Τα πρωτότυπα των νέων γενεών των μεγάλων SUV και Sedan της Skoda ολοκλήρωσαν τις χειμερινές τους δοκιμές σε ακραίο παγετό στον Αρκτικό Κύκλο, ενόψει της πρεμιέρας τους το προσεχές Φθινόπωρο του 2023.
Στις δοκιμές αυτές βελτιστοποιήθηκε η καλή λειτουργία των μηχανικών μερών και των ηλεκτρονικών συστημάτων των δύο αυτοκινήτων σε θερμοκρασίες που άγγιζαν τους -30° Κελσίου, με πυρήνα στην ασφάλεια της οδικής συμπεριφοράς, την άνεση των επιβατών και την αξιοπιστία κατά τη διάρκεια ταξιδιών σε συνθήκες χιονιού και πάγου.
Τα ευρήματα από αυτές τις δοκιμές εξέλιξης θα οδηγήσουν σε βελτιώσεις των νέων Kodiaq και Superb, πριν ξεκινήσει η τελική φάση των δοκιμών σε πιο εύκρατο κλίμα. «Οι δοκιμές στις πιο δύσκολες περιβαλλοντικές συνθήκες παραμένουν ένα κρίσιμο μέρος της ανάπτυξης νέων οχημάτων, παρά τις προόδους στην προσομοίωση μέσω υπολογιστή» είπε ο Johannes Neft, μέλος της διοίκησης και τεχνικός επικεφαλής της Skoda Auto.
BUY NOW
Και συνέχισε: «Τα εκτεταμένα προγράμματα δοκιμών μας στην έρημο με εξαιρετικά υψηλές θερμοκρασίες αφενός, και αφετέρου στον Αρκτικό Κύκλο, διασφαλίζουν ότι οι πελάτες της Skoda μπορούν να βασίζονται 100 τοις εκατό στα οχήματά τους σε οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες. Ταυτόχρονα, αυτές οι δοκιμές μας δίνουν την ευκαιρία να εντοπίσουμε τις ανάγκες βελτιστοποίησης όσο το δυνατόν νωρίτερα και να σχεδιάσουμε τα οχήματα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ώστε να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της καθημερινής λειτουργίας».
Οι χειμερινές δοκιμές περιλαμβάνονται στο καθιερωμένο πρόγραμμα εξέλιξης κάθε νέου αυτοκινήτου, και αυτό φυσικά ίσχυσε και για την τέταρτη γενιά του Superb, και τη δεύτερη του Kodiaq. Στη διάρκειά τους έγινε λεπτομερής έλεγχος κάθε πτυχής του πλαισίου, του αμαξώματος, του κινητήρα, του συστήματος θέρμανσης και όλου του ηλεκτρικού κυκλώματος.
Συγκεκριμένα, οι τεχνικοί της Skoda ελέγχουν την «εισβολή» του χιονίου στο τμήμα του κινητήρα και στους αεραγωγούς, αλλά και τις επιπτώσεις του στο αμάξωμα. Και, παράλληλα, διαπιστώνουν την καλή λειτουργία κάθε ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού συστήματος σε θερμοκρασίες μέχρι -25° Κελσίου.
Ο κινητήρας θα πρέπει να είναι σε θέση να παίρνει μπροστά και στους -30°C και στις συνθήκες παγετού να ανοίγει κανονικά το καπό, η πίσω πόρτα, καθώς και η τάπα της βενζίνης και η αντίτοιχη της πρίζας στις εκδόσεις plug-in hybrid.
Στις δοκιμές μελετάται διεξοδικά και η συμπεριφορά του αυτοκινήτου και των ηλεκτρονικών συστημάτων πρόσφυσης, καθώς φυσικά και της τετρακίνησης σε όσες εκδόσεις τη διαθέτουν, σε διάφορες οδηγικές αντιδράσεις σε τόσο ακραίες συνθήκες χαμηλής θερμοκρασίας.
Διαπιστώνεται από τους τεχνικούς πόσο καλά ανταποκρίνεται το αυτοκίνητο στη διάσχιση νεροφαγώματος του δρόμου, πώς ανταποκρίνεται ο εμπρός και πίσω προφυλακτήρας στην επαφή με ένα τοιχίο χιονιού, πως συμπεριφέρεται η ανάρτηση περνώντας πάνω από τραχιά παγωμένη επιφάνεια και αν οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται απρόσκοπτα.
Κι ακόμη, ελέγχεται αν λειτουργούν καλά οι υαλοκαθαριστήρες κι αν έχει παγώσει το υγρό στα μπεκ τους, η απόδοση των φωτιστικών σωμάτων στην παγωμένη νύχτα, καθώς και ο ήχος που κάνουν διάφορα εξαρτήματα του αυτοκινήτου όταν παγώνουν. Τέλος, φορτίζονται ενώ βρίσκονται σε θερμοκρασίες παγετού οι μπαταρίες των PHEV εκδόσεων, και διαπιστώνεται η μέγιστη αυτονομία.
Για όλα αυτά απαιτούνται δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα δοκιμών, κατά τη διάρκεια των οποίων οι τεχνικοί της Skoda ελέγχουν την απόδοση του καλοριφέρ και το επίπεδο άνεσης βάσει της θερμοκρασίας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Κι επίσης, πόσο εύκολα θολώνουν τα παράθυρα και πόση ώρα χρειάζεται για να απομακρυνθεί ο πάγος από τα τζάμια.
Τέλος, εξετάζεται διεδοξικά το σύστημα θέρμανσης που βρίσκεται ενσωματωμένο -στις πλουσιότερες εκδόσεις- στα καθίσματα, στο τιμόνι, στους εξωτερικούς καθρέπτες, στο παρ-μπριζ και στο πίσω παράθυρο.