Κατά το παλιό κλασικό αστείο της F1, οι Aston Martin Vantage και DBX θα είναι και φέτος τα «αυτοκίνητα που δεν μπορεί να προσπεράσει ούτε μια Formula 1», αφού θα είναι τα οχήματα ασφαλείας σε 12 GP του 2022.
Η Aston Martin μοιράζεται με τη Mercedes-Benz, με την οποία διατηρεί στενή συνεργασία, τη συμφωνία με τη Formula 1 για την παροχή του οχήματος ασφαλείας -που θα έχει η Vantage- και του ιατρικού οχήματος, με το SUV επιδόσεων DBX. Η βρετανική εταιρεία έγινε πέρσι η πρώτη εταιρεία που παρείχε τα οχήματα ασφαλείας στη F1 μετά από «μονοπώλιο» 25 ετών της Mercedes.
Και οι δύο ιδιαίτερες αυτές Aston Martin φέρουν, όπως και στην πρώτη τους χρονιά στο σπορ πέρσι, το κλασσικό «βρετανικό αγωνιστικό πράσινο» χρώμα, που έχει υιοθετήσει και η αγωνιστική ομάδα για το μονοθέσιο AMR22 των Sebastian Vettel και Lance Stroll.
BUY NOW
Τα δύο αυτοκίνητα της εταιρείας του Gaydon θα βρίσκονται στις επάλξεις σε 12 από 23 GP της φετινής σεζόν της Formula 1, ξεκινώντας από τον αγώνα της Αυστραλίας στις 7-10 Απριλίου. Οδηγός της Vantage θα είναι ο επί δύο δεκαετίες επίσημος συνεργάτης της FIA Bernd Maylander, ο οποίος έχει μπροστά του στην κονσόλα την οθόνη με το επίσημο λογισμικό των αγωνοδικών, καθώς και μια δεύτερη που προβάλλει τη live τηλεοπτική εικόνα του αγώνα.
Στη Vantage που θα φέρει το ρόλο του οχήματος ασφαλείας έχουν προσαρμοστεί επιπλέον LED φωτιστικά σώματα στην οροφή και στο σημείο της πίσω πινακίδας κυκλοφορίας για τις απαραίτητες ενδείξεις που απαιτούνται κατά τη διάρκεια των GP, καθώς και επιπλέον κεραίες για τη ραδιοεπικοινωνία με το κέντρο ελέγχου του αγώνα.
Το σπορ SUV DBX τροποποιήθηκε για να φέρει πέντε πυροσβεστήρες, απινιδωτή και έναν μεγάλο σάκο με ιατρικό υλικό. Παράλληλα, διαθέτει επίσημα αγωνιστικά καθίσματα με ζώνες έξι σημείων, και επίσης στην κονσόλα τις ίδιες οθόνες με της Vantage.
Σε αντίθεση με την τελευταία, όμως, το SUV δεν έχει τροποποιημένο κινητήρα - αν και οι 542 ίπποι της είναι μάλλον υπεραρκετοί, σημειώνοντας το σπριντ 0-100 σε 4,5 δευτερόλεπτα για να μεταφέρουν στο σημείο του ατυχήματος τον γιατρό της F1 Δρ. Ian Roberts. Κάτι που, όπως λέει η Aston Martin, ελπίζει να μην χρειαστεί να κάνει.