Η συνεργασία του με την αμερικανική start-up εταιρεία στοχεύει να αντισταθμίσει την καθυστέρηση της σε τεχνικές πλατφόρμες και λογισμικό.
Ο όμιλος Volkswagen κάνει ό,τι μπορεί για να επιστρέψει στην κούρσα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η συνεργασία του με την αμερικανική start-up Rivian στοχεύει να αντισταθμίσει την καθυστέρηση της σε τεχνικές πλατφόρμες και λογισμικό, δύο θέματα στα οποία οι νεοεισερχόμενοι Κινέζοι έχουν ξεκάθαρο προβάδισμα.
Η βιομηχανική επανάσταση που οδηγήθηκε από την ενεργειακή μετάβαση αντιπροσωπεύει επενδύσεις πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Πέρα από τα οικονομικά ζητήματα, η ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων απαίτησε μια πλήρη αναθεώρηση του σχεδιασμού των αυτοκινήτων, που είναι πλέον συνδεδεμένα και εξοπλισμένα με όλο και πιο περίπλοκα λειτουργικά συστήματα.
BUY NOW
Υπό την πίεση των Google, Amazon, Facebook, Apple και Microsoft οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές προσπαθούν να ανακτήσουν την πρωτοβουλία, ιδίως με τη δημιουργία στρατηγικών συνεργασιών, όπως αυτή της Renault με την Google και την Qualcomm. Προς το παρόν, το πλεονέκτημα έχουν οι Κινέζοι κατασκευαστές.
Μια ηλεκτρική αρχιτεκτονική νέας γενιάς
Ο όμιλος Volkswagen μέχρι στιγμής ακολούθησε μια στρατηγική που δεν γνώρισε μεγάλη επιτυχία με αποτέλεσμα τώρα να στηρίζεται στην αμερικανική Rivian. Η συγχώνευσή τους, που ανακοινώθηκε το περασμένο καλοκαίρι, επιβεβαιώθηκε αυτόν τον μήνα. Ο στόχος αυτής της συμμαχίας είναι να αναπτυχθεί μια αρχιτεκτονική νέας γενιάς και να προσφέρει την καλύτερη τεχνολογία λογισμικού για μελλοντικά ηλεκτρικά οχήματα και από τους δύο κατασκευαστές.
Η κοινοπραξία μεταξύ της Rivian και της Volkswagen Group Technologies θα βρίσκεται στο Palo Alto της Καλιφόρνια. Ο κατασκευαστής σχεδιάζει να επενδύσει έως και 5,8 δισεκατομμύρια δολάρια στη Rivian και στην κοινοπραξία έως το 2027.
Scout, το νέο περιουσιακό στοιχείο του Ομίλου Volkswagen
Η πρόοδος στο λογισμικό και τις πλατφόρμες αναμένεται να ωφελήσει μια μεγάλη γκάμα μοντέλων του Γερμανού κατασκευαστή, όπως η Audi, η Porsche και η Volkswagen. Ωστόσο, το πρώτο όχημα που θα εκμεταλλευτεί αυτή τη συμμαχία θα είναι το SUV της οικογένειας Rivian R2, προγραμματισμένο για τις αρχές του 2026, το οποίο απευθύνεται άμεσα στο Tesla Model Y. Θα ακολουθήσει η νέα γενιά οχημάτων μηδενικών ρύπων από τον Όμιλο Volkswagen, που θα κυκλοφορήσουν το 2027.
Επιπλέον, ο Γερμανός κατασκευαστής σκοπεύει να κάνει την Scout, τη νέα της μάρκα off-road και ηλεκτρικών φορτηγών σε όλο τον Ατλαντικό, η οποία θα επωφελείται από το λογισμικό που αναπτύχθηκε από τη Rivian.
Η κοινοπραξία μεταξύ των δύο ομίλων φαίνεται να σφραγίζει οριστικά τη μοίρα της Cariad, της θυγατρικής λογισμικού της Volkswagen της οποίας τα σφάλματα αμαύρωσαν την κυκλοφορία της 100% ηλεκτρικής πλατφόρμας του κατασκευαστή.
Χρόνος αποθεραπείας για Rivian και Volkswagen
Ωστόσο, η συμφωνία μεταξύ της Rivian και του Ομίλου Volkswagen σηματοδοτεί τη συνεύρεση δύο εταιρειών που αντιμετωπίζουν δυσκολίες. Η ευαίσθητη οικονομική κατάσταση της Rivian πρέπει να αντιμετωπιστεί με τη μείωση της κερδοφορίας της Volkswagen, η οποία έχει ήδη ανακοινώσει ένα ιστορικό σχέδιο ανάκαμψης στη Γερμανία. Το ερώτημα τίθεται επίσης σχετικά με την ένταξη της αμερικανικής νεοφυούς επιχείρησης στον οργανισμό ενός παραδοσιακού κατασκευαστή.
Μέσω αυτής της συμμαχίας που παρουσιάζεται ως «μεγάλη συμφωνία» από κάποιους ή ως «ριψοκίνδυνο στοίχημα» από άλλους, ένα είναι σίγουρο ότι ο όμιλος Volkswagen δεν έχει πλέον το δικαίωμα να κάνει λάθη όσον αφορά την τεχνολογική μετάβαση.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ