Αυτός είναι ο υποχρεωτικός φάρος που πρέπει να έχουν όλα τα αυτοκίνητα -Πόσο κοστίζει

Ο φάρος που θα πρέπει να έχουν όλα τα αυτοκίνητα 2023

Στο χρονοντούλαπο της ιστορίας θα περάσει σε λίγα χρόνια το προειδοποιητικό τρίγωνο στο αυτοκίνητο, παραδίδοντας τη σκυτάλη σε έναν νέο μηχανισμό που είναι πιο αποτελεσματικός.

Εφοδιασμένα με το γνωστό σε όλους μας τρίγωνο ασφαλείας πρέπει να είναι βάσει ΚΟΚ τα αυτοκίνητα, ώστε να προειδοποιούνται έγκαιρα οι υπόλοιποι οδηγοί σε περίπτωση ακινητοποιημένου ΙΧ στο οδόστρωμα.

Τους τελευταίους μήνες, ωστόσο, έχει φουντώσει η κουβέντα για το πόσο ασφαλής είναι η όλη διαδικασία τοποθέτησης του τριγώνου, μετά από κάποια περιστατικά παράσυρσης οδηγών που είχαν απομακρυνθεί από το ΙΧ τους προκειμένου να εγκαταστήσουν το εν λόγω αντικείμενο στο οδόστρωμα.

προειδοποιητικό τρίγωνο
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα τραγικά περιστατικά που έχουν σημειωθεί στην άσφαλτο λόγω τοποθέτησης τριγώνου, δεν έχουν περάσει απαρατήρητα από τη Γενική Διεύθυνση Τροχαίας της Ισπανίας (Directorate-General for Traffic -DGT) η οποία θα το αντικαταστήσει με έναν προειδοποιητικό φάρο προδιαγραφών V16 ο οποίος τοποθετείται στην οροφή του οχήματος.

Ο νέος αυτός εξοπλισμός θα σηματοδοτήσει την κατάργηση της ανάγκης του οδηγού να εξέρχεται από το ΙΧ, μιας και για την τοποθέτηση του φάρου στην οροφή θα αρκεί η… προέκταση του χεριού.

Στην Ισπανία, η υποχρεωτικότητα εφοδιασμού με τον προειδοποιητικό φάρο θα ισχύσει από την 1η Ιανουαρίου του 2026. Μέχρι τότε, οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν το αντικείμενο που επιθυμούν. Παράλληλα, αναμένεται να γίνει υποχρεωτικός και σε άλλες χώρες της ΕΕ ώστε να δοθεί τέλος στους θανάτους οδηγών που παρασύρονται από άλλα ΙΧ όταν εξέρχονται από το όχημά τους για να τοποθετήσουν τον φάρο.

Γιατί αντικαθίσταται το τρίγωνο;

Όπως προαναφέραμε, ο φάρος τοποθετείται από τον οδηγό στην οροφή του οχήματος εύκολα μέσω μαγνήτη, χωρίς να χρειάζεται να εξέλθει από την καμπίνα, με κίνδυνο να παρασυρθεί από άλλο ΙΧ.

προειδοποιητικός Φάρος
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, ο φάρος, χάρη στη LED τεχνολογία του, είναι ορατός σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού από απόσταση 1.000 μέτρων και από 360 μοίρες. Επίσης, είναι μικρότερος από το τρίγωνο και ως εκ τούτου αποθηκεύεται εύκολα μέσα στο αυτοκίνητο.

Τέλος, ενσωματώνει σύστημα γεωεντοπισμού που στέλνει πληροφορίες σε πλατφόρμα της Γενικής Διεύθυνσης Τροχαίας, η οποία με τη σειρά της μπορεί να ειδοποιήσει άμεσα -μέσω πινακίδων μεταβλητών μηνυμάτων- τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου για τη θέση του συμβάντος.

Όσον αφορά στην τιμή του προειδοποιητικού φάρου, ένας μη διασυνδεδεμένος (δηλαδή χωρίς σύστημα γεωεντοπισμού) προδιαγραφών V16 στη χώρα μας ξεκινάει περίπου από τα 20 ευρώ.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ