οχετούς 7,00 x 2,40 m.
- Την εγκατάσταση Ηλεκτροφωτισμού με φωτιστικά σώματα τεχνολογίας διόδων φωτοεκπομπής (LED):
• -στην περιοχή του Κυκλικού Κόμβου αλλά και των Ισόπεδων Κόμβων των παραδρόμων (δεξιού προς ΚΤΕΟ & αριστερού προς Τερψιθέα)
• στην περιοχ της Κάτω Διάβασης (και στους δύο παράδρομους)
• -στις συμβολές των δημιουργούμενων παράδρομων με τον Ανισόπεδο Κόμβο Ραχούλας.
Η σημασία του έργου
Σημειώνεται ότι η υπάρχουσα οδός παρουσιάζει πολύ υψηλούς κυκλοφοριακούς φόρτους (συμβατικά και βαρέα οχήματα) καθώς αποτελεί τμήμα του Εθνικού Οδικού Δικτύου αλλά και του Διεθνούς.
Ο ιδιαίτερα αυξημένος κυκλοφοριακός φόρτος που παρατηρείται στο εν λόγω οδικό τμήμα σε συνδυασμό με τα ελλιπή τεχνικά χαρακτηριστικά της διατομής σε τμήματα του εξεταζόμενου οδικού τμήματος, όπως μικρό πλάτος οδού (μία λωρίδα ανά κατεύθυνση), απουσία διαχωρισμού των αντίθετων κινήσεων και έλλειψη παράπλευρου δικτύου το καθιστούν ιδιαίτερα επικίνδυνο από την άποψη της οδικής ασφάλειας και αυξημένο κίνδυνο πρόκλησης ατυχημάτων.
Ακόμα στην περιοχή ασκούνται έντονα γεωργικές και καλλιεργητικές δραστηριότητες με αποτέλεσμα πολλά γεωργικά μηχανήματα να κάνουν χρήση της Ε.Ο. λόγω έλλειψης παράπλευρου δικτύου.
Με τη νέα οδική αρτηρία, θα ενισχυθεί η ασφάλεια, και θα μειωθεί τόσο ο κυκλοφοριακός φόρτος, γεγονός που θα επιτρέψει τη μείωση της διάρκειας ταξιδιού για το Λάρισα-Τρίκαλα.