Ο εγκαταλελειμμένος σταθμός στολίδι στην καρδιά της Αθήνας -Ποια είναι η επόμενη μέρα του
Μετά τις άκαρπες προσπάθειες να ζωντανέψει ξανά, ο Σιδηροδρομικός Σταθμός Πελοποννήσου ίσως έχει μπροστά του μία ακόμη ευκαρία.
Γκράφιτι, φθαρμένοι τοίχοι και παντελής εγκατάλειψη. Αυτό είναι το σκηνικό το οποίο επικρατεί στον σταθμό Αθηνών-Πελοποννήσου που δεσπόζει στον Κολωνό από τις 30 Ιουνίου του 1884, 20 χρόνια προτού εγκαινιαστεί ο γνωστός σε όλους μας «Σταθμός Λαρίσης».
Ο Σταθμός Αθηνών-Πελοποννήσου των πρώην Σιδηροδρόμων Πειραιώς-Αθηνών Πελοποννήσου (ΣΠΑΠ), ο οποίος βρισκόταν επί της σιδηροδρομικής γραμμής Πειραιά – Πάτρας, έκλεισε στις 7 Αυγούστου 2005, μαζί με το τμήμα Πειραιά-Αγίων Αναργύτων της γραμμής.
BUY NOW
Χτίστηκε με σχέδια Γάλλων μηχανικών, με επικεφαλής τον Αλφρέντ Ροντέλ και αρχιμηχανικό τον Αντέλ Γκοτελάν και αργότερα μεταποιήθηκε από τον αρχιτέκτονα Ερνέστο Τσίλλερ τον 19ο αιώνα. Αποτελεί διατηρητέο κτίριο ιδιαίτερης αρχιτετονικής αξίας, μια μικρογραφία με μικρές διαφοροποιήσεις του Σιδηροδρομικού Σταθμού Σιρκετσί της Κωνσταντινούπολης.
Το βασικό κτήριο είναι διώροφο, με το πρώτο επίπεδο να φιλοξενεί τα εκδοτήρια, τους χώρους αναμονής και τους χώρους φύλαξης αποσκευών, ενώ στον δεύτερο όροφο βρίσκονται η κατοικία του Σταθμάρχη και οι χώροι εργασίας του τεχνικού προσωπικού.
Πριν από λίγα χρόνια, είχαν γίνει προσπάθειες να ανακαινιστεί και να μετατραπεί σε πολυχώρο αναψυχής και πολιτισμού, με ιδιαίτερα αξία για την πόλη, χωρίς ωστόσο να καρποφορούν.
Η αξιοποίηση του Σταθμού Αθηνών-Πελοποννήσου έρχεται ξανά στο προσκήνιο, μετά από έγκριση σύμβασης μεταξύ της ΓΑΙΟΣΕ και εταιρείας-συμβούλου ακινήτων για σύνταξη μελέτης βιωσιμότητας (feasibility study) σε σχέση με αριθμό σεναρίων που μπορούν να
υλοποιηθούν επί του διατηρητέου κτηρίου του σιδηροδρομικού σταθμού Πελοποννήσου.
Ειδικότερα, αφού αξιολογηθεί -μεταξύ άλλων- η υφιστάμενη στατική και λειτουργική κατάσταση του κτηρίου, θα αξιολογηθούν τα είδη χρήσεων, ή ο συνδυασμός χρήσεων που θα μπορούσε να εφαρμοστεί (π.χ. πολιτιστικός χώρος, μουσείο, εμπορικός χώρος, χώρος εστίασης).
Όπως αναφέρεται στην απόφαση που υπογράφει ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΓΑΙΟΣΕ, Παναγιώτης Μπαλωμένος, το κόστος της υπηρεσίας του αναδόχου ανέρχεται σε 21.500 ευρώ πλέον ΦΠΑ, ενώ οι εργασίες θα έχουν διάρκεια 60 ημερών.