Έρχεται ο νέος αυτοκινητόδρομος της Μεσσηνίας -Ποιους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς θα ενώσει

Η ολοκλήρωση του νέου οδικού άξονα θα σηματοδοτήσει τη μείωση των χρονοαποστάσεων μεταξύ δημοφιλών τουριστικών περιοχών και την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.
Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες στον οδικό άξονα Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη, που θα εξασφαλίσει μειωμένους χρόνους μετακίνησης και ενισχυμένη οδική ασφάλεια, προσφέροντας παράλληλα νέες αναπτυξιακές προοπτικές στη νοτιοδυτική Πελοπόννησο.
Με μήκος άνω των 45 χλμ., o οδικός άξονας περιλαμβάνει τα τμήματα Καλαμάτα-Ριζόμυλος μήκους 16,4 χλμ., Ριζόμυλος-Πύλος μήκους 24,4 χλμ. και Πύλος-Μεθώνη μήκους 7,9 χλμ., ενώ έχει χαρακτηριστεί ως τμήμα του Δευτερεύοντος Εθνικού Δικτύου της χώρας.
BUY NOW
Σύμφωνα με τοπικά ειδησεογραφικά δημοσιεύματα, οι εργασίες εκτελούνται σε διαφορετικά μέτωπα. Η πρόοδος διαφοροποιείται ανά τμήμα, με τις εργασίες να περιλαμβάνουν χωματουργικά και τεχνικά έργα, διαπλατύνσεις, καταλλήψεις εγοταξιακού χώρου κ.ο.κ.
Τα έργα που θα γίνουν θα ανεβάσουν τα επίπεδα οδικής ασφάλειας, και θα διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στην περαιτέρω ανάπτυξη της περιοχής, χαρίζοντας ευκολότερη πρόσβαση σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς.

Η ακτονογραφία του Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη
Το τμήμα Καλαμάτα-Ριζόμυλος αφορά στη βελτίωση του υφιστάμενου οδικού δικτύου συνολικού μήκους περίπου 16,4 χλμ. Η αρχή του έργου βρίσκεται σε υδιστάμενο ισόπεδο κόμβο, στην περιοχή της εξόδου από την πόλη της Καλαμάρας και το τέλος του στη ΧΘ 16+411 στην οποία συνδέεται με το οδικό τμήμα Ριζόμυλος-Πύλος.
Το τμήμα Πύλος-Ριζόμυλος χωροθετείται κοντά στην Πύλο σε απόσταση 380 μ. περίπου νοτιοδυτικά από τη θέση γνωστή ως «μηδέν», ενώ το πέρας της χάραξης στον οικισμό Ριζόμυλος όπου συναρμόζεται με τον οδικό άξονα Ριζόμυλος-Καλαμάτα.
Το τμήμα Πύλος-Μεθώνη χωροθετείται επί της υφιστάμενης Ε.Ο. Πύλος-Μεθώνη και ταυτίζεται με το τέλος της μελέτης «Ενιαία Παράκαμψη Γιάλοβας και Πύλου (Χ.Θ. 13+266,40), ενώ το πέρας χωροθετείται στη βόρεια είσοδο της πόλης Μεθώνης.
Ο νέος δρόμος θα είναι ταχείας κυκλοφορίας, δηλαδή με πιο ήπια χαρακτηριστικά και δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, και στόχος είναι να έχει ολοκληρωθεί εντός του 2028.