Εκεί που κάποτε κυκλοφορούσαν δεκάδες χιλιάδες αυτοκίνητα και πήγαιναν σε καθημερινή βάση από πόλη σε πόλη, σήμερα είναι εξαιρετικά σπάνιο να δεις άνθρωπο.
Ο παλιός αυτοκινητόδρομος Α4 στην περιοχή Rhein-Erft έχει μετατραπεί σε έναν δρόμο φάντασμα από τότε που άλλαξε, εκσυγχρονίστηκε και μεταφέρθηκε η χάραξή του. Μάλιστα, ορισμένα μεγάλα τμήματά του έχουν μείνει ανέγγιχτα, ενώ άλλα εξακολουθούν να είναι σε χρήση, αλλά για άλλο σκοπό.
Το τμήμα του παλιού Α4 κοντά στο Kerpen έπεσε «θύμα» της τοπικής εξόρυξης άνθρακα στο υπαίθριο ορυχείο του Hambach. Λόγω της συνεχούς επέκτασης του ανθρακωρυχείου, ο αυτοκινητόδρομος μεταξύ του κόμβου Duren και του κόμβου Kerpen έπρεπε τελικά να μεταφερθεί.
BUY NOW
Το έργο αυτό είχε προγραμματιστεί να υλοποιηθεί από τις αρχές της δεκαετίας του 1990 και τελικά έγινε το 2014. Η νέα διαδρομή του Α4 βρίσκεται περίπου 1,7 χιλιόμετρα νότια, έξω από το δάσος Hambacher, και το μήκος του φτάνει περίπου τα 17,6 χιλιόμετρα.
Ωστόσο, μετά το τέλος της παλιάς διαδρομής του Α4, πολλά σημεία του δεν έχουν αποψιλωθεί πλήρως. Αυτό σημαίνει ότι ορισμένα τμήματα του αυτοκινητόδρομου εξακολουθούν να υπάρχουν, έχοντας τα προστατευτικά κιγκλιδώματα και τις γέφυρες διέλευσης. Μόνο οι πινακίδες κυκλοφορίας αφαιρέθηκαν.
Από την άλλη, μέρος του τμήματος του πρώην αυτοκινητόδρομου μεταξύ Kerpen και Duren μετατράπηκε σε ηλιακό πάρκο 750 kW. O «ηλιακός αυτοκινητόδρομος» αποτελείται από 2.820 ηλιακά πάνελ και καταλαμβάνει έκταση 620 μέτρων του πρώην Α4.
Εκτός όμως από τον Α4, πολλές πόλεις και χωριά επηρεάζονται από τη συνεχή επέκταση του υπαίθριου ορυχείου του Hambach. Αυτό περιλαμβάνει και τη Manheim, η οποία βρίσκεται ακριβώς στο κλειστό τμήμα του αυτοκινητόδρομου. Ακόμα, η πρώην συνοικία του Kerpen εξακολουθεί να υπάρχει, αλλά η γειτονιά του Μίκαελ Σουμάχερ έχει ήδη ερημώσει.