Μια νέα τεχνολογία που μπορεί να εφαρμοστεί άμεσα στα αυτοκίνητα έρχεται να δώσει τέλος στο επικίνδυνο φαινόμενο της υδρολίσθησης.
Στα αυτοκίνητα υδρολίσθηση -στα ελληνικά ή aquaplaning στα αγγλικά- ονομάζεται το φαινόμενο όπου οι τροχοί χάνουν την επαφή τους με το οδόστρωμα και γλιστρούν πάνω στο φιλμ νερού που υπάρχει μεταξύ του δρόμου και των ελαστικών.
Το παραπάνω συμβαίνει γιατί οι αυλακώσεις του ελαστικού στην προκειμένη περίπτωση αδυνατούν να διώξουν με επιτυχία τον όγκο του νερού που βρίσκεται στο δρόμο λόγω της σχετικά υψηλής για τις συνθήκες ταχύτητα κίνησης ή/και της σχετικά μεγάλης ποσότητας νερού που βρίσκεται στο δρόμο.
BUY NOW
Το φαινόμενο είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο γιατί εμφανίζεται ξαφνικά και μηδενίζει το έλεγχο από την πλευρά του οδηγού που δεν μπορεί ούτε να φρενάρει αλλά ούτε και να αλλάξει κατεύθυνση ουσιαστικά.
Λύση στο παραπάνω φαινόμενο έρχεται να δώσει το νέο ενεργό σύστημα ασφάλειας Aquaplaning Intelligent Solution (AIS), το οποίο και εξελίχθηκε με τη συνεργασία τριών εταιρειών: των Easyrain, Bosch Ιταλίας και Italdesign.
Απλό στη σύλληψη αλλά δύσκολο όπως αποδείχθηκε στην εξέλιξή του, το AIS, που βρίσκεται πλέον στη δεύτερη γενιά του μπορεί να εφαρμοστεί πλέον και στα αυτοκίνητα παραγωγής καθώς ο όγκος, το βάρος αλλά και η αποτελεσματικότητά του έχουν βελτιωθεί δραστικά έναντι της πρώτης γενιάς.
Επί της ουσίας το AIS είναι ένα σύστημα που τοποθετείται μπροστά από τους εμπρός τροχούς ενός αυτοκινήτου και μέσω των μπεκ υψηλής πίεσης ψεκάζει νερό πάνω στο οδόστρωμα. Στόχος του συστήματος είναι να «σπάσει» τον μεγάλο όγκο νερού που υπάρχει στο οδόστρωμα και να «καθαρίσει» τον δρόμο για τον τροχό που βρίσκεται ακριβώς από πίσω του.
Για την έγκαιρη ενεργοποίηση του συστήματος φροντίζουν οι αισθητήρες βροχής αλλά και αισθητήρες που υπάρχουν στους τροχούς του αυτοκινήτου, με τα δεδομένα να αναλύονται από ειδικό λογισμικό που καθορίζει το μέγεθος του ρίσκου υδρολίσθησης.
Για να διατηρήσει ο οδηγός τον έλεγχο το AIS συνεργάζεται με το σύστημα ελέγχου δυναμικής ευστάθειας του αυτοκινήτου αλλά και με το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης.
Έτσι ο οδηγός του αυτοκινήτου μπορεί να έχει τον έλεγχο του αυτοκινήτου, ακόμη και σε συνθήκες βαριάς βροχόπτωσης όπου το φαινόμενο της υδρολίσθησης είναι πιο συχνό.