Αλλάζει η Θράκη: Οι επεκτάσεις της Εγνατίας Οδού συντομεύουν τους χρόνους προς τα σύνορα

εγνατία οδός

Η ολοκλήρωση του κάθετου άξονα Αρδάνιο – Ορμένιο αποτελεί προτεραιότητα αυτή τη στιγμή για την Εγνατία Οδό, ένα έργο το οποίο θα βοηθήσει στην ανάπτυξη της Θράκης.

Το έργο αφορά στην ολοκλήρωση της παράκαμψης του οικισμού Προβατώνα στο τμήμα Αρδάνιο – Μάνδρα του κάθετου οδικού άξονα «Αρδάνιο – Ορμένιο» (άξονας 80) της Εγνατίας οδού. Ο κάθετος άξονας 80 αποτελεί τμήμα του Πανευρωπαϊκού Άξονα ΙΧ, έχει μήκος 124 χλμ. περίπου και προβλέπεται να συνδέει την Εγνατία οδό από τη θέση του Α/Κ Αρδανίου (35 χλμ. ανατολικά της Αλεξανδρούπολης), με τα Ελληνοβουλγαρικά σύνορα στη θέση του μεθοριακού σταθμού του Ορμενίου.

Αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών και απόληξη του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου IX στο ελληνικό έδαφος και θεωρείται στρατηγικής σημασίας για τη σύνδεση της χώρας με τη Βουλγαρία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
σουφλί

Το έργο έχει κόστος 11,16 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ 9 εκατ. ευρώ) και η δημοπράτηση του θα πραγματοποιηθεί στις 22 Φεβρουαρίου (στις 28/2 θα γίνει η αποσφράγιση των προσφορών). Αντικείμενο του έργου αποτελεί η ολοκλήρωση της κατασκευής της οδικής παράκαμψης του οικισμού Προβατώνα, μήκους 3,93 χλμ., η κατασκευή του Α/Κ Προβατώνα και η ολοκλήρωση της κατασκευής του παράπλευρου οδικού δικτύου εκατέρωθεν του άξονα και τις αποκαταστάσεις του δικτύου τοπικών οδών (κάθετες οδοί). Η νέα χάραξη της αρτηρίας στη θέση του οικισμού Προβατώνα αποτελεί παραλλαγή της υφιστάμενης, η οποία διέρχεται μέσα από τον οικισμό. Η νέα χάραξη παρακάμπτει τον οικισμό από τα ανατολικά και η επικοινωνία μεταξύ αυτής και του οικισμού γίνεται από τον αντίστοιχο Ανισόπεδο Κόμβο.

Το τμήμα Αρδάνιο – Αρμένιο

Ο άξονας αναβαθμίζεται με στόχο τη μετατροπή του σε κλειστή οδό ταχείας κυκλοφορίας διατομής πλάτους 12/14 μ. με μία λωρίδα κυκλοφορίας και λωρίδα έκτακτης ανάγκης ανά κατεύθυνση [2x(1+ΛΕΑ)]. Κατασκευάζεται μεγάλος αριθμός τεχνικών, ανισόπεδοι κόμβοι εισόδου/εξόδου, παράπλευρο δίκτυο καθώς και παρακάμψεις οικισμών. Το συνολικό κόστος του (μελέτη, απαλλοτριώσεις, κατασκευή κ.λπ.) ανέρχεται περίπου σε 270 εκ. ευρώ, χωρίς ΦΠΑ, εκ των οποίων το 65% είναι η κοινοτική συνδρομή του ΕΤΠΑ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πιο αναλυτικά τα επιμέρους τμήματα έχουν ως εξής:

Αρδάνιο – Σουφλί: 26 χλμ. (υπό κατασκευή)
Σουφλί – Μάνδρα: 5 χλμ. (υπό κατασκευή)
Παράκαμψη Σουφλίου: 5 χλμ. (σε κυκλοφορία)
Μάνδρα – Ψαθάδες (Διδυμότειχο): 14 χλμ. (υπό κατασκευή)
Διδυμότειχο – Σύνορα με Βουλγαρία: 72 χλμ. (σε κυκλοφορία)

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ