Οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες δεν αποτελούν «εχθρό» μόνο των ζωντανών οργανισμών, αλλά και των κινητήρων των αυτοκινήτων.
Στα ύψη εκτοξεύεται το καλοκαιρί η θερμοκρασία, δυσχεραίνοντας -μεταξύ άλλων- τις μετακινήσεις μας, μιας και μετατρέπει την καμπίνα σε… φούρνο, ειδικά μετά την πολύωρη στάθμευση του ΙΧ μας σε θέση που είναι πλήρως εκτεθειμένη στον ήλιο.
Η ζέστη, βέβαια, αποτελεί και… εχθρό του κινητήρα μας, δεδομένου ότι πέρα από τον κίνδυνο υπέρθερμανσης -ειδικά αν το λιπαντικό δεν είναι αρκετό- υφίσταται και το σενάριο να μειωθεί η απόκριση του γκαζιού κατά την επιτάχυνση ή να σημειωθούν διακοπές στη γραμμική απόδοσης της ισχύος του.
BUY NOW
Για ποιο, λόγο, ωστόσο επηρεάζει η ζέστη την απόδοση του μοτέρ του αυτοκινήτου μας; Ως γνωστόν, στους κυλίνδρους ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης πυροδοτείται το μίγμα που αποτελείται από αέρα και καύσιμο, σε συγκεκριμένη αναλογία. Όσο περισσότερο πιέζουμε το γκάζι και η ταχύτητα αυξάνεται, τόσο μεγαλύτερες ανάγκες για αέρα έχει ο κινητήρας.
Σε συνθήκες, όμως, καύσωνα, η περιεκτικότητα οξυγόνου στον αέρα είναι μικρότερη - ακριβώς όπως συμβαίνει και σε μεγάλα υψόμετρα. Κατά συνέπεια, το οξυγόνο που φτάνει στον κινητήρα είναι ελλιπές, επηρεάζοντας με αυτό τον τρόπο την ποσότητα του καυσίμου που εισέρχεται στους θαλάμους καύσης.
Αυτοί που επιβαρύνονται στον μεγαλύτερο βαθμό είναι οι υπετροφοδοτούμενοι κινητήρες, δεδομένου ότι η τουρμπίνα ζεσταίνει ακόμα περισσότερο τον ήδη καυτό αέρα που εισέρχεται στο μοτέρ.
Πρόκειται για μια θερμοκρασία περίπου 70 βαθμών, με την οποία ακόμη και ένα ψυγείο ή, με άλλα λόγια, ένα intercooler, είναι αρκετά δύσκολο να το αντιμετωπίσει, με αποτέλεσμα να πέφτει η απόδοση του κινητήρα, ο οποίος, ειδικά κατά την επιτάχυνση, δίνει την αίσθηση ότι ασθμαίνει.
Για την αντιμετώπιση αυτής της ιδιάζουσας κατάστασης δεν απαιτείται η επίσκεψη σε συνεργείο, και το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να… αποδεχτείτε το γεγονός ότι όλα τα μοτέρ χάνουν μέρος της ισχύος τους στη ζέστη.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ