Ο φάρος που πρέπει να βρίσκεται σε όλα τα αυτοκίνητα -Ποιο αξεσουάρ αντικαθιστά
Το προειδοποιητικό τρίγωνο έκτακτης ανάγκης αντικαθίσταται ήδη με ένα -κατά τα φαινόμενα- πολύ πιο αποτελεσματικό αξεσουάρ, το οποίο εγγυάται παράλληλα και την ασφάλεια του οδηγού.
Ορισμένα αξεσουάρ αυτοκινήτου αποτελούν απαραίτητο συνοδοιπόρο των οδηγών εδώ και πολλά χρόνια, ενώ κάποια από αυτά σχετίζονται και με τη οδική ασφάλεια, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα το προειδοποιητικό τρίγωνο ασφάλειας.
Το τελευταίο ωστόσο δεν έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα αποτελεσματικό, καθώς τοποθετείται στο οδόστρωμα, και επομένως δεν φαίνεται από μακρινή απόσταση. Αρκετοί είναι και οι οδηγοί που δεν το τοποθετούν στην απαραίτητη απόσταση από το σταθμευμένο αυτοκίνητό τους, ενώ επίσης η τοποθέτησή του είναι συχνά επικίνδυνη, όπως για παράδειγμα σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας.
BUY NOW
Τα τραγικά περιστατικά που έχουν σημειωθεί στην άσφαλτο λόγω τοποθέτησης τριγώνου δεν έχουν περάσει απαρατήρητα από τη Γενική Διεύθυνση Τροχαίας της Ισπανίας (Directorate-General for Traffic -DGT) η οποία πρόκειται να αντικαταστήσει το τρίγωνο με τον προειδοποιητικό φάρο V16 που θα τοποθετείται στην οροφή του οχήματος, χωρίς να χρειάζεται να εξέλθει από την καμπίνα, με κίνδυνο να παρασυρθεί από άλλο ΙΧ.
Σύμφωνα με ισπανικά Μέσα, η Γενική Διεύθυνση Τροχαίας προχωρά στις απαιτούμενες ενέργειες προκειμένου να μην είναι υποχρεωτικό από τους οδηγούς να τοποθετούν το προειδοποιητικό τρίγωνο όταν εμπλέκονται σε οποιοδήποτε οδικό συμβάν.
Μια τέτοια εξέλιξη δεν θα σήμαινε, ωστόσο, ότι οι οδηγοί που δεν θα έχουν πλέον τρίγωνο στα αυτοκίνητά τους θα πρέπει να εφοδιαστούν με τον προειδοποιητικό φάρο, μιας και η υποχρεωτικότητα του τελευταίου θα ισχύσει στην Ισπανία από την 1η Ιανουαρίου του 2026.
Παράλληλα, ο φάρος, χάρη στη LED τεχνολογία του, είναι ορατός σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού από απόσταση έως και 1.000 μέτρων, ενώ πλεονεκτεί και στο μέγεθος συγκριτικά με το τρίγωνο αφού είναι μικρότερος και ως εκ τούτου αποθηκεύεται εύκολα μέσα στο αυτοκίνητο.
Τέλος, στον φάρο έχει ενσωματωθεί σύστημα γεωεντοπισμού που στέλνει πληροφορίες στη Γενικής Διεύθυνσης Τροχαίας, η οποία με τη σειρά της μπορεί να ειδοποιήσει άμεσα τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου για τη θέση του συμβάντος.