Ο δρόμος όπου τα αυτοκίνητα περνούν κάτω από τα διερχόμενα πλοία: Πού βρίσκεται
Είναι η υδάτινη γέφυρα που παρά το χαμηλό ύψος της επιτρέπει την ταυτόχρονη κυκλοφορία των πλοίων αλλά και των αυτοκινήτων και αφήνει τα δεύτερα να περνούν από κάτω της. Πού βρίσκεται.
Από την αρχαιότητα οι γέφυρες επιτρέπουν στον άνθρωπο να περάσει πάνω από έναν υδάτινο όγκο νερού και γι΄αυτό το λόγο δίνουν με την κατασκευή τους τη λύση στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων όπου το «μονοπάτι» του ανθρώπου και του νερού συναντιόνται.
Υπάρχουν όμως και κάποιες περιπτώσεις όπου αντί οδικής προτιμάται η λύση της υδάτινης γέφυρας ή υδραγωγείου, μια λύση που επιλέγεται κάποιες φορές και για λόγους αισθητικής.
BUY NOW
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Veluwemeer Aqueduct, η υδάτινη γέφυρα που βρίσκεται στην ομώνυμη λίμνη Veluwemeer στην πόλη Harderwijk της Ολλανδίας. Το Veluwemeer Aqueduct αποτελεί μέρος του δρόμου N302, ο οποίος ενώνει την κυρίως χώρα της Ολλανδίας με το Flevoland, το μεγαλύτερο τεχνητό νησί στον κόσμο και εξυπηρετεί ημερησίως περίπου 28.000 αυτοκίνητα.
Το υδραγωγείο έχει βάθος τρία μέτρα και το μήκος του φτάνει στα 25 μέτρα συνολικά, περνώντας πάνω από το κομμάτι του δρόμου N303 το οποίο και «βυθίζεται» από κάτω του. Έτσι η υδάτινη γέφυρα επιτρέπει στα μικρά πλοία της περιοχής να περνούν ανενόχλητα πάνω από τα αυτοκίνητα, ενώ μέχρι αυτό το σημείο, ο δρόμος βρίσκεται μερικά μέτρα πάνω από την επιφάνειας της λίμνης.
Για την κατασκευή του Veluwemeer Aqueduct χρειάστηκαν περί τα 22.000 κυβικά μέτρα μπετόν αρμέ, το οποίο ενισχύθηκε επιπλέον με ατσάλινες πλάκες για να μπορεί να αντέξει τον τεράστιο όγκο νερού που διοχετεύει, χωρίς παράλληλα να υπάρξουν διαρροές στο δρόμο που βρίσκεται από κάτω. Ο εν λόγω δρόμος φέρει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση αλλά και ποδηλατόδρομο, ενώ η υδάτινη γέφυρα φέρει δύο πεζόδρομους.
Το υδραγωγείο Veluwemeer ολοκληρώθηκε το 2002, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι άλλο σημείο του δρόμου όπου η πορεία πλοίων και αυτοκινήτων διασταυρώνεται έχει χρησιμοποιηθεί η πιο παραδοσιακή λύση της οδικής γέφυρας. Η λύση του έναντι μιας γέφυρας ή ενός υποθαλάσσιου τούνελ προτιμήθηκε καθώς το κόστος κατασκευής του είναι μικρότερο έναντι των άλλων εναλλακτικών και στη συγκεκριμένη περίπτωση ήταν λίγο κάτω από 60 εκατ. ευρώ.
Δείτε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ