Οδηγείς στην Eθνική Oδό -Ποιος είναι ο γρίφος που κανείς δεν μπορεί να λύσει;

prosperasi

Όταν κινείσαι στην αριστερή λωρίδα με το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας και το πίσω όχημα επιθυμεί να σε προσπεράσει, πρέπει να του παραχωρήσεις προτεραιότητα;

Η παραπάνω ερώτηση αποκαλύπτει ένα θολό σημείο που υπάρχει στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.), το οποίο ο καθένας μπορεί να ερμηνεύσει σύμφωνα με το συμφέρον του.



ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή. Σύμφωνα με το άρθρο 16, παράγραφος 1 του Κ.Ο.Κ., ο οδηγός κάθε οχήματος υποχρεούται, τηρώντας τις διατάξεις των άρθρων 12 παρ. 1 και 17 παρ. 6, να οδηγεί το όχημά του κοντά στο δεξί άκρο του οδοστρώματος, ακόμα και αν ολόκληρο το οδόστρωμα είναι ελεύθερο.

Το συγκεκριμένο άρθρο έχει δημιουργηθεί για να διατηρείται η ασφαλής και ομαλή ροή της κυκλοφορίας, εξασφαλίζοντας τη σωστή κατανομή των οχημάτων στο δρόμο και αποτρέποντας τη συμφόρηση και τις επικίνδυνες καταστάσεις.

Επομένως, ακόμα και αν ένα όχημα κινείται με τη μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα, πρέπει να παραμένει στη δεξιά λωρίδα, εφόσον το οδόστρωμα είναι χωρισμένο σε δύο ή περισσότερες λωρίδες κυκλοφορίας και δεν έχει μπροστά του κάποιο εμπόδιο.

Παρακάτω, στο άρθρο 29, το οποίο αναφέρεται στην κίνηση οχημάτων σε αυτοκινητόδρομους, οδούς ταχείας κυκλοφορίας και σήραγγες, στην παράγραφο 4 σημειώνεται ότι η ακραία αριστερή λωρίδα, σε οδόστρωμα με τουλάχιστον τρεις λωρίδες κυκλοφορίας, χρησιμοποιείται μόνο από επιβατικά οχήματα ή μοτοσικλέτες ως λωρίδα προσπέρασης και καθίσταται λωρίδα κυκλοφορίας μόνο όταν οι υπόλοιπες λωρίδες είναι υπό καθεστώς κυκλοφοριακής συμφόρησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μάλιστα, αν ο οδηγός δεν χρησιμοποιεί την αριστερή λωρίδα μόνο για προσπέραση ή σαν κανονική λωρίδα σε περίπτωση κίνησης, επισύρει πρόστιμο 200 ευρώ, με επιτόπου αφαίρεση της άδειας οδήγησης και κυκλοφορίας για 20 ημέρες, καθώς και ποινή 5 βαθμών στο point system.

Άρα, σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ., δεν πρέπει να παραμένεις στην αριστερή λωρίδα ακόμα κι όταν κινείσαι με το ανώτατο όριο ταχύτητας, αν δεν προσπερνάς ή δεν υπάρχουν συνθήκες συμφόρησης.

Τώρα, σε περίπτωση που κάνεις προσπέραση, το πίσω όχημα είναι υποχρεωμένο, από τη στιγμή που έχεις δηλώσει εγκαίρως την πρόθεση σου με την χρήση φλας, να περιμένει να ολοκληρώσεις με ασφάλεια την διαδικασία. Η δικιά σου υποχρέωση είναι ότι μόλις τελειώσεις την προσπέραση, θα πρέπει να κινηθείς πάλι προς τη δεξιά λωρίδα.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι σε δρόμους όπου υπάρχουν τουλάχιστον δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, διαχωριζόμενες με κατά μήκος διαγραμμίσεις, επιτρέπεται η κυκλοφορία σε παράλληλες σειρές, άρα και η προσπέραση ακόμα και από δεξιά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ