Νέες δηλώσεις του επικεφαλής του ομίλου Stellantis επισημαίνουν τον κίνδυνο της εξάντλησης των κοιτασμάτων λιθίου με φόντο την απαγόρευση πώλησης θερμικών αυτοκινήτων το 2035.
Ο κύβος ερρίφθη, η Ευρωπαϊκή Ένωση επικύρωσε την απόφασή της να απαγορεύσει την πώληση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης την 1η Ιανουαρίου του 2035, αφήνοντας μόνον ένα μικρό παράθυρο σε εκείνους του κατασκευαστές που θα θελήσουν να επενδύσουν στα συνθετικά καύσιμα.
Οι υπόλοιποι θα πρέπει με τον έναν ή τον άλλον τρόπο να υιοθετήσουν την τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης, προσαρμόζοντας αναλόγως τις προδιαγραφές των προτάσεών της.
BUY NOW
Ως εδώ όλα καλά, με την προϋπόθεση ωστόσο ότι οι πρώτες ύλες ή αν προτιμάτε οι φυσικοί πόροι που μπορεί κανείς να αντλήσει από τον πλανήτη θα επαρκέσουν για να καλύψουν τις ανάγκες σταδιακής αντικατάστασης του στόλου των συμβατικών-θερμικών οχημάτων με ηλεκτρικά.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής ενός εκ των μεγαλύτερων ομίλων αυτοκινητοβιομηχανιών στην Ευρώπη και τον κόσμο, κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό.
Αυτό που επί της ουσίας δήλωσε ο Carlos Tavares, ο οποίος ηγείται του ομίλου Stellantis, είναι ότι τα κοιτάσματα λιθίου σε ολόκληρο τον πλανήτη δεν πρόκειται να καλύψουν τη ζήτηση για την παραγωγή μπαταριών, γεγονός που πέρα από τα προφανή προβλήματα στη γραμμή παραγωγής, ίσως οδηγήσει και στην ανατροπή γεωπολιτικών ισορροπιών.
«Γνωρίζουμε ότι χρειαζόμαστε λίθιο. Γνωρίζουμε ότι δεν παράγουμε όσο χρειαζόμαστε. Αυτή τη στιγμή έχουμε 1,3 δισεκατομμύρια αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Πρέπει να τα αντικαταστήσουμε με καθαρή κινητικότητα. Αυτό θα χρειαστεί πολύ λίθιο. Όχι μόνο το λίθιο δεν είναι αρκετό, αλλά και η συγκέντρωση της εξόρυξης λιθίου μπορεί να δημιουργήσει γεωπολιτικά ζητήματα», δήλωσε ο επικεφαλής του ομίλου Stellantis, στον οποίο ανήκουν -μεταξύ άλλων- η Peugeot, η Citroen, η Fiat, η Alfa Romeo, η Jeep και η Opel.
Το λίθιο ωστόσο δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι κατασκευαστές, καθώς τα περιορισμένα αποθέματα σε σπάνιες γαίες φέρεται να αποτελεί έναν από τους λόγους για τους οποίους οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων παραμένουν σε υψηλά επίπεδα.
«Η προσιτή τιμή δεν έχει επιτευχθεί καθώς οι πρώτες ύλες είναι σπάνιες και πολύ ακριβές, και θα πρόσθετα πολύ ασταθείς», δήλωσε σχετικά ο Carlos Tavares.
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ