Όσο περνούν τα χρόνια, οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες ολοένα και υποχωρούν έναντι των υπέρ-τροφοδοτούμενων και υπάρχει λόγος για αυτό.
Οι τούρμπο κινητήρες αποδεικνύονται εξαιρετικά αξιόπιστοι (εφόσον συντηρούνται σωστά) και παράλληλα, αποδέχονται και μεγάλο αριθμό αναβαθμίσεων. Πάμε να δούμε την κορυφαία πεντάδα σε ό,τι αφορά στους πιο αξιόπιστους υπέρ-τροφοδοτούμενους κινητήρες που κατασκευάστηκαν ποτέ!
5 Mercedes-Benz M276 DE30LA
Μοντέλο που εφοδίαζε: Mercedes-Benz SLC 43
Κινητήρας: 3.0lt V6 Twin-Turbo
Ιπποδύναμη: 385 hp
Ροπή: 520 Nm
Περίοδος κατασκευής: 2019-2021
BUY NOW
Η Mercedes-Benz AMG SLC 43 διέθετε την πιο ισχυρή έκδοση του κινητήρα M276 DE30LA. Πρόκειται για έναν Twin-Turbo V6 άμεσου ψεκασμού, 24 βαλβίδων και χωρητικότητας 3,0 λίτρων που αποτελείται από μπλοκ αλουμινίου με επίστρωση τοιχώματος κυλίνδρου Nanoslide για μειωμένη τριβή και μικρότερο βάρος. Διαθέτει διπλούς εκκεντροφόρους με χρονισμό 2 σταδίων και υδραυλικούς ρυθμιστές εκκεντροφόρου πτερυγίου για τον ανεξάρτητο μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων.
4 Saab B202
Μοντέλο που εφοδίαζε: Saab 900T
Κινητήρας: 2.0lt 16v Inline-4 Turbo
Ιπποδύναμη: 138 hp
Ροπή: 273 Nm
Περίοδος κατασκευής: 1981-2010
Συγκαταλέγεται στη σειρά κινητήρων Η της Saab. Το ”Η” συμβολίζει την υψηλή συμπίεση αφού αυτοί οι κινητήρες αποτελούσαν σαφή αναβάθμιση σε σχέση με τη σειρά B. Πρόκειται για κινητήρες με 4 κυλίνδρους στη σειρά. Η πρώτη σημαντική αναβάθμιση ήρθε το 1984 ενώ στην πορεία διέθετε διάφορες επιλογές τουρμπίνας (Garrett T25, Garrett GT1752S και MHI TD04HL-15G-S).
3 Subaru EJ257
Μοντέλο που εφοδίαζε: Subaru WRX STI
Κινητήρας: 2.5lt Inline-4 Turbo
Ιπποδύναμη: 304 hp
Ροπή: 422 Nm
Περίοδος κατασκευής: 2008 – σήμερα
Αποτελεί μέλος της οικογένειας των τετράχρονων βενζινοκινητήρων EJ της Subaru, που παρουσιάστηκαν πρώτη φορά το 1989. Ο συγκεκριμένος, δημιουργήθηκε και εξελίχθηκε ειδικά για το WRX STI.
2 BMW B48
Μοντέλο που εφοδίαζε: BMW M240i
Κινητήρας: 3.0 lt straight-6
Ιπποδύναμη: 382 hp
Ροπή: 500 Nm
Περίοδος κατασκευής: 2015 – σήμερα
Ο B58 κινητήρας έξι κυλίνδρων σε σειρά, χρησιμοποιείται από πολλά μοντέλα επιδόσεων της BMW, συμπεριλαμβανομένης της νέας M240i. Ο κινητήρας αυτός έχει αυξημένη σχέση συμπίεσης και αυξημένο κυβισμό σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, τον N55. Χρησιμοποιεί τον διπλό μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων VANOS της BMW με άμεσο ψεκασμό καυσίμου και Valvtronic - μεταβλητή ανύψωση βαλβίδων. Το κάτω άκρο αποτελείται από σφυρήλατο χαλύβδινο στροφαλοφόρο άξονα και σφυρήλατες μπιέλες για αντοχή και ανθεκτικότητα.
1 Honda K20c1
Μοντέλο που εφοδίαζε: Honda Civic Type R (FK2)
Κινητήρας: 2.0 lt Tubro VTECH Inline-4
Ιπποδύναμη: 306 hp
Ροπή: 400 Nm
Περίοδος κατασκευής: 2015 – σήμερα
Η σειρά κινητήρων K της σειράς είναι αλουμινένιοι, τετρακύλινδροι βενζινοκινητήρες DOCH σχεδιασμένοι με κυλίνδρους και σύστημα χρονισμού ανάφλεξης με πηνίο σε πρίζα - ελεγχόμενο από την ECU. Ο K20c1 είναι 16βάλβιδος VTECH 2.0L που αποτελεί την καρδιά του Civic Type R αλλά έχει χρησιμοποιηθεί και για να δίνει ώθηση στο Ariel Atom.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ