Αποκάλυψη: Αυτές είναι οι νέες αλλαγές στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ και φορτηγά
Το Carandmotor.gr αποκαλύπτει ποιες είναι οι νομοθετικές παρεμβάσεις που ετοιμάζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Νέες αλλαγές θα ανακοινώσει σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Carandmotor.gr το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και φορτηγά, οι οποίες αφορούν και στο Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων (ΜΕΜΟ).
Οι αλλαγές που θα πραγματοποιηθούν αναμένεται να λύσουν τα προβλήματα που έχουν επισημανθεί κατά την λειτουργία της πλατφόρμας του ΜΕΜΟ, προκειμένου η όλη διαδικασία να γίνεται πιο εύκολα και να μην ταλαιπωρούνται οι υπόχρεοι εισαγωγείς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και φορτηγών.
BUY NOW
Στα αυτοκίνητα αναμένεται να καταργηθεί το πεδίο «Αριθμός καταχώρησης ΔΑΟ», οπότε όλοι οι υπόχρεοι εισαγωγείς εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα καταχωρούν την ημερομηνία άφιξης αυτών, όπως αυτή αναγράφεται επί του Πιστοποιητικού Ταξινόμησής τους.
Ένα επιπλέον πρόβλημα λύνεται το οποίο αφορά στους Έλληνες του εξωτερικού, οι οποίοι έχουν στην κατοχή τους κάποιο όχημα με ξένες πινακίδες και επιστρέφουν στη χώρα μας φέρονταν μαζί τους και το αυτοκίνητό τους. Το σύστημα θα δέχεται και το πιστοποιητικό μετοικεσίας αντί για το παραστατικό πώλησης από τον ξένο έμπορο.
Στα φορτηγά που δεν υπάρχουν Πιστοποιητικά Συμμόρφωσης, το ΥΠΥΜΕ αποφάσισε να γίνει προαιρετικό εφόσον η 1η άδεια κυκλοφορίας τους στην αλλοδαπή εκδόθηκε πριν την 01-05-2016.
Στην περίπτωση αυτή, στο ΜΕΜΟ θα αναρτάται σχετική Βεβαίωση του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (Σ.Ε.Α.Α.), στην περίπτωση που το εργοστάσιο παραγωγής του οχήματος έχει αναστείλει τη λειτουργία του ή δεν εκπροσωπείται στη Χώρα μας, ή Βεβαίωση του εθνικού διανομέα του κατασκευαστικού οίκου στη Χώρα μας, στην περίπτωση νόμιμης μη έκδοσης Πιστοποιητικού Συμμόρφωσής από το εργοστάσιο παραγωγής του οχήματος, στην οποία βεβαιώνεται η εκ κατασκευής αντιρρυπαντική του τεχνολογία του, οι εκπομπές CO2 (συνδυασμένος κύκλος) και ο κυβισμός του, εφόσον οι εν λόγω πληροφορίες διατίθενται, ή δηλώνεται ότι δεν είναι διαθέσιμες.
Με τις αλλαγές στο ΜΕΜΟ όλοι θα μπορούν να καταχωρήσουν τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα επαγγελματικά οχήματά τους ή ΙΧ για τα οποία δεν υποβάλλεται η Δήλωση Άφιξης Οχημάτων (Δ.Α.Ο.), όπως μεταχειρισμένα οχήματα που προέρχονται από τρίτες Χώρες ή οχήματα τα οποία απαλλάσσονται από το Τέλος Ταξινόμησης (μετοικεσία) ή οχήματα ειδικών χρήσεων όπως ελκυστήρες, ρυμουλκούμενα, ημιρυμουλκούμενα) όπως επίσης και όλων των εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων των κατηγοριών Μ2, Μ3, Ν1, Ν2 και Ν3.
Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr, για λόγους εύρυθμης λειτουργίας του ΜΕΜΟ και λαμβάνοντας υπόψη την ανάγκη προσαρμογής στο νέο λογισμικό, αναμένεται να χορηγηθεί επιπλέον παράταση 6 μηνών σε όσους υπόχρεους εισαγωγείς αδυνατούσαν να προβούν σε καταχώρηση στο ΜΕΜΟ από τις 16-01-2023 έως σήμερα, ενώ επίσης για όλες τις κατηγορίες των οχημάτων πλην την Μ1, η προθεσμία των 20 ημερολογιακών ημερών για την καταχώρηση στο ΜΕΜΟ μετά την υποβολή της έκδοσης πρώτης άδειας κυκλοφορίας αναμένεται να αυξηθεί στους 2 μήνες!
Παράλληλα εξαιτίας του γεγονότος ότι έχουν εισαχθεί ήδη χιλιάδες μεταχειρισμένα οχήματα των κατηγοριών Μ2, Μ3, Ν1, Ν2 και Ν3 τα οποία δεν διαθέτουν τα ξένα Δελτία Τεχνικού Ελέγχου, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα ανακοινώσει ότι θα αναρτούν στην πλατφόρμα τα ψηφιοποιημένα αντίγραφα των Δελτίων Τεχνικού Ελέγχου (Δ.Τ.Ε.) αυτών που εκδίδονται από Ελληνικό Δημόσιο ή Ιδιωτικό Κ.Τ.Ε.Ο., τα οποία θα πιστοποιούν ότι τα εν λόγω οχήματα δεν παρουσιάζουν σοβαρές ή επικίνδυνες ελλείψεις, καθώς και την ημερομηνία λήξης αυτών.
Όσα όμως οχήματα των παραπάνω κατηγοριών εισαχθούν μετά την έναρξη ισχύος της νέας εγκυκλίου, θα πρέπει οι εισαγωγείς τους να αναρτούν τα ξένα δελτία ΚΤΕΟ που να είναι σε ισχύ.
Παράλληλα ετοιμάζεται και δεύτερη νομοθετική παρέμβαση σύμφωνα με την οποία η ολοκλήρωση της ανάρτησης των εγγράφων στην πλατφόρμα του ΜΕΜΟ θα είναι απαιτητή πριν την αίτηση για την έκδοση Ελληνικής Άδειας Κυκλοφορίας και Πινακίδων.
Με αυτό τον τρόπο θα σταματήσουν να επιβάλλονται πρόστιμα και βέβαια οι υπάλληλοι του Υπουργείου να σπαταλούν εκατοντάδες ώρες για να ελέγχουν αν οι αιτήσεις έχουν κατατεθεί στο χρονικό περιθώριο που ορίζει η νομοθεσία.
Άλλωστε σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr, έχουν ήδη ειδοποιηθεί χιλιάδες παραβάτες εισαγωγείς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων για εξηγήσεις, ωστόσο περίπου 1.000 υποθέσεις από δεκάδες χιλιάδες έχουν σοβαρά παραπτώματα που παραπέμπουν σε πλαστά έγγραφα...
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ