Η Mercedes ξεκίνησε δοκιμές με μια μπαταρία που θα προσφέρει 1.000 χιλιόμετρα αυτονομίας και θα είναι 40% ελαφρύτερη!
Ήταν το 2021 όταν η Mercedes-Benz και η Stellantis υπέγραφαν συμφωνία συνεργασίας με την Factorial Energy, μία εταιρεία με έδρα στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής αλλά δίκτυο αναζήτησης πρώτων υλών με βάσεις σε Γερμανία, Κορέα και Ιαπωνία. Και που σε ρόλο επενδυτή και ειδικού συμβούλου, έχει τον επί σειρά ετών επικεφαλής της Mercedes, Dieter Zetsche.
Στόχος αυτής της τριμερούς συμμαχίας, ήταν ο σχεδιασμός της επόμενης γενιάς μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μια τεχνολογία που αφορά μπαταρίες solid-state, με στερεάς μορφής ξηρό ηλεκτρολύτη. Και είναι ήδη στην τελική φάση δοκιμών σε αυτόν τον τομέα.
BUY NOW
Στόχος είναι να δημιουργηθεί μία αξιόπιστη μπαταρία, με πολύ υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα από τις σημερινές που βασίζονται σε παραδοσιακά συστήματα λιθίου. Μία μπαταρία που θα παρέχει μεγαλύτερη ασφάλεια και κυρίως τη δυνατότητα πολύ ταχύτερης φόρτισης. Κι αυτά, σε ένα πιο συμπαγές και ελαφρύτερο πακέτο.
Αυτές οι μπαταρίες είναι εξοπλισμένες με στερεούς ανόργανους ηλεκτρολύτες. Αντικαθιστούν τους υγρούς και οργανικούς ηλεκτρολύτες που υπάρχουν στις σημερινές κυψέλες λιθίου και εξελίσσονται στο… «Άγιο Δισκοπότηρο» της αυτοκίνησης η οποία προχωρά στην πλήρη μετάβαση στην ηλεκτρική ενέργειας.
Η Mercedes λοιπόν, μόλις επιβεβαίωσε ένα σημαντικό ορόσημο στη συνεργασία της με την Factorial Energy, λαμβάνοντας κομμάτια μπαταριών στερεών ηλεκτρολυτών λιθίου 106 Ah. Τώρα, ο κατασκευαστής θα πρέπει να τα ενσωματώσει στα οχήματά του και να περάσει στο επόμενο στάδιο δοκιμών, ώστε να βελτιστοποιήσει τις δυνατότητές τους στο μέγιστο και να επιτύχει ένα εμπορικά βιώσιμο προϊόν.
Η Factorial Energy υπόσχεται αυτονομίες της τάξης των 1.000 χιλιομέτρων για τα πιο ικανά οχήματα, με τις μπαταρίες της να είναι ελαφρύτερες από τις σημερινές κατά 40% και παράλληλα, καταλαμβάνοντας μόλις το ένα τρίτο του χώρου!
Τα παραπάνω συνάδουν με το χρονοδιάγραμμα που είχε εκτιμηθεί κατά την υπογραφή της συμφωνίας το 2021, όπου αναφέρθηκε ότι η πρώτη χρήση αυτών των κυψελών θα γίνει σε μικρές εκδόσεις και τα επόμενα πέντε χρόνια. Κάτι που σημαίνει ότι η εμπορική του χρήση, αν δεν υπάρξει κάποια αρνητική εξέλιξη, θα μπορεί να ξεκινήσει το 2026!
Βέβαια οι προαναφερθείσες εταιρείες δεν παίζουν μόνες τους σε αυτή την κούρσα. «Τρέχουν» κι άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, συνεργαζόμενες με άλλες εταιρείες τεχνολογίας. Όπως για παράδειγμα η Volkswagen, η οποία συνεργάζεται με την startup Quantumscape. Για να δούμε ποια μάρκα θα φτάσει πρώτη στον πολυπόθητο στόχο!
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ