Αυτός είναι ο κινητήρας «θαύμα» των Κινέζων – Γιατί φέρνει την επανάσταση στους δρόμους

production plant

Ένα μοτέρ που ταράζει τα λιμνάζοντα νερά των οδικών μεταφορών, αφήνοντας πολλές υποσχέσεις για το μέλλον, παρουσίασε κινεζική εταιρεία.

Μπορεί η ΕΕ να έχει υπογράψει το πιστοποιητικό θανάτου των κινητήρων εσωτερικής καύσης, χρίζοντας κυρίαρχο αυτοκινητικό καθεστώς τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά υπάρχουν και αυτοί που αρνούνται σθεναρά να εγκαταλείψουν τα μοτέρ που καίνε diesel και βενζίνη.

Στους υπέρμαχους των θερμικών μοτέρ συγκαταλέγονται οι διοργανωτές και συμμετέχοντες του World Internal Combustion Congress 2024, το οποίο -μεταξύ άλλων- αφορά επαναστατικές τεχνολογίες.

Σε αυτό το συνέδριο εκ των μεγάλων πρωταγωνιστών ήταν ένας diesel κινητήρας που υπόσχεται ενεργειακή αποδοτικότητα 53,09 ποσοστιαίων μονάδων.

diesel κινητήρας 53,09% ενεργειακή αποδοτικότητα
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σήμερα τα πετρελαιοκίνητα μοτέρ με ενεργειακή αποδοτικότητα άνω του 50% (δηλαδή που κατά την καύση του diesel αξιοποιούν πάνω από το 50% της ενέργειας που εμπεριέχεται στο καύσιμο) έχουν γιγαντιαίες διαστάσεις, με χαμηλή ταχύτητα περιστροφής και χρησιμοποιούνται σε μεγάλα πλοία και γεννήτριες.

Ο επαναστατικός, ωστόσο, κινητήρας που παρουσιάστηκε στο World Internal Combustion Congress 2024 και φέρει την υπογραφή της κινεζικής εταιρείας Weichai κατάφερε να επιτύχει ενεργειακή αποδοτικότητα 53,09%, έχοντας ταυτόχρονα πολύ μικρότερο μέγεθος.

diesel κινητήρας 53,09% ενεργειακή αποδοτικότητα

Όσον αφορά τη χρήση του, αυτός κρίνεται απαγορευτικός για τα επιβατικά ΙΧ, αλλά δείχνει ιδανικός για τα βαρέα φορτηγά.

Πρόκειται για έναν βάρους 1.060 κιλών εξακύλινδρο τούρμπο κινητήρα 12,54 λίτρων που στην έκδοση παραγωγής του αποδίδει 530 ίππους και έχει μέγιστη ροπή 2.500 Nm μεταξύ 1.000 και 1.400 σ.α.λ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αξίζει να σημειωθεί ότι προτού επιτευχθεί το 53,09%, η Weichei είχε καταφέρει να πιάσει 50,23% το 2022, 51,09% το 2022 και λίγους μήνες αργότερα 52,28%. Για να φτάσει, τέλος, στο 53,09% χρειάστηκε -μεταξύ άλλων- να βελτιώσει τη διαδικασία καύσης στον κινητήρα και να χρησιμοποιήσει εξαρτήματα χαμηλής τριβής.

Τέλος, να αναφέρουμε ότι η βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας από το 45-46% στο 53% μπορεί να μεταφράζεται σε μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπές ρύπων κατά περίπου 14%.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ