Ο διάδοχος της Mercedes-AMG GT 4door θα είναι ηλεκτρικός με 1.000 ίππους

Mercedes-AMG GT 4door

Η νέα AMG GT Four Door θα είναι το πρώτο μοντέλο του Affalterbach που θα βασιστεί στη νέα πλατφόρμα AMG.EA με στόχο να ανταγωνιστεί την Porsche Taycan. Αναμένεται να διαδεχθεί την αντίστοιχου μεγέθους AMG GT 63.

Η Mercedes-AMG είναι έτοιμη να περάσει στην τελική φάση εξέλιξης του πρώτου αποκλειστικά δικού της αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου, που αναμένεται να παρουσιαστεί το 2025 και να γίνει το πιο ισχυρό αυτοκίνητο παραγωγής που έχει περάσει ποτέ τις πύλες του Affalterbach.

Mercedes-AMG Vision 2025
Mercedes-AMG Vision 2025
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αρχικά θα αποτελέσει την ηλεκτρική παραλλαγή της θερμικής GT 63 4-Door Coupe, που διαθέτει τον V8 κινητήρα, πριν πάρει ολοκληρωτικά τη θέση της για να μπει στη μάχη των ηλεκτρικών sportscars απέναντι στην Porsche Taycan, στο Audi E-tron GT και στο Lucid Air.

Δεδομένου ότι πρόκειται για ένα αποκλειστικό αυτοκίνητο της AMG, δεν χρειάζεται να βασιστεί σε κάποιο υπάρχον μοντέλο της Mercedes αλλά σχεδιάζεται εν λευκώ για τις απόλυτες επιδόσεις και την κορυφαία οδηγική αίσθηση, παρά το έξτρα βάρος των μπαταριών του. Έτσι, θα γίνει το πρώτο αυτοκίνητο που θα βασιστεί στην εξειδικευμένη πλατφόρμα AMG.EA, που έχει εξελιχθεί από τον γερμανικό οίκο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιδόσεων.

Κομβικό ρόλο στην εξέλιξη της πλατφόρμας αυτής διαδραματίζει η χρήση των προηγμένων ηλεκτροκινητήρων της βρετανικής Yasa, η οποία πέρασε στην ιδιοκτησία της Mercedes το 2021. Η εταιρεία της Οξφόρδης σχεδίασε καινοτομικούς ηλεκτροκινητήρες σε σχήμα δίσκου, οι οποίοι θα παράγονται μαζικά από τη Mercedes στο Βερολίνο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι κινητήρες αυτοί δεν είναι μόνο ισχυρότεροι, αλλά είναι και ελαφρύτεροι, μικρότεροι σε μέγεθος και πιο αποδοτικοί στη χρήση της ενέργειας. Ο Tim Woolmer, διευθυντής της Yasa, επιβεβαίωσε στο αγγλικό περιοδικό Autocar πως ένα από τα ηλεκτρικά μοτέρ της εταιρείας παράγει 480 ίππους ενώ ζυγίζει μόλις 24 κιλά, και ότι πρόκειται να βγει στην παραγωγή.

Mercedes Vision One-Eleven
Mercedes Vision One-Eleven
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η χρήση δύο τέτοιων ηλεκτροκινητήρων στη νέα AMG GT Four Door θα εκτοξεύσει τη συνολική ισχύ κοντά στους 1.000 ίππους - που είναι μια σημαντική αύξηση σε σχέση με τους 751 hp που αποδίδει η AMG EQS 53 4Matic. Το συνδυασμό αυτών των δύο ηλεκτροκινητήρων είδαμε στο πρόσφατο πρωτότυπο One-Eleven της Mercedes.

Όμως σε αυτό και οι δύο κινητήρες βρισκόταν στον πίσω άξονα, που σημαίνει πως η νέα AMG GT Four Door δεν θα είναι απαραιτήτως τετρακίνητη. Σκοπός της τοποθέτησης των δύο μοτέρ πίσω είναι ο βέλτιστος αεροδυναμικός σχεδιασμός του ρύγχους, ενώ το συμπαγές μέγεθος των μοτέρ αφήνει αρκετό χώρο για τις αποσκευές στην ουρά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα πρώτα πρωτότυπα της Mercedes-AMG GT 63 αναμένεται να ξεκινήσουν τις δοκιμές εξέλιξης τους προσεχείς μήνες, πριν την πρεμιέρα του αυτοκινήτου μέσα στο 2025. O σχεδιασμός της αναμένεται να βασιστεί στις προδιαγραφές που εισήγαγε το Μάιο του 2022 το εντυπωσιακό πρωτότυπο Vision 2025.

Με μήκος 5,10 μέτρων και μεταξόνιο 3,0 μέτρων, το Vision 2025 όρισε το μέγεθος, τη σιλουέτα και τις αναλογίες που θα έχει το αυτοκίνητο παραγωγής, καθώς και τις αεροδυναμικές του ιδιότητες με ένα ιδιαίτερα στιλπνό αμάξωμα, κινούμενες πτέρυγες και μικρούς προβόλους. Κομβικό ρόλο στο σχεδιασμό φυσικά θα έχει και η νέα, λεπτή -αλλά μεγάλης ενεργειακής πυκνότητας- μπαταρία, που έχει σχεδιαστεί ειδικά για τα μοντέλα επιδόσεων της AMG και χρησιμοποιεί τεχνολογία ανοδίων σιλικόνης από την αμερικανική εταιρεία Sila.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ