Οδηγός παράγει το δικό του καύσιμο εδώ και 20 χρόνια

Car refuel 2

Ένας Ισπανός από τη Θέουτα σχεδίασε μια μηχανή που παράγει καύσιμο κίνησης από χρησιμοποιημένο λάδι, και επί δύο δεκαετίες δεν έχει πατήσει το πόδι του σε βενζινάδικο.

Ο Φρανθίσκο Μπενίτεθ δεν θα μπορούσε να νοιάζεται λιγότερο για την “έκρηξη” των τιμών των καυσίμων τα τελευταία 20 χρόνια. Πρόκειται για έναν Ισπανό μηχανικό, που κατοικεί στη Θέουτα (απέναντι από το Γιβλαρτάρ) και έχει χρησιμοποιήσει τις γνώσεις του για να σχεδιάσει ένα πολύ ιδιαίτερο καύσιμο.

Το καύσιμο αυτό είναι εντός των επιτρεπόμενων ορίων ρύπανσης και δεν βλάπτει το όχημά του - ενδεικτικό είναι ότι το αυτοκίνητό του περνάει τον έλεγχο ΚΤΕΟ χωρίς κανένα πρόβλημα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
παραγωγή βενζίνης

Το 'κλειδί' σε αυτή τη φόρμουλα είναι η πρώτη ύλη, η οποία είναι φθηνότερη από αυτή που βρίσκεται στα πρατήρια καυσίμων: χρησιμοποιημένο λάδι που συλλέγει από τα μπαρ των φίλων του.

Ο μηχανικός έχει δημιουργήσει μια μηχανή που επεξεργάζεται το λάδι και να το καθιστά κατάλληλο για χρήση σε οχήματα. Η συσκευή το φιλτράρει και το αναμιγνύει με μια χημική ουσία που έχει επίσης δημιουργήσει ο Μπενίτεθ, η οποία μειώνει την πυκνότητα του λαδιού για να το κάνει λιγότερο παχύρρευστο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Μπενίτεθ εξήγησε τη διαδικασία παρασκευής αυτού του καυσίμου στην εφημερίδα El Faro de Ceuta. Όπως λέει, ρίχνει ένα δοχείο 25 λίτρων χρησιμοποιημένου λαδιού σε ένα σουρωτήρι και φιλτράρει το υγρό για να αφαιρέσει τα υπολείμματα, και στη συνέχεια το αφήνει για τρεις μήνες ώστε τα κατακάθια του λαδιού να πέσουν στον πάτο του δοχείου.

Το επόμενο βήμα είναι να μετατρέψει αυτό το λάδι σε καύσιμο. Για να το κάνει, χρησιμοποιεί τον κινητήρα ενός παλιού πλυντηρίου για να αναμείξει το λάδι με τα χημικά, ώστε να προκύψει καύσιμο κατάλληλο για χρήση στο αυτοκίνητό του.

Μετά από λίγα λεπτά, το λάδι αρχίζει να ρέει μέσα από σωλήνες σε ένα δοχείο και η μηχανή σταματά αυτόματα όταν η διαδικασία ολοκληρωθεί. Το καύσιμο περνά από ένα τελικό φίλτρο, που είναι ένα τυπικό χωνί από ύφασμα, και αφαιρεί όλα τα τελευταία υπολείμματα.

Ο Μπενίτεθ έχει προειδοποιήσει ότι αυτή η φόρμουλα δεν λειτουργεί για όλα τα οχήματα και δεν αντισταθμίζει τη συντήρηση που απαιτείται μετά, όπως ο καθαρισμός των φίλτρων. "Είναι ιδιαίτερα χρήσιμη για παλαιότερα αυτοκίνητα, όπως μια Mercedes 240" εξήγησε.

Ο μηχανικός προσέθεσε αυτό το καύσιμο στο όχημά του, αποδεικνύοντας ότι λειτουργεί άψογα, αλλά το εντυπωσιακό είναι ότι η εξάτμιση δεν εκπέμπει τον κλασσικό καπνό από την καύση λαδιού. Αυτό το βιοντίζελ δεν έχει εγκριθεί, παρά το ότι περνά όλες τις δοκιμές ΚΤΕΟ κάθε χρόνο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Μπενίτεθ λέει ότι ανέπτυξε αυτή την τεχνική από ανάγκη. "Με την τιμή του πετρελαίου κίνησης, δεν θα υπήρχε τρόπος να κάνω βόλτα με το αυτοκίνητο, γι' αυτό το έφτιαξα μόνος μου" εξήγησε.

Ο ίδιος δεν θέλησε να αποκαλύψει το μυστικό του, αλλά δηλώνει ότι είναι πρόθυμος να πιστοποιήσει τα χημικά που χρησιμοποιεί και να συνεργαστεί με εταιρείες για την ανάπτυξη αυτής της τεχνολογίας - αν και υποστηρίζει ότι η εφεύρεσή του είναι για δική του χρήση.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ