Στη Nissan, οι προσπάθειες kaizen σε όλο το εύρος της εταιρείας οδηγούν στην ανάπτυξη καινοτόμων τεχνολογιών παραγωγής και επιθεώρησης.
Αυτές οι τεχνολογίες όχι μόνο θα συμβάλουν στη διασφάλιση της ικανοποίησης των πελατών, αλλά θα δημιουργήσουν επίσης ένα πιο άνετο και αποτελεσματικό περιβάλλον παραγωγής για τους εργαζόμενους της Nissan. Με επικεφαλής τον Yoshinori Sato, μια ομάδα μηχανικών της Nissan εργάζεται, από το 2018, πάνω σε τρόπους εισαγωγής τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης αιχμής στην κατασκευή αυτοκινήτων στην Ιαπωνία.
Ως αποτέλεσμα αυτών των προσπαθειών, ένας σαρωτής επιθεώρησης, ικανός να αξιολογεί διάφορα ανταλλακτικά αυτοκινήτων με βαθμό ακρίβειας 99,995%, τέθηκε σε λειτουργία στο εργοστάσιο Oppama της Nissan, στην Περιφέρεια της Kanagawa, τον περασμένο χρόνο. Χρησιμοποιεί μηχανική εκμάθηση για να αξιολογήσει νέες εικόνες, σε σχέση με τα αποθηκευμένα δεδομένα, λαμβάνοντας στην συνέχεια έξυπνες αποφάσεις ποιοτικού ελέγχου. Ήταν σημαντικό για το μέλλον του έργου η ομάδα να αντιμετωπίσει αυτές τις ανησυχίες και να κερδίσει την υποστήριξη των συναδέλφων της. Έτσι μετά από αίτηση, κατάφεραν να αποκτήσουν δίπλωμα ευρεσιτεχνίας στην Ιαπωνία για το σύστημα αξιολόγησης AI που είχαν αναπτύξει, αποδεικνύοντας την ακρίβεια της τεχνολογίας.
BUY NOW
Παράλληλα, η ομάδα διεξήγαγε εκτεταμένες αρχικές δοκιμές, σε τουλάχιστον 1.000 μονάδες για κάθε εξάρτημα αυτοκινήτου που το σύστημα θα έλεγχε. Ο Sato, ο Furuta και άλλα μέλη της ομάδας ταξίδεψαν στο Ηνωμένο Βασίλειο για περαιτέρω μελέτη, με τον Sato να εξασφαλίζει πιστοποίηση AI, χάρη στη βοήθεια και την υποστήριξη διαφόρων τμημάτων της Nissan.
Επιπλέον, η ομάδα χρησιμοποίησε πλήρως τις εγκαταστάσεις του Nissan Learning Center (NLC) για να αναπτύξει ένα πρακτικό πρόγραμμα εκπαίδευσης, σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη και τα οφέλη της. Το πρόγραμμα, το οποίο αναβαθμίζει τις δεξιότητες των εργαζομένων στο εργοστάσιο της Oppama Plant από τον περασμένο Αύγουστο, θα έχει εκπαιδεύσει 22 αρχάριους και άλλους 4 μεσαίου επιπέδου τεχνικούς τεχνητής νοημοσύνης, μέχρι το τέλος του οικονομικού του 2021. Για τους εργαζομένους της Nissan, αυτό είναι ίσως το μεγαλύτερο όφελος της νέας τεχνολογίας. Η γνώση ότι υπάρχει ένα επιπλέον επίπεδο ποιοτικού ελέγχου παρέχει ηρεμία, επιτρέποντάς τους να αφιερώνουν περισσότερο χρόνο σε άλλες εργασίες.
Στο εργοστάσιο Oppama, το σύστημα αξιολόγησης AI παρέχει τέτοια υποστήριξη σε τρεις βασικούς τομείς. Πρώτα, η διαδικασία επιλογής κουμπιών για ταμπλό καμπίνας οχημάτων. Καθώς τα εξαρτήματα για το ταμπλό “ταξιδεύουν” κατά μήκος της γραμμής παραγωγής, οι τεχνικοί αντιμετώπιζαν συχνά δυσκολίες στην επιλογή των σωστών κουμπιών και την εισαγωγή τους στη σωστή θέση, με ταχύτητα. Μια γρήγορη σάρωση από το σύστημα AI της ομάδας επαληθεύει τα κουμπιά και τη θέση τους έναντι δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, ειδοποιώντας τον τεχνικό εάν χρειάζονται αλλαγές.
Ομοίως, καθώς οι τεχνικοί συναρμολογούν τους πλαϊνούς καθρέφτες ενός μοντέλου, απαιτείται να εντοπίζουν παραλλαγές στη σκιά, σχεδόν ανεπαίσθητες στο ανθρώπινο μάτι. Η εκτέλεση της εργασίας των καλυμμάτων καθρεπτών από τον σαρωτή AI της ομάδας, βοηθά στη διατήρηση της συνέπειας. Τέλος, ορισμένα μοντέλα, ακόμη και ορισμένες προδιαγραφές τους, διαθέτουν διαφορετικά χαρακτηριστικά, όπως το σχήμα και τη θέση των ανοιγμάτων στις πόρτες. “Τρέχοντας” το αμάξωμα του αυτοκινήτου μέσω ενός σαρωτή, το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης απρόσκοπτα και με σχεδόν τέλειο βαθμό ακρίβειας, συμβάλλει στη διασφάλιση της συνέπειας.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ