Κινητήρας-θαύμα από τους Γερμανούς φέρνει την επανάσταση

Κινητήρας θαύμα

Σημαντική μείωση του κόστους αλλά και φιλικότερο περιβαλλοντικό «πρόσωπο» έχει ο τελευταίας γενιάς ηλεκτρικός κινητήρας της γερμανικής Vitesco Technologies.

Αν και είναι ένα από τα λιγότερο γνωστά ονόματα του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας η γερμανική Vitesco Technologies κινείται στην αιχμή των ηλεκτρικών εξελίξεων έχοντας συνεργασίες με πολλούς γνωστούς κατασκευαστές.

Οι Γερμανοί παρουσίασαν πρόσφατα την τελευταία και τέταρτη κατά σειρά γενιά ηλεκτρικών κινητήρων που εξελίσσουν για υβριδικά αλλά και αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με σκοπό να δώσουν έναν τέλος στην αναζήτηση σπάνιων γαιών για την κατασκευή ηλεκτρικών μοτέρ και να ωθήσουν παράλληλα τις τιμές τους προς τα κάτω.

Κάτω στη μέση της εικόνας διακρίνεται ο νέος EESM κινητήρας και δίπλα του ένας PSM
Κάτω στη μέση της εικόνας διακρίνεται ο νέος EESM κινητήρας και δίπλα του ένας PSM
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με τους Γερμανούς ο νέος ηλεκτρικός τους κινητήρας λειτουργεί χωρίς την χρήση σπάνιων γαιών και μόνιμων μαγνητών όπως είναι τα περισσότερα ηλεκτρικά μοτέρ που χρησιμοποιούνται σήμερα από τους κατασκευαστές και ονομάζονται σύγχρονοι κινητήρες μόνιμου μαγνήτη (Permanent Magnet Synchronous Motor- PSM).

Ο κινητήρας της Vitesco Technologies ανήκει στην κατηγορία των κινητήρων EESM (Externally Excited Synchronous Electric Motor), με τους κατασκευαστές να έχουν αναθερμάνει το ενδιαφέρον τους γι' αυτούς τα τελευταία χρόνια ειδικά λόγω του χαμηλότερου κόστους κατασκευής τους.

Στον EESM ο δρομέας δεν φέρει μόνιμους μαγνήτες αλλά πηνία με τους Γερμανούς να αναφέρουν ότι πλέον η απόδοση που έχουν πετύχει μπορεί να συγκριθεί με εκείνη του PSM, με παράλληλη μείωση του κόστους κατασκευής του, ειδικότερα για τις υψηλότερης απόδοσης εφαρμογές όπου χρησιμοποιούνται ακόμη περισσότερες σπάνιες γαίες.

Ο EESM κινητήρας ενσωματωμένος σε υπάρχον σύστημα κίνησης μετάδοσης της γερμανικής εταιρείας
Ο EESM κινητήρας ενσωματωμένος σε υπάρχον σύστημα κίνησης μετάδοσης της γερμανικής εταιρείας
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο EESM κινητήρας της γερμανικής εταιρείας καταναλώνει επίσης μικρότερες ποσότητες ηλεκτρικής ενέργειας σε σταθερή λειτουργία έναντι του PSM με το κέρδος να φτάνει έως και το 5%.

Η Vitesco Technologies τονίζει ότι σε τέτοιες συνθήκες (για παράδειγμα σε κίνηση στον αυτοκινητόδρομο) ο κινητήρας της εξοικονομεί ένα Wh ανά χιλιόμετρο γιατί δεν υπάρχει η αντίσταση από τον μαγνητικό πεδίο που δημιουργούν οι μόνιμοι μαγνήτες.

Οι Γερμανοί αναφέρουν επίσης ότι βρίσκονται πολύ κοντά στην εύρεση μιας «plug and play» λύσης με στόχο να χρησιμοποιήσει τους νέους κινητήρες στα υπάρχοντα συστήματα κίνησης χωρίς επιπλέον μετατροπές αύξηση του κόστους. Ένας από τους κατασκευαστές που χρησιμοποιεί σήμερα αυτού του τύπου ηλεκτρικά μοτέρ στα αυτοκίνητά του είναι η Renault.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ