Οδική Ασφάλεια: Συναντήσεις του Υφυπουργού Μεταφορών, Μιχάλη Παπαδόπουλου, με αξιωματούχους της ΕΕ και του ΟΗΕ
Με ανώτατους αξιωματούχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΟΗΕ συναντήθηκε ο Μιχάλης Παπαδόπουλος, λίγες μέρες μετά την έγκριση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας.
Η πολιτική της ελληνικής κυβέρνησης στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας αποτέλεσε το αντικείμενο των συναντήσεων που είχε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος με ανώτατους αξιωματούχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΟΗΕ, στις 7 και 8 Δεκεμβρίου 2022 στις Βρυξέλλες, όπου διεξήχθη το Συνέδριο Οδικής Ασφάλειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, υπό την εποπτεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Ο Υφυπουργός Μεταφορών, κατά τις συναντήσεις του με την Επίτροπο Μεταφορών, Adina Valean και τον Ειδικό Απεσταλμένο του ΟΗΕ για την Οδική Ασφάλεια και πρώην Πρόεδρο της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) Jean Todt, κατέθεσε το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας για τη δεκαετία 2021-2030, το οποίο εγκρίθηκε κατά την τελευταία συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας, στην οποία προεδρεύει.
BUY NOW
Το Στρατηγικό Σχέδιο βρίσκεται σε εναρμόνιση με τον ευρωπαϊκό στόχο για μείωση των νεκρών και των σοβαρά τραυματιών από τροχαία ατυχήματα κατά 50% στο τέλος της δεκαετίας.
Ο Υφυπουργός Μεταφορών πραγματοποίησε, επίσης, σύσκεψη εργασίας με την εκπρόσωπο της DG Move, Claire Depre, στην οποία ο Υφυπουργός Μεταφορών πρότεινε να υπάρξει ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, πέραν των έργων υποδομής και σε δράσεις για την προώθηση της οδικής ασφάλειας.
Η κα Depre ανταποκρίθηκε θετικά στη συγκεκριμένη πρόταση, η οποία αφορά στις ενέργειες που πραγματοποιεί το σύνολο των Υπουργείων που μετέχουν στην Κυβερνητική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας.
Κατά τη διάρκεια του Ευρωπαϊκού Συνεδρίου Οδικής Ασφάλειας στο οποίο συμμετείχε ο κ. Παπαδόπουλος, πλαισιωμένος από ανώτερα υπηρεσιακά στελέχη του Υπουργείου, αναπτύχθηκαν προτάσεις για τροποποίηση της Οδηγίας 2015/413 της ΕΕ, σχετικά με τη διευκόλυνση της διασυνοριακής ανταλλαγής πληροφοριών για τροχαίες παραβάσεις που αφορούν την οδική ασφάλεια.
Η ελληνική αντιπροσωπεία υποστήριξε, μεταξύ άλλων, τη διεύρυνση των παραβάσεων που καλύπτονται από την Οδηγία, καθώς και την προσθήκη, πέραν των χρηματικών προστίμων, να προβλέπεται η δυνατότητα αφαίρεσης της άδειας οδήγησης, όπου απαιτείται, στις παραβάσεις που ορίζονται στην Οδηγία.