Κάθε γωνιά του Λεκανοπεδίου θα διατρέχει το Μετρό, μόλις ολοκληρωθούν οι επεκτάσεις των υφιστάμενων γραμμών και παραδοθεί στο κοινό η πολυαναμενόμενη Γραμμή 4.
Μέχρι τα τέλη του 20ου αιώνα το δίκτυο υπογείων, επιγείων και υπέργειων αστικών σιδηροδρόμων της Αττικής βρισκόταν σε νηπιακό στάδιο, με τους κατοίκους και τους επισκέπτες να εξυπηρετούνται αποκλειστικά από τον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο που εκτελούσε τη διαδρομή Κηφισιά-Μαρούσι.
Ένα από τα έτη-ορόσημα για τις αστικές συγκοινωνίες της χώρας μας θεωρείται το 2000, δεδομένου ότι εγκαινιάστηκε η λειτουργία των πρώτων τμημάτων των Γραμμών 2 και 3, που προλείαναν το έδαφος για τις ακόλουθες επεκτάσεις οι οποίες έδωσαν στο δίκτυο του Μετρό την υφιστάμενη μορφή του.
BUY NOW
Μια μορφή που αναμένεται να αλλάξει εκ βάθρων τα επόμενα χρόνια, χάρη στις νέες επεκτάσεις όλων των Γραμμών, αλλά και την υλοποίηση της πολυαναμενόμενης Γραμμής 4 η οποία συνιστά το μεγαλύτερο δημόσιο έργο στην Ελλάδα.
Όπως μπορείτε να δείτε και στον χάρτη που ακολουθεί, το Μετρό θα επεκταθεί σε κάθε γωνιά του Λεκανοπεδίου, αναβαθμίζοντας σε καθοριστικό βαθμό τις ζωές των κατοίκων της.
Για να δείτε τον χάρτη σε ακόμα μεγαλύτερο μέγεθος πατήστε εδώ.
Η αρχή θα γίνει στα τέλη του καλοκαιριού με την ολοκλήρωση της επέκτασης της Γραμμής 3 προς τον Πειραιά. Απομένει η παράδοση των τριών τελευταίων σταθμών, Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο. Ήδη λειτουργούν οι σταθμοί Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια.
Στα σκαριά, επίσης, βρίσκεται η επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον. Πρόκειται για ένα έργο που θα προταθεί για ένταξη στο ΕΣΠΑ 2021-2027 και αφορά την κατασκευή 3 σταθμών: Την Παλατιανή, το Ίλιον και τον Άγιο Νικόλαο.
Όσον αφορά τη δημιουργία της Γραμμής 4, το πρώτο τμήμα της θα συνδέει το Άλσος Βεϊκου με το Γουδή, θα περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς (δείτε τους εδώ) και θα διατρέχει τέσσερις δήμους. Έχουν στηθεί ήδη τα εργοτάξια και ο εκτιμώμενος χρόνος ολοκλήρωσης φτάνει σε περίπου 8 χρόνια.
Σειρά θα πάρει το δεύτερο τμήμα από το Γουδή προς Μαρούσι, που θα περιλαμβάνει 11 σταθμούς, με τον τερματικό προορισμό να βρίσκεται στην Εθνική Οδό στο ύψος της Λυκόβρυσης.
Παράλληλα, η γραμμή 4 θα συνδέεται με αφετηρία το Άλσος Βεϊκου και προς την Πετρούπολη, διατρέχοντας μεταξύ άλλων τη Νέα Φιλαδέλφεια και τους Αγίους Αναργύρους. Η επέκταση θα περιλαμβάνει τους σταθμούς Άλσος Βεϊκου, Νέα Ιωνία, Περισσός, Νέα Φιλαδέλφεια, Πύργος Βασιλίσσης, Ίλιον και Πετρούπολη.
Αναμένεται, τέλος, και το τμήμα Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη, με ενδιάμεσους σταθμούς το Παγκράτι και τον Βύρωνα.